Planetside 2 blir free-to-play

Robot
Planetside 2 blir free-to-play

Det massiva onlinekriget kanske börjar betatestas redan innan året är slut.

#planetside-2, #sony-online-entertainment, #league-of-legends


Medlem
Planetside 2 blir free-to-play

tror jag börja gilla att spela spel som kostar pengar mer och mer....gillar inte riktigt micro transaktioner, känns som jag blir långsamt mjölkad.

Medlem
Medlem

Fan om de sabbar det här....

Medlem

Bryr mig inte om microtransaktioner. Visst, det blir dyrare. Men det är fortfarande inte mer än jag spenderar på gymkort eller en kväll på krogen. Kommer att ta en närmre titt på detta när det blir aktuellt. Hatar John Smedley nått så in i helvete. Men även hjärndöda idioter kan väl lyckas någon gång (hans sätt att lyckas här är att han håller sig så långt borta han kan).

Medlem

Om mikrotransaktioner är det enda som kostar så kan jag mycket väl tänka mig att spela det här Trailern jag såg för några månader sen såg rätt feta ut + att jag missade 1an trots att jag var väldigt intresserad av den.

Hoppas nu det blir ett riktigt bra spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag är bara glad att det inte blir månadsavgifter...


signatur

Imperator

Inaktiv

Utmärkt, men hade gärna kunnat betala.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

satt fortfarande fast med 56k när ettan var aktuell Hoppas innerligen att 2'an lever upp till ettan.

Medlem

skulle inte detta komma till ps3 med??? eller har jag drömt??

Medlem

Kanske lockar in fler spelare under lång tid.
Men om det är ett spel hittills i mitt liv som jag inte haft några problem att betala månadsavgift för så var det planetside. Och jag skulle med glädje betala igen för att få återuppleva nöjet från den tiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vill ha Planetside 2 nu tack! ^^

Medlem

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Sen när bli balansen lidande? Många nya F2P mmos har inte haft problem med balansering gällande att kunna köpa saker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Har på senaste tiden börjat föredra F2P spel, jag orkar inte lägga ner tiden som krävs på spel som WoW och liknande. Hellre ett mer avslappnat F2P spel där man kan ha kul utan att oroa sig för att ens 24 "polare" ska kunna raida och lära sig hur bosstriderna funkar.

Medlem
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Tvärt om, du får spela spelet gratis och skulle det suga har du sparat in minst 300kr bara på inköp
Dyrare än månadsavgift? 150kr/mån = 1800kr/år (+ inköpspris). Lirar du spelet till och från i säg 3 år blir det 5400kr totalt.
Såvida du inte ska köpa allt i deras shopp tvivlar jag starkt på att du spenderar 1800kr/år. Sen finns ju möjligheten att köpa guld och Gear i WoW, trots månadskostnad, ända skillnaden är att du i ex. WoW betalar extra till en mellanhand och riskerar ban.

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

skulle inte detta komma till ps3 med??? eller har jag drömt??

Det gick ett rykte förut om att detta var fallet. Men enligt Creative Director Matt Higby så finns det inga planer på att det ska komma till PS3. Han menade på att om planerna fanns så borde han känna till dom.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Tvärt om, du får spela spelet gratis och skulle det suga har du sparat in minst 300kr bara på inköp
Dyrare än månadsavgift? 150kr/mån = 1800kr/år (+ inköpspris). Lirar du spelet till och från i säg 3 år blir det 5400kr totalt.
Såvida du inte ska köpa allt i deras shopp tvivlar jag starkt på att du spenderar 1800kr/år. Sen finns ju möjligheten att köpa guld och Gear i WoW, trots månadskostnad, ända skillnaden är att du i ex. WoW betalar extra till en mellanhand och riskerar ban.

Jag tror i och för sig att det kommer kosta att köpa spelet men att det sedan därefter inte är någon månadsavgift.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Tvärt om, du får spela spelet gratis och skulle det suga har du sparat in minst 300kr bara på inköp
Dyrare än månadsavgift? 150kr/mån = 1800kr/år (+ inköpspris). Lirar du spelet till och från i säg 3 år blir det 5400kr totalt.
Såvida du inte ska köpa allt i deras shopp tvivlar jag starkt på att du spenderar 1800kr/år. Sen finns ju möjligheten att köpa guld och Gear i WoW, trots månadskostnad, ända skillnaden är att du i ex. WoW betalar extra till en mellanhand och riskerar ban.

Mnja, det beror väl på vilket spel det handlar om. Om vi tar t.ex. World of Tanks så kan man köpa primium via mikrotransaktioner och det kostar ca 75kr i månaden sett till guldkostnaden för det. Där är premium mer eller mindre ett krav för att det inte ska bli allt för jobbigt när man kommer upp i högre "level". Dessutom kostar vissa tanks mellan 300-500 kr, vilket jag inte tycker känns som en mikrotransaktion. Sen finns det 40 mer grejer att lägga sina pengar på i spelet så du kan utan problem lägga över 150 kr per månad. Därtill kan man ju ta med i beräkningarna att free2play oftast har väldigt lite content, se bara på Battlefield Heroes, samma banor dag ut och dag in, väldigt lite variation. Världen i WoW är ju ganska mycket större än de flesta free2play. Detta gör att det oftast inte känns som ett fullpris-spel och således vill man inte betala 150kr / månad varesig i månadsavgift eller i mikrotransaktioner. Sen kostade det väl runt 400kr att pimpa en gubbe i Battlefield Heroes, samt att du kontinuerligt måste köpa medkits/repairkits för riktiga pengar.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Sen när bli balansen lidande? Många nya F2P mmos har inte haft problem med balansering gällande att kunna köpa saker.

Har du spelat Allods eller? Där du måste köpa en potion för att kunna raida. Blir flera hundra i månaden om du man ska köra seriöst. Ska du pvpa var det lika dant, du MÅSTE ha den buffen annars går det inte att spela.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Moderator | Testpilot
Skrivet av zdib:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Sen när bli balansen lidande? Många nya F2P mmos har inte haft problem med balansering gällande att kunna köpa saker.

Har du spelat Allods eller? Där du måste köpa en potion för att kunna raida. Blir flera hundra i månaden om du man ska köra seriöst. Ska du pvpa var det lika dant, du MÅSTE ha den buffen annars går det inte att spela.

Har du spelat andra F2P spel? Ett spel utgör inte mängden i helhet och när dem säger det ska bli i stil som Leauge of Legends så ser jag inget fel med det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av zdib:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Sen när bli balansen lidande? Många nya F2P mmos har inte haft problem med balansering gällande att kunna köpa saker.

Har du spelat Allods eller? Där du måste köpa en potion för att kunna raida. Blir flera hundra i månaden om du man ska köra seriöst. Ska du pvpa var det lika dant, du MÅSTE ha den buffen annars går det inte att spela.

Har du spelat andra F2P spel? Ett spel utgör inte mängden i helhet och när dem säger det ska bli i stil som Leauge of Legends så ser jag inget fel med det.

Många av F2P spelen får ju lidande balans eftersom det är moroten till att överhuvudtaget betala. I BF: Heroes kan du köpa bättre vapen och heal/repair-kits för köpes-valuta. World of Tanks är lite bättre då det mesta som du kan köpa bara gör att det går snabbare att komma upp i högre nivå, men det finns också köpes-ammo som gör att man kan skada bättre tanks än en själv, samt repair/heal/ och crew-skill kits. Så på ett eller annat sätt får man ju fördelar jämtemot andra spelare. LoL är väl ett av de bättre spelen på den fronten, men jag har spelat det alldeles för lite för att ha koll på exakt vilka fördelar man har där.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SubMarine:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av zdib:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Fan hata mikrotransaktioner Blir alltid dyrare än om det är månadsavgift samt att balansen blir lidande.

Sen när bli balansen lidande? Många nya F2P mmos har inte haft problem med balansering gällande att kunna köpa saker.

Har du spelat Allods eller? Där du måste köpa en potion för att kunna raida. Blir flera hundra i månaden om du man ska köra seriöst. Ska du pvpa var det lika dant, du MÅSTE ha den buffen annars går det inte att spela.

Har du spelat andra F2P spel? Ett spel utgör inte mängden i helhet och när dem säger det ska bli i stil som Leauge of Legends så ser jag inget fel med det.

Många av F2P spelen får ju lidande balans eftersom det är moroten till att överhuvudtaget betala. I BF: Heroes kan du köpa bättre vapen och heal/repair-kits för köpes-valuta. World of Tanks är lite bättre då det mesta som du kan köpa bara gör att det går snabbare att komma upp i högre nivå, men det finns också köpes-ammo som gör att man kan skada bättre tanks än en själv, samt repair/heal/ och crew-skill kits. Så på ett eller annat sätt får man ju fördelar jämtemot andra spelare. LoL är väl ett av de bättre spelen på den fronten, men jag har spelat det alldeles för lite för att ha koll på exakt vilka fördelar man har där.

Gällande LoL har du inga fördelar alls. Riot points = RP används för SKINS på karaktärer. RP kan också användas för att köpa champions men dessa kan man skaffa med spelets egen ingame currency utan problem.

Även om många champs är dyra så börjar priser på dem att sänkas och man kan köpa 4-5 st efter bara 10 matcher.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

av alla mmo jag spelat så var ettan den jag hade mest roligast i, men precis som i SWG så sabbar SOE allting med puckade patcher.
hoppas innerligt att de har lärt sig

några dagar satt jag bara och lekte med min spiker som infiltrator, pew pew pew, 4 döda
pew pew pew pew pew, NC max suit död... det fortsatte och jag kom upp över 100 kills utan att ha dött själv

andra gånger hämta man ut en galaxy och körde den rakt in i motståndarbasens vehicle bay och ejecta precis innan, nån bug gjorde så att motståndarn som senast skött på galaxyn fick massa teamkills av alla dom jag döda i kraschen... kul man hade asså

1
Skriv svar