Deus Ex: The Missing Link filmat

Robot
Deus Ex: The Missing Link filmat

Första DLC-paketet till Deus Ex: Human Revolution översköljer oss med nya miljöer och karaktärer.

#deus-ex-human-revolution-1


Medlem
Deus Ex: The Missing Link filmat

Känns som detta borde varit i spelet från första början.

Medlem

Spelet är redan sprängfyllt med innehåll som känns svårt att hinna med, det enda som skulle kunna göra det bättre är om det vart i mer omväxlande miljöer. Tai Yong Medical var endå spelets höjdpunkt rent miljömässigt annars så var "Picus" raiden den mest intressanta delen.

Medlem

Det är inte stand alone, va?

gnu
Medlem

jaha så ska man behöva installera om spelet för 30 minuters mer gameplay? nej tack.

Medlem
Skrivet av gnu:

jaha så ska man behöva installera om spelet för 30 minuters mer gameplay? nej tack.

En kompis sa att det inte var stand alone vilket betyder att du inte bara kan installera om utan du bör nog ha en save för att kunna göra uppdraget eller vad nu är DLCn innehåller. Det är bra eftersom då är det helt onödigt att installera om bara för DLCn utan förlänger spelets livslängd när man väl planerar att spela om det (eller spela för första gången).

Medlem
Skrivet av Nirth:
Skrivet av gnu:

jaha så ska man behöva installera om spelet för 30 minuters mer gameplay? nej tack.

En kompis sa att det inte var stand alone vilket betyder att du inte bara kan installera om utan du bör nog ha en save för att kunna göra uppdraget eller vad nu är DLCn innehåller. Det är bra eftersom då är det helt onödigt att installera om bara för DLCn utan förlänger spelets livslängd när man väl planerar att spela om det (eller spela för första gången).

Det har väl ingenstans sagts att man enbart kommer kunna spela detta DLC från där det tar fart i main story? Vore nästan rent ut sagt korkat att tvinga folk att spela om spelet, eller ladda ett gammalt save för att kunna köra det. Så jag tror nog allt att man kommer kunna välja att enbart spela tillägget. Speciellt då man ändå inte har några augs så spelar det ingen roll vad man gjort i main storyn troligtvis.

Medlem

Komemr det här startas som ett separat alternativ vid huvudmenyn eller hu kommer det fungera. Tex om man klarat spelet så har man en save som antagligen inte ger en möjlighet att komma tillbaka till någon "city-hub"


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Nirth:
Skrivet av gnu:

jaha så ska man behöva installera om spelet för 30 minuters mer gameplay? nej tack.

En kompis sa att det inte var stand alone vilket betyder att du inte bara kan installera om utan du bör nog ha en save för att kunna göra uppdraget eller vad nu är DLCn innehåller. Det är bra eftersom då är det helt onödigt att installera om bara för DLCn utan förlänger spelets livslängd när man väl planerar att spela om det (eller spela för första gången).

Det har väl ingenstans sagts att man enbart kommer kunna spela detta DLC från där det tar fart i main story? Vore nästan rent ut sagt korkat att tvinga folk att spela om spelet, eller ladda ett gammalt save för att kunna köra det. Så jag tror nog allt att man kommer kunna välja att enbart spela tillägget. Speciellt då man ändå inte har några augs så spelar det ingen roll vad man gjort i main storyn troligtvis.

Han sa att han läste det på gamespot eller ign men det är nog bara ett rykte. Personligen håller jag inte med om att det vore korkat. Hela poängen med DLC (framför allt till SP-spel) är att öka content dvs livslängd. Att lägga det som ett som en egen nivå efter huvudkampanjen ger inget, bättre att smälta in det i huvudkampanjen.

Testpilot

Nån annan kanske kan klarifiera men DLC uppdraget Tongs Rescue är iallafall inbakat i huvudkampanjen och gick inte att missa för mig , det hoppas över för dem som inte har det?

Medlem

I didn't ask for this.

Herppderp!!
Kolla för övrigt dokumentären om när dom gjorde spelet, voice actorn har ju den där rösten på riktigt också, inge tillgjord haha. Smid när han snackar om hur mycket han tyckte om det först Deus Ex ^^

Medlem

Ska man lägga spelet på hyllan ett tag och spela det senare tycker ni?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

fan va man börjar tröttna på all förbokningshysteri med dlc bonusar hit och dit.
under utvecklingen av ett spel ska man ägna 100% av sina $$$ till att spelet blir så bra som det bara går.
I DX:HR är det ju så uppenbart att man kapat en bit av handlingen för att sälja dlc.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

under utvecklingen av ett spel ska man ägna 100% av sina $$$ till att spelet blir så bra som det bara går.

Om man gör spel på samma nivå som Deus Ex så måste man ha en budget. Annars är produktionen körd från början. Att sätta alla sina pengar på att spelet blir så bra som möjligt är inte att ha en budget.
När man gör DLC (parallellt med utvecklingen av huvudspelet eller inte) så gör man en NY budget med nya pengar som finansierar det. Dessa pengar fanns aldrig i huvudprojektets budget.

Att man skulle ta bort saker ur spelet för att sedan sälja det som DLC är en vanföreställning. Visst, alltid när man gör spel så tvingas man skära bort saker. Ibland för att de gör spelet sämre, men oftare för att man hade orealistiska visioner om vad man skulle hinna med/ha råd med.
När man sen planerar DLC så är det väldigt smidigt att ta dessa bortplockade idéer och återintroducera dem. Men misuppfatta mig rätt, detta innehåll skulle ändå aldrig kunnat vara en del av huvudprodukten!

Inställningen att "detta borde varit med i spelet" bygger på en rad missuppfattningar och brist på insikt i hur spelutveckling fungerar.

Fotnot: jag är själv stark motståndare till hur DLC vanligtvis fungerar i dagens spel. Speciellt när det som säljs gör spelet sämre (extra vapen och utrustning som tillåter spelaren att kringå gameplay eller gör spelet löjligt lätt). Jag betalade för Deus Ex vanliga utgåvan men fick "limited edition" istället för att vanliga utgåvan var slut (LOL). Spelade spelet UTAN att knappa in DLC-koden för att få den riktiga upplevelsen utan krystade tillägg.
Ska man göra DLC så tycker jag att man istället ska lägga hela DLC-budgeten på att göra en riktig Blizzard-expansion.

1
Skriv svar