Warhammer 40,000: Space Marine

Medlem

SPEHSS MERHEENS!
givet köp, har inga större problem att döda orker och chaos i timmar, även om det är det enda man gör i spelet

Medlem

Demot är juh hur grymt som helst, enligt Steam så har jag över 3 timmar speltid på demot.. "ja jag har kört det rätt mycket" =D jag har aldrig varit warhammer 40k nörd vet inte så mycket om världen mer än , en väldigt liten del kan man väl säga. Anywho jag tyckte demot var jävligt awsome ialla fall och ser fram imot sitta lira hela spelet multiplayer och SP när det kommer.

Inaktiv

Tänkte nästan köpa det först...sen testade jag demon. Konceptet är det inget fel på men miljöerna kändes lite väl trista.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mirage:

Jag tyckte demot var riktigt kul. Att recensenten klagar på miljöerna visar bara på att han inte känner till IP:t särskilt bra. Jag tyckte miljöerna var väldigt korrekta enligt hur de beskrivs i source böckerna.

De kan ju vara trogna och tråkiga för det Det är troget, men är det samma sak så blir det ju inte roligare för det. DoW2 löste det ju bra med flera planeter av olika slag så det går allt att göra det varierande OCH troget

Tycker det är bättre att omgivningen passar storyn än tvärt om. Så om storyn handlar om en forge world är det ju bra om det ser ut som en forge world.

Men jag har troligen fel. /sarkasm Grafik måste ju vara massor med färger, varierande och dessutom högupplösta med massor av udda tekniska lösningar bakom för att ett spel ska blir bra... /sarkasm.

Medlem
Medlem

Hört att multiplayern är riktigt kul också. Ska nog köpa det iaf. Hade kul med demot. Till alla som klagar på att det är enformigt, testa att köra på högre svårighetsgrad. Det brukar göra enformiga spel roliga om man inte kan exploita nåt.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mirage:

Jag tyckte demot var riktigt kul. Att recensenten klagar på miljöerna visar bara på att han inte känner till IP:t särskilt bra. Jag tyckte miljöerna var väldigt korrekta enligt hur de beskrivs i source böckerna.

De kan ju vara trogna och tråkiga för det Det är troget, men är det samma sak så blir det ju inte roligare för det. DoW2 löste det ju bra med flera planeter av olika slag så det går allt att göra det varierande OCH troget

Jag gillade de jag såg i demot iaf


signatur

I drank what?

Medlem

hur kan man ha fått för sig att spelet skulle vara något annat än en enformig meatgrinder om man följt spelutvecklingen något sånär? Utvecklarna var ganska tydliga på den punkten och de har levererat vad de har lovat. spelet är riktigt underhållande, givetvis inget för alla, men det är helt klart ett spel med "Warhammer 40"-känsla

Medlem

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.

Skulle du vilja utveckla?

Förbokade Coll.Ed. så fort den kom (GW fanboy och vill ha soundtracket) men efter att provat demot funderar jag på att byta från PC till xbox, kändes rätt konsoligt...
Då jag inte spelat hela spelet vill jag inte uttala mig om miljöerna men det var inte något som störde mig (tänkte knappt på det) under demot iaf, är inte så förtjust i färger men det får gärna vara variationer på andra sätt


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sernert:
Skrivet av Emetic:

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.

Skulle du vilja utveckla?

Förbokade Coll.Ed. så fort den kom (GW fanboy och vill ha soundtracket) men efter att provat demot funderar jag på att byta från PC till xbox, kändes rätt konsoligt...
Då jag inte spelat hela spelet vill jag inte uttala mig om miljöerna men det var inte något som störde mig (tänkte knappt på det) under demot iaf, är inte så förtjust i färger men det får gärna vara variationer på andra sätt

Nej.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Demot verkade helt ok för att vara ärlig när jag testade, inget jag slänger 50€ på att köpa till fullpris men visst, på någon steam rea lär det nog köpas Kul med lite hederlig slafs-action nu och då, alla spel behöver inte uppfinna hjulet på nytt varje gång ändå.

Blev dock ärligt talat förvånad når jag såg MP videon här, trodde nästan det var ett annat spel först, visst förstår jag att konsoler är gammal hårdvara men herregud det såg ju ut som något från ca -06. Mycket mycket mycket MYCKET bättre grafik på PC versionen.

Medlem

Jag skiter i vad alla andra säger, det här är GOTY! Tror inte ens BF3 kommer skänka mig så mycket glädje som denna massakermaskin.


signatur

/Landstream

Inaktiv

Så det kommer inte att bli möjligt med coop i kampanjen?

Medlem

Total Hailbut (Cynical Brit) säger allt när han provade demot:
http://www.youtube.com/watch?v=nb50aAFiOpM&feature=related

Synd bara att han inte kommenterar hela spelet när man spelar.

Men visst det har potential till att bli långtråkigt men man _måste_ ju inte spela genom hela spelet på engång, man kan faktiskt varva med andra spel. Detta är iaf första spelet som har fått till riktigt bra känsla i Space Marines, visst de valde ett skit trist chapter men det går att leva med. Enda jag saknade i demot var väl vettig hoppfunktion, lite jobbigt med en knähög låda stoppar en, det och att det var lite med delay mellan melee/range när man hade hade 2h range vapen så Bolt Pistol fick lite större poäng än att vara vapnet med oändligt med ammo.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Emetic:

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.

Relic är väl de enda hitills förutom de gammla klassiska Space Hulk/Chaos Gate* spelen som lyckats få till nån vettig "cannon" och samtidigt göra spelen spelbara. Sen har ju vissa saker med DoW2 expansionerna varit ganska kass, mer specifikt singleplayer delarna har varit rätt undermåliga.

*Notera att dessa är turnbased och alltså har man möjlighet att i princip kopiera tabletop rakt av.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jag älska demot ja, lirat säkert igenom båda uppdragen 10 gånger st minst.
Jag förköpte spelet genom Steam så jag chansa för att jag ville testa demot före innan det kom ut, var så less på inte ha något roligt att spela. Och jag vart i alla fall inte besviken på att jag förköpte det.

Medlem

Förbokat sedan länge, 1 dag kvar att vänta
Alla spel kan ju bli enformiga på ett eller annat sätt, ne jag är enormt taggad inför detta spel. Ska bli skoj att göra något annat än att hacka datorer och dörrar i Deus Ex Human revolution....

Inaktiv
Skrivet av Emetic:

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.

Relic är dom enda som KAN göra Warhammer-spel. Det skulle väl vara Vigil Games som uvecklar Warhammer 40k: Dark Millennium då, men dom får å andra sidan backup från Relic.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Emetic:

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.

Relic är väl de enda hitills förutom de gammla klassiska Space Hulk/Chaos Gate* spelen som lyckats få till nån vettig "cannon" och samtidigt göra spelen spelbara. Sen har ju vissa saker med DoW2 expansionerna varit ganska kass, mer specifikt singleplayer delarna har varit rätt undermåliga.

*Notera att dessa är turnbased och alltså har man möjlighet att i princip kopiera tabletop rakt av.

Bara för diskussionens skull så skulle jag bara vilja fråga vilka turbaserade Space Hulk-spel du syftar på? Har för mig att dom två som gjordes var i realtid. Vilket då betyder att de inte kopierat brädspelet alls. Space Crusade däremot, det är helt och hållet en digital konvertering av brädspelet med samma namn.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Emetic:

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.

Relic är väl de enda hitills förutom de gammla klassiska Space Hulk/Chaos Gate* spelen som lyckats få till nån vettig "cannon" och samtidigt göra spelen spelbara. Sen har ju vissa saker med DoW2 expansionerna varit ganska kass, mer specifikt singleplayer delarna har varit rätt undermåliga.

*Notera att dessa är turnbased och alltså har man möjlighet att i princip kopiera tabletop rakt av.

Bara för diskussionens skull så skulle jag bara vilja fråga vilka turbaserade Space Hulk-spel du syftar på? Har för mig att dom två som gjordes var i realtid. Vilket då betyder att de inte kopierat brädspelet alls. Space Crusade däremot, det är helt och hållet en digital konvertering av brädspelet med samma namn.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Emetic:

Relic borde inte få göra Warhammer-spel.

Relic är dom enda som KAN göra Warhammer-spel. Det skulle väl vara Vigil Games som uvecklar Warhammer 40k: Dark Millennium då, men dom får å andra sidan backup från Relic.

Då är det ju synd att de inte visar att de kan göra Warhammer-spel värda namnet.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Ei
Medlem

Helt ok spel enligt mig, spelat igenom det och lirat lite multiplayer.

Singelplayer är kul om man tycker om thunderhammer och multiplayer kommer behöva lite fler banor etc men det är rätt unikt speciellt med jumppacksen.

Medlem

Inget köp tyvärr


signatur

Meep!

Medlem

riktigt roligt spel

12
Skriv svar