Owl City - Deer In The Headlights

Medlem
Owl City - Deer In The Headlights

Hej alla glada lördagsforumiter! How's it hanging?

Jag har inte varit så aktiv på att skriva som mina uppsåt har velat de senaste två månaderna, har mycket jobb för tillfället, och mitt i allt så reallokerade jag mig själv och mina materiella ting till en annan geografisk plats. Nu är jag mer tillfreds med min tillvaro, och har lite tid och lust att skriva av mig lite. För det första så har jag och alla i min geografiska närhets blivit gudabenådade med fint väder sen i Juni i princip, och då, kära vänner, tar man till vara på moder jords kall. Som jag nämnde innan så tar jobbet numera upp det mesta av min tid, men man kan alltid göra sig tid till annat, och det bör man göra. I mitt fall har jag kommit kontakt med en vän till mig som är musikproducent, så däri prioriteras överbliven tid tillsammans med kvällsspelande. Vad hände med ungdomens tidsuppfattning? Oändligheten upphöjt med sig självt (∞^∞).

Jag tror att de flesta någon gång har råkat höra en låt av den sömnlösa killen som kallar sig Owl City, och med största sannolikhet hans alster "Fireflies", som legat bra till världen runt i låtlistorna. Hans nya album "All Things Bright And Beautiful" låter enligt mig ganska likt de förra albumen, och låtarna är ganska snarlika varandra. Mysig blipp-blopp med autotunad, puttinuttig pojksång. Produktionen är slick to the max, med allt vad digital mixning och mastering tillåter. Låten "Deer In The Headlights" har i alla fall ett skönt synthriff att gunga med till, och kan vara värt att spana in. Jag vill inte trampa några på tårna, alltså de som avgudar snubben, men han borde överväga att fräscha upp sin musik med lite variation.

Peace!

#blogg

Owl City - Deer In The Headlights

Jag kan inte med den överamerikanska dialekten och de överdrivna "rrrrr":en... Akta dig för sådan här "musik", den kan dra med dig till den mörka sidan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du kan vara lugn, jag är mest intresserad av syntarna

1
Skriv svar