Activision vann mot sajten som hånade Call of Duty

Medlem
Skrivet av Friberg:

Jo jag kan bara hålla med. Men Activision bara plöjer fram och folk köper det.. förstår inte

Skrivet av Friberg:

Ja, eftersom många gillar att gnälla på allt som finns. Steam är också älskat av många, mig själv inkluderat.

Tyckte bara det var roligt med dina två inlägg så nära på varandra...

Du älskar Steam och folk som gnäller på det är dumma, men det är okej att gnälla på MW3 och tycka att folk som älskar MW3 är idioter som inte vet sitt eget bästa?

Kan inte båda sidorna ha rätt, eftersom tycke och smak är olika för olika personer? Jag varken älskar eller hatar Call of Duty-serien. Jag spelade en del MP i MW2 eftersom det var roligt för stunden, och funderar på att köpa MW3 för den korkade singleplayern när det gått ner en bit i pris.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Friberg:

Jo jag kan bara hålla med. Men Activision bara plöjer fram och folk köper det.. förstår inte

Skrivet av Friberg:

Ja, eftersom många gillar att gnälla på allt som finns. Steam är också älskat av många, mig själv inkluderat.

Tyckte bara det var roligt med dina två inlägg så nära på varandra...

Du älskar Steam och folk som gnäller på det är dumma, men det är okej att gnälla på MW3 och tycka att folk som älskar MW3 är idioter som inte vet sitt eget bästa?

Kan inte båda sidorna ha rätt, eftersom tycke och smak är olika för olika personer? Jag varken älskar eller hatar Call of Duty-serien. Jag spelade en del MP i MW2 eftersom det var roligt för stunden, och funderar på att köpa MW3 för den korkade singleplayern när det gått ner en bit i pris.

Jag hade gärna köpt MW3 om det haft grymt bra story och rolig singleplayer som Cod 1 och 2, många gamla goa minnen där! Fantastiska kampanjer!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Friberg:
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.

Jaså? Valve har alltid varit framgångsrika men aldrig hatade.

Jag vet inte om du hört talas om det, men det finns något som kallas "Steam".

Detta är skapat av Valve och många hatar det.

Ja, eftersom många gillar att gnälla på allt som finns. Steam är också älskat av många, mig själv inkluderat.

Exakt samma gäller ju COD.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Typhor:

"äganderätt" roligt påhitt det där. länge leve yttrandefriheten (hur man nu säger det på nyspråk)

Yttrandefrihet var väl lite fel ord?
Inte 100% säker men det är nån "lag" på internet sidor att du inte får ha något domän namn som inte är relaterat med innehållet, i det här fallet ägde ju inte ägarna MW3 så blir svårt att behålla domän namnet.

Tyckder det var kul gjort av dom som ägde siten.

Yttrandefrihet har tyvärr blivit ett synnerligen missbrukat ord idag tack vare ett visst parti som har infekterat debatten i Sverige.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.

Jaså? Valve har alltid varit framgångsrika men aldrig hatade.

Det stämmer. Det beror på att Valve styr hela marknaden men inte alltid gjort det. Folk hatar inte stora företag pga att de är stora, inte nödvändigtvis. Men när företagen (de amerikanska syftar jag på, multi-miljard corporations) blir så stora att de når den punkt där de kan sluta bry sig. Sluta bry sig om support, sluta bry sig om kvalitén på produkter, sluta bry sig om anställda etc. Därför att de vet att de kommer fortsätta tjäna sina pengar oavsett hur sviniga de är.

Precis detta har skett med Valve.
Valve har alltid varit omtyckta, Steam har varit en bra och fungerande spelklient, till skillnad från tex GFWL och Origin (ea dl manager) men sedan de har blivit så enormt stora (De omsätter många miljader dollar, de har 65% av den digitala marknaden läste jag nyligen) har de blivit hatade. Varför? Pga att de är stora? Nej, folk gillar/gillade valve och ville att de skulle bli stora så de kunde komma upp på den högre nivån. Sorgligt nog har valve blivit precis som ea / activison / m$ ( De är inte riktigt där en, men bra nära)
De skiter i kvalitén på produkter. Steamklienten är full med buggar och problem som dem inte fixar. De bryr sig ist mer om att lägga ned tid på att göra fucking hattar till tf2. De har ÖVER 30 miljoner kunder men endast 15 anställda på supportavdelningen, som för övrigt har stängt helger.

TL;DR - Valve är påväg att bli lika j****** som de andra bolagen. Amerikanska företag skiter i dig, de vill bara ha dina pengar.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.

Jaså? Valve har alltid varit framgångsrika men aldrig hatade.

Det stämmer. Det beror på att Valve styr hela marknaden men inte alltid gjort det. Folk hatar inte stora företag pga att de är stora, inte nödvändigtvis. Men när företagen (de amerikanska syftar jag på, multi-miljard corporations) blir så stora att de når den punkt där de kan sluta bry sig. Sluta bry sig om support, sluta bry sig om kvalitén på produkter, sluta bry sig om anställda etc. Därför att de vet att de kommer fortsätta tjäna sina pengar oavsett hur sviniga de är.

Precis detta har skett med Valve.
Valve har alltid varit omtyckta, Steam har varit en bra och fungerande spelklient, till skillnad från tex GFWL och Origin (ea dl manager) men sedan de har blivit så enormt stora (De omsätter många miljader dollar, de har 65% av den digitala marknaden läste jag nyligen) har de blivit hatade. Varför? Pga att de är stora? Nej, folk gillar/gillade valve och ville att de skulle bli stora så de kunde komma upp på den högre nivån. Sorgligt nog har valve blivit precis som ea / activison / m$ ( De är inte riktigt där en, men bra nära)
De skiter i kvalitén på produkter. Steamklienten är full med buggar och problem som dem inte fixar. De bryr sig ist mer om att lägga ned tid på att göra fucking hattar till tf2. De har ÖVER 30 miljoner kunder men endast 15 anställda på supportavdelningen, som för övrigt har stängt helger.

TL;DR - Valve är påväg att bli lika j****** som de andra bolagen. Amerikanska företag skiter i dig, de vill bara ha dina pengar.

Medlem
Medlem

Jag ser fram mot MW3 trots 2ans superkorta single-player (vilket antagligen inte förändras till 3an), men jag kanske inte förstår mitt eget bästa.
Å andra sidan är det tv-spel vi snackar om... inte världssvälten. Jag får väl spela singleplayer-kampanjen två gånger för att få fler timmar... lyxproblem :/

Medlem
Medlem

Man tycker ju nästan att Activision borde ha köpt upp den där domänen långt innan privatpersonen gjorde det. I den här takten så borde dom reservera domännamn upp till modernwarfare140.com
Hånandet i sig har (förhoppningsvis) ju ingenting med domen att göra. Activision behöver bli hånade.

Medlem

still funny though!

Medlem

De äger ju varumärket Call of duty modern warfare 3. Inte så konstigt. Kanske använde de sig av kritiken. Det får vi snart se

Medlem
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Hahaha skämtar du? Skulle du tänka om lite för att någon på internet hånar något? Hahaha nu hånar jag dej för den kommentaren, ta ett steg tillbaka och tänk om lite


signatur

/Landstream

Inaktiv

Tycker det är rätt patetiskt att håna ett företag för dom "mjölkar" spel. Ja vad fan gör inte dice då? mjölkar på sitt produktnamn. bf 1942 + expansions, bf vietnam, bf 2, bf bc, bf bc2, bf heroes, bf f4p och nu bf 3. Dom mjölkar med men ingen gnäller på dom och dice gör inte bra spel hela tiden. bf bc sög kuk och inte roligt alls och bf bc 2 är inte heler något vidare samma gäller gratisliren. enda jag varit riktigt nöjd med inom bf är vietnam och bf 2. Lirar hellre cod eller något annat spel då. Bf 3 får man väl hoppas det når förväntingarna men att ni alla går mot call of duty anser jag bara väldigt löjligt. då ni dessutom brukar anse att cod spelare är dumma i huvudet som spelar det och lägger ut att åldern på dom som spelar det är 12-15 år. Pfft massa omogna barn lirar bf med så tycker ni ska bara hålla käften och inse att ni har så jäkla mycket och sluta vara så dum ******** i skallen. Tur att jag har mer vettigt att säga jämfört med folket här som tycker att killarna som gjorde sidan m.m gjorde rätt. Det är inte rätt att håna någon. Men omogna pojkar som det endast verka finnas här tycker att allt sådant är bra och positivt.

Medlem

häftigt activision (intresse klubben drar fram bry->[_]b och antecknar..)

Inaktiv
Skrivet av rewoX:

häftigt activision (intresse klubben drar fram bry->[_]b och antecknar..)

Tyder på att du är en bf fanboy som drar dig i pillen om detta skulle varit dice som vann om något

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av rewoX:

häftigt activision (intresse klubben drar fram bry->[_]b och antecknar..)

Tyder på att du är en bf fanboy som drar dig i pillen om detta skulle varit dice som vann om något

ok, och jag har inte varit en COD fan i mina dagar? ... problemet är att jag är fruktansvärt less på att Activision har blivit så förbannat grisiga, både på att släppa spel på tok för tidigt... och inte låta dom få utveckla saker under en lägre tid...

Pengar äre dom vill ha, resten skiter dom i.

Jag är ett fan av båda spelen, men MW3 skippar jag eftersom det liknar på tok för mycket MW2 + Homefront, ... då dom har fixat en ny motor och annat jocks så kommer jag börja lira COD igen.

Medlem

11 sidor? Verkligen? Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Medlem

Det är väl inte första gången någon registrerar en domän som sedan "tvingas" av dem pga. rättigheter gällande varumärken?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar