Vill varna för g2play.net

Medlem
Vill varna för g2play.net

Hej o hå!

Vill varna för g2play för er som tänkt/tänker köpa nycklar från deras hemsida, även om det fungerat bra för några så finns det stora chanser att nycklar inte fungerar..

Allt börjar med att jag köper en BF:BC2 nyckel åt mig själv, testar, funkar fint. Köper senare en åt min kompis(detta var igår) och idag beställer en tredje åt en annan kompis. Varpå jag blir frågad av deras support varför jag har beställt så många? Man kan ju inte spela 3 spel samtidigt?

Mailade tillbaka, förklarade läget. Deras svar var att jag skulle scanna min kompis ID kort och maila kopia på detta, vilket låter helt galet i mina öron. Hur som så mailades ID kortet och jag fick en tredje nyckel.

Här börjar det roliga, nyckeln fungerar inte att aktivera via EADM så givetvis mailar jag tillbaka, de ber mig skicka screenshots och hela fadderullan. Efter det var gjort fick jag detta svar.

"Hello There

We have made our arrangements so we do not do any mistakes with the keys. As such its almost impossible for us to send the same key 2x. The keys come only from original boxes opened by us only so the chance that any other person in the world recieves the same key is almost nonexistent.
As guys told Youtube people try now to steal systematically. Each key for us is a very expensive key and the profit margin is much smaller than usual. as such delivering a new key for a customer just because he claims so puts us in deep loss.
this is why we reined our operations and the chance of a customer getting duplicated key is very highly unlikely to be so.

Best Regards
G2PlayTeam"

Omöjligt? Hur kommer det sig då att nyckeln inte fungerar?

Kort och gott, de vägrar ge mig en ny nyckel eller återbetalning efter en hel rad med mails.. Nej, aldrig mer g2play. Detta är andra gången som nycklar inte fungerat, första var vid releasen av CoD:MW2, då jag fick 2 nycklar som snabbt bannades. SE UPP!!:evil:


signatur
Medlem

Hur mycket kostar en nyckel?

MFC
Medlem

Konsumenten är en påse bajs för dessa företag


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Köp spelet lagligt istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är en risk som alltid med företag som säljer endast nycklar.
I detta fall ligger företaget i en gråzon , det är ju inte olagligt i egentlig mening.

Hade själv strul men löste sig genom att jag i mitt fall skapade nytt konto på blizzard som jag gav inloggning till och som jag sen bytte säkerhetskod samt inloggning på efter dom var klara , och inte haft några mysko probs med det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har beställt nycklar från en liknande sida, Directgamekeys, bland annat BFBC2, och där har nycklarna funkat utan problem.

Har dock hört mer negativt om G2PLAY, fast man tycker ju att dom borde få sina nycklar från samma "källa", men de kan ju hända att G2PLAY har de sämre organiserat, tråkigt när sånt här händer iaf :\

Medlem

hela det där uttalandet låter som de vill hålla en kuliss levande, skulle aldrig handla där.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag vill passa på att göra detsamma, istället för att skapa en ny tråd.

Jag skulle beställa Crysis 2, för att jag tänkte börja arbeta i sandlådan lite, och såg att G2Play hade ett bra pris på det.
Jag beställde och betalade via Moneybookers, allt verkade gå riktigt smidigt och fint. Några minuter efter att jag hade betalat så får jag detta mail:

Skrivet av G2Play.net:

Dear Mr. XXXX XXXXXXXX,

To verify your order in our store we need you to answer on 2 simply questions:
Firstly , have you ever used proxy server to make an order in our store ? If not, I need you to tell me some details about your last logging ( IP address).
Secondly, which city are you currently in ?
As this is a standard procedure in our shop it would be really helpful if you answer these two questions above.
Thank you for your help and understanding.
Thank you for contacting us.

Okej, detta är lite kusligt men visst, det är inte så jättestor grej att ge dem mitt IP och vilken stad jag bor i - Fine!

Sedan får jag detta, knappt minuten efter första:

Skrivet av G2Play.net:

Dear Sir/Madam

In order to avoid any possible fraud we need you to send us a coloured scan or a photo of any valid identity document with hand-written order number.

It is important for us to see your name,surname,place you live in, date of birth and expiry date.

Once you have prooved your identity we will not ask for it again.

Your personal informations will not be misappropriated. Once your order has been completely processed we will destroy your ID information.

Apologies for any inconvenience caused.

Thank you for your help!

Scanna mitt ID-kort? Det tänker jag absolut inte göra. Det finns en gräns hur mycket information jag vill ge till företag på nätet. Så jag skickar mail fram och tillbaka, försöker förklara för dem att jag vägrar ge dem en scan på mitt ID, men får mail så snabbt och inga som helst frågor besvarade så det känns helt automatiserat. Jag förklarar att mitt kort är Verified By VISA, alltså att jag måste betala med min bankdosa för att få betala på nätet, och det ska duga fint som digital identifikation.

Jag får sedan detta mail:

Skrivet av G2Play.net:

Dear customer

Since our system indicates a high risk, we need to run a simple verification procedure.
It is a standard one, executed by all online shops.

Once it is complete we delete the client's ID from our system.
All we need is your first name, surname, name of the city you live in, date of birth and expiry date of your ID.
You may put a writing on the scan, saying it is for G2Play.net,
You may put a black bar on the photo blanking your eyes, etc.
You may also take a photo of your ID using your mobile phone.
Thank you for your cooperation.

Det är absolut INTE något alla butiker på nätet sysslar med - alltså att skicka ut ett mail till deras kunder där de ber en scanna in ID för att skicka till deras kundservice. Jag ska då alltså lita på dem med detta? Som jag försökte beskriva för dem så finns det en anledning varför dessa butiker inte sköter transaktioner själva, men låter andra företag ta hand om det, och detsamma gäller identifikation.

Jag bad dem ge mig en fullständig återbetalning och säga upp mitt konto hos dem för detta är bara trakasserier att utsätta kunder för sånt skräp. Sagt och gjort så ska de tydligen redan kontaktat Moneybookers för en återbetalning. Vi får se.

Jag betalar hellre 300kr för ett spel istället för 150kr, och slippa skicka sånt som en bild med fullständiga uppgifter från mitt ID till ett litet företag som sitter i Singapore.

Medlem

Snålheten bedrar visheten


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Absolut, det är livet för en arbetslös student

Medlem

Köp spelen från ställen som är legitima återförsäljare istället. Att köpa nycklar från ställen som bara säljer nyckar är som att köpa musik från allofmp3.ru när den siten var i farten.
Direct2Drive, Gamersgate, Impulse och Greenmangaming säljer samtliga helt legitima steamworksspel. Om ni inte har något emot att vänta så kan ni köpa ännu billigare genom att importera fysiska spel från England via Hut, Zavvi, HMV, Gameplay och Amazon.co.uk m.m.

Medlem

Har köpt 2x WoW, WotLK etc, BF:BC2 och massa annat från g2play och sparat massa pengar. Men visst, blir det problem så är man lite fucked.

Medlem

Till soir lät skumt, handlar relativt ofta och har nada problems med skumma frågor som du fått, jag använder visserligen paypal, kan vara att siten inte lirar bra med moneybooker har personligen haft strul med moneybooker så dom kör inte jag med längre.

Som sagt med paypal har jag inga problem.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Samma här inte haft några problem, och det där med att man ska skicka kopia på pass/körkort finns det flera andra företag som använder, tex vissa som är stora inom onlinepoker. Detta just för att minska risken för fraud. Sen om du är orolig för att någon ska sno dina uppgifter så litar jag lika mycket på g2plays säkerhet som jag gör för svenska polisen.

Medlem

O vill man inte skicka sina uppgifter så ska man inte göra det, hade själv inte gjort det utan hade provat annat betalmedel först o främst innan jag köper från annat media.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hej.

Har köpt från g2play.net 3 gånger, FIFA 10, 11 och nu FIFA 12. Det har varit sjukt smidigt. Jag fick nått mail om att också scanna och skicka mitt sånt, jag bara ignorerade eftersom jag fick min nyckel. Det hände inte något. Jag fick massa bonus och så, så nu när jag köpte mitt FIFA 12 så använde jag all bonus från förra gångerna så det var inte många kronor jag betala för det.

Jag har aldrig haft problem och tänker fortsätta handla där.

Undra dock var dom får alla orginalnycklar ifrån, ingen aning ;d

Mvh C

Medlem
Skrivet av luxxiz:

Hej.

Har köpt från g2play.net 3 gånger, FIFA 10, 11 och nu FIFA 12. Det har varit sjukt smidigt. Jag fick nått mail om att också scanna och skicka mitt sånt, jag bara ignorerade eftersom jag fick min nyckel. Det hände inte något. Jag fick massa bonus och så, så nu när jag köpte mitt FIFA 12 så använde jag all bonus från förra gångerna så det var inte många kronor jag betala för det.

Jag har aldrig haft problem och tänker fortsätta handla där.

Undra dock var dom får alla orginalnycklar ifrån, ingen aning ;d

Mvh C

tja luxxiz, har du hittat till fz till slut? lite besviken att du köper andra spel än ut, in och nöt med dig


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Har köpte några spel från G2P utan problem, som student så är det otroligt skönt att spara några hundralappar. Dock så vet man att företaget är som någon sa här "i grå zonen" så man ska passa sig och inte förvänta sig pengarna tillbaka om det blir problem.

Jag skulle rekommendera att inte ta större köp utan håller sig till ett spelköp i taget.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

har köpt ca 8 spel från g2play.net , och en gång från greenmangaming eller vad det hette! funkade utan problem! får alltid nyckeln inom en kvart har nu förbeställt moh warfighter får se om det är någe bra !

Medlem

Greenmangaming gör dock inte som G2play. G2play har boxade ex som de öppnar och därefter skickar nyckeln. Därför är strulfaktorn högre. GMG har digitala kopior i "lager", och köper de förmodligen direkt från utgivarna. Säkrare och smidigare, imo.

Har handlat från G2play en gång, men det kändes väldigt ghetto när man får typ en mobilbild på en cd-nykel. Visst, det funkade utmärkt, men känns fortfarande skumt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Eftersom tråden har vaknat till liv igen kan jag säga att g2play blir automatiskt censurerade på steamforumet eftersom dom inte är en licensierad återförsäljare.

Medlem

Hm intressant. Kommer undvika de i framtiden med andra ord.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hur kan man få ett så stort antal nycklar om man inte är lic återförsäljare?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Precis det jag undrar över.

Kollade på CJS Keys, och de har EXAKT samma utbud som g2play. Det luktar faktiskt samma ÅF i olika kläder.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Hur kan man få ett så stort antal nycklar om man inte är lic återförsäljare?

Som jag har fattat det, efter att ha läst på andra forum, så köper dom upp stora mängder av ett spel i Ryssland eller något annat...vad ska vi säga..land med låga priser och säljer därefter vidare. Även snack om regerlätta stölder, även om jag tror mindre på just det påståendet. Vet inte om folk har blivit avstängda från Steam även om ryktet säger det. Däremot har folk stängts av från Origin.

Tillräckligt för att jag inte handlar där längre iaf, och är något för billigt för att vara sant så ska man ju tänka till lite. Dock så verkar deras priser har "justerats" lite uppåt och liknar numera mer gmg, och ibland har tom gmg lägre priser. Däremot "vinner" ju g2play om man handlar ryska nycklar. Men för användning av rysk nyckel så krävs att man ansluter via vpn för att aktivera sin steamkey, och det bryter direkt mot användaravtalet.

Har själv testa att posta med g2play på steamforumet och det blir censurerat.

Hursomhelst, lite för fischy för att riskera sina spel anser jag.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av conthox:

Hur kan man få ett så stort antal nycklar om man inte är lic återförsäljare?

Som jag har fattat det, efter att ha läst på andra forum, så köper dom upp stora mängder av ett spel i Ryssland eller något annat...vad ska vi säga..land med låga priser och säljer därefter vidare. Även snack om regerlätta stölder, även om jag tror mindre på just det påståendet. Vet inte om folk har blivit avstängda från Steam även om ryktet säger det. Däremot har folk stängts av från Origin.

Tillräckligt för att jag inte handlar där längre iaf, och är något för billigt för att vara sant så ska man ju tänka till lite. Dock så verkar deras priser har "justerats" lite uppåt och liknar numera mer gmg, och ibland har tom gmg lägre priser. Däremot "vinner" ju g2play om man handlar ryska nycklar. Men för användning av rysk nyckel så krävs att man ansluter via vpn för att aktivera sin steamkey, och det bryter direkt mot användaravtalet.

Har själv testa att posta med g2play på steamforumet och det blir censurerat.

Hursomhelst, lite för fischy för att riskera sina spel anser jag.

Jag har köpt spel både till origin och till steam utan problem.

Dock fick polaren problem med origin när han skrev in nyckeln på fel ställe och sedan inte kunde använda den igen på rätt ställe. G2play sa då att det var origin som fick lösa det till han, origin i sin tur sa att det är inte vårt problem... Det är billigt och man får väl vad man förväntar sig.. ingen direkt service och blir det problem är man nog oftast körd.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Har haft problem en gång med g2play. Det var när min skyrim försvann helt från spelbiblioteket på steam och fick upp meddelandet att min cd-nyckel var ogiltig. Kontaktade g2play och de ordnade en ny nyckel till mig samma dag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Handlat där i ett år nu med alla typer av olika spel, för det mesta steam spel.
Inte haft några problem, har aldrig visat leg för dom dock har 2 av mina kompisar behövt göra det men det är ju bara för att kunna se att du är över 18 år.

Medlem

Slå igen den här sketna tråden. Pallar inte se den varje gång jag googlar g2play. Små ungar som säkert har ställt till det för sig. Har handlat där i många år och aldrig varit några problem å har de varit strul så har g2play löst det. Varningens finger för småungar som inte klarar ut en nätbutik.

Medlem

Jag har handlat där tre gånger och fått problem en gång. Jag är ingen småunge. Och det är heller inte många andra.

G2Play är välkända för att orsaka problem, och det har även varit diskussion om att de pysslat med halvlegalt arbete med sina nycklar. Låt de som vill ta del av informationen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar