Dead Island-karaktär kallades "feministhora" av utvecklarna

Medlem

Älskar ändå att de släppte ett halvfärdig port till datorn...
Fan inte nöjd, för fem öre.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

det äro bara feministhoror som går i taket av detta


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Någon har i alla fall försötör hela Nordiska PC releasen av dead island eftersom Activation Code är fel region för all som köpt dvd.

Läs här:
Webhallen bloggen:

http://www.webhallen.com/blog/2011/09/trouble-on-the-island-i...

Och Steam Forum:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=210903...

Medlem

Klockrent! Mer gömda internskämt i spelkoden OCH i spelen tack! ^^


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Medlem

Det som upprör tycker jag är att kodaren och många av dem som kommenterar här faktiskt tycker detta är roligt? Hur är det ett skämt att skriva 'feministhora' i en liten textrad? Att kalla någonting för 'feministhora' är alltså roligt, varför?

Medlem

Hehe, det är inte så jävla stor uppståndelse över det här i spelvärlden som man fick intryck av i Aftonblaskans artiklar om saken, men som den eminenta sportbloggaren Robert Laul så korrekt påpekar i ett blogginlägg:

Det var TT-Skiöld som en gång lärde mig att i Sverige är manligt-vs-kvinnligt det absolut mest känsliga debattämne som finns. I andra länder är könsfrågor inte lika laddade men i Sverige…oj oj oj...

...Vi var i Saudiarabien, året var 2006, vi följde landslagets januariturné. Det kommunicerades att kvinnor inte var välkomna på landskampen Saudiarabien-Sverige och vi murvlar på plats ville förstås ha en kommentar från förbundskapten Lars Lagerbäck. Men han var inte kvar vid träningsplanen när nyheten blev känd, i stället fick vi syn på assisterande förbundskapten Roland Andersson.

Efter en längre utläggning om betydelsen av att ta seden dit man kommer tröttnade Roland på frågorna:

– Om de (kvinnorna) vill se matchen kan de väl se den på TV.

Jag satt bredvid TT-Skiöld när Zlatan klackade in 1-1 mot Italien, när Mattias Jonson gjorde "due due" mot Danmark, när Zlatan skickade in 1-0 mot Ungern, när Fredrik Ljungberg nickade in 1-0 mot Paraguay.

TT-Skiölds puls steg aldrig vid något tillfälle över 48.

Men där, i Riyadh, efter Rolands uttalande, rusade den till 220 under loppet av ett citat.

TT-Skiöld slet fram sin laptop, hamrade med knutna nävar på tangentbordet, ett par sekunder senare fanns texten ute på varenda tidningsssajt med TT-abonnemang.

Jag fick äran att bevittna en erfaren yrkesman i aktion från första parkett.

När TT-Skiöld skrivit klart torkade han svetten ur pannan, lirkade upp en 15-årig Dalwhinnie ur datorväskan och konstaterade:

– Det här kommer att bli stort.

Några dagar senare diskuterades Roland Anderssons uttalande i Sveriges riksdag och från vänsterhåll restes krav på en handelsblockad mot arabvärlden.

Edit: Oj, det blev lite långt men det är iallafall läsvärt.

Skriv svar