Inaktiv
Dagens MMORPG

Vad tycker ni om dagens MMORPG?

Jag själv tycker att de flesta MMORPG så som World of Warcraft är gräsliga. För vad tog ordet "Rpg" vägen? Det finns inte ens längre, idag handlar allt om vem som är bäst och vem som har bäst vapen, armor, högst lvl osv. Sedan så hade Blizzard planer på att inför guild hus om jag ej minns fel, men senare så ändrade de sig och idag är WoW en enda stor tävling där allt går ut på att lvl och skriva "f*ck you" i spelet samt så är spelets forum helt förstört. Varför rensar inte Blizzard upp? Är de rädda för att pengarna ska minska?

Men Everquest 2,finns ju tex. Ett MMORPG som fortfarnade går åt rätt håll. Spelet har ett bra forum samt spelare som verkligen hjälpr nybörjare och inte snäser åt dem. Så hur kommer sig detta? Jo Everquest 2 består mesta dels av äldre spelare, spelare som vet hur man ska bete sig.

I alla fall så tror jag ingen kommer skapa ett annorlunda MMORPG som är mer som Everquest 2 tex utan de nya MMORPG spelen kommer fortsätta i samma bana antagligen.

Medlem

GW2 tror jag kommer att bli lite nyskapande i alla fall. Sen så har LotRO ett fantastiskt community också.

Medlem

Prova Path of Exile när det kommer ut.

Medlem

Indeed, GW2 kommer bli något väldigt annorlunda.

Medlem

Trodde alla spel som har nån sorts multiplayer handlade om att vara bäst


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Trodde alla spel med någon sorts multiplayer handlade om att vara bäst / bättre än motståndaren


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Trodde alla spel med någon sorts multiplayer handlade om att vara bäst / bättre än motståndaren

Verkligen inte.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Apministern:

Trodde alla spel med någon sorts multiplayer handlade om att vara bäst / bättre än motståndaren

Verkligen inte.

Vad mer finns det då ?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tyvärr är det det där individuella tänket som förstör lagbaserade målinriktade FPS. Istället för att spela som ett lag spelar folk för att själv vara bäst.

I ArmA2 när jag spelat co-op (för det mesta 8 till 16 spelare) så måste jag säga att jag inte fått känslan av att folk prioriterar att vara "bäst". De samarbetar för att klara av uppdraget. Å andra sidan har det spelet inga upplåsbara prylar eller achievement.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Apministern:

Trodde alla spel med någon sorts multiplayer handlade om att vara bäst / bättre än motståndaren

Verkligen inte.

Vad mer finns det då ?

Samarbete?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Apministern:

Trodde alla spel med någon sorts multiplayer handlade om att vara bäst / bättre än motståndaren

Verkligen inte.

Vad mer finns det då ?

Samarbete?

Men samarbete är inte en del i att försöka bli bäst? Ett lag som samarbetar mer effektivt än ett annat har större chans att vinna.

Synd dock då samarbete verkar vara underskattat, jag har hellre ett bra samarbete än en bra armor


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tyvärr är det det där individuella tänket som förstör lagbaserade målinriktade FPS. Istället för att spela som ett lag spelar folk för att själv vara bäst.

I ArmA2 när jag spelat co-op (för det mesta 8 till 16 spelare) så måste jag säga att jag inte fått känslan av att folk prioriterar att vara "bäst". De samarbetar för att klara av uppdraget. Å andra sidan har det spelet inga upplåsbara prylar eller achievement.

Det är tur spel som Arma2 osv finns för sådana som aldrig kommer bli bäst. Så dom också får känna sig delaktiga.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Det är tur spel som Arma2 osv finns för sådana som aldrig kommer bli bäst. Så dom också får känna sig delaktiga.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Vad tycker ni om dagens MMORPG?

Jag själv tycker att de flesta MMORPG så som World of Warcraft är gräsliga. För vad tog ordet "Rpg" vägen? Det finns inte ens längre, idag handlar allt om vem som är bäst och vem som har bäst vapen, armor, högst lvl osv. Sedan så hade Blizzard planer på att inför guild hus om jag ej minns fel, men senare så ändrade de sig och idag är WoW en enda stor tävling där allt går ut på att lvl och skriva "f*ck you" i spelet samt så är spelets forum helt förstört. Varför rensar inte Blizzard upp? Är de rädda för att pengarna ska minska?

Men Everquest 2,finns ju tex. Ett MMORPG som fortfarnade går åt rätt håll. Spelet har ett bra forum samt spelare som verkligen hjälpr nybörjare och inte snäser åt dem. Så hur kommer sig detta? Jo Everquest 2 består mesta dels av äldre spelare, spelare som vet hur man ska bete sig.

I alla fall så tror jag ingen kommer skapa ett annorlunda MMORPG som är mer som Everquest 2 tex utan de nya MMORPG spelen kommer fortsätta i samma bana antagligen.

Personligen har jag verkligen trivts i både Fallout världen samt Mass Effect. Båda bra på sitt eget sätt. Jag kan fortfarande riva av lite Fallout 1 när andan faller på. Pixlat eller inte, det är svårt att slå att vandra runt med Dogmeat.
Mass Effect är episkt på ett annat sätt.. lite mer Steven Spielberg episkt.. tycker jag.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Skulle inte säga att GW2 är SÅ nyskapande, byter quest mot events.
Dock tycker jag dem värkar bry sig om vad spelarna vill ha, och inte vad företagen tror vi vill ha.
Därav blir det ett definitivt köp som jag väntat på i ngt år nu.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Skulle inte säga att GW2 är SÅ nyskapande, byter quest mot events.
Dock tycker jag dem värkar bry sig om vad spelarna vill ha, och inte vad företagen tror vi vill ha.
Därav blir det ett definitivt köp som jag väntat på i ngt år nu.

Serverbrowser, egna servers, ingen healing class/profession, instancer blandat med öppen värld. Byter ut rätt mycket som är vanligt! Med det sagt tänker jag också köpa det.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Det är tur spel som Arma2 osv finns för sådana som aldrig kommer bli bäst. Så dom också får känna sig delaktiga.

Och själv satt jag just och tyckte det var tur att spel som ArmA2 finns så att alla odrägligt tävlingsinriktade personer kan låta mig få spela spel utan de ska göra det till en penismätartävling!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Annanaz:

Skulle inte säga att GW2 är SÅ nyskapande, byter quest mot events.
Dock tycker jag dem värkar bry sig om vad spelarna vill ha, och inte vad företagen tror vi vill ha.
Därav blir det ett definitivt köp som jag väntat på i ngt år nu.

Serverbrowser, egna servers, ingen healing class/profession, instancer blandat med öppen värld. Byter ut rätt mycket som är vanligt! Med det sagt tänker jag också köpa det.

Server browser till egna pvp servrar. om jag fattade rätt.
visst dem byter ut saker som är vanliga i MMOs, men tycker inte det är så mycket "nytänk" "revolutionerande" lr vad man vill kalla det.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Grimley:

Vad tycker ni om dagens MMORPG?

Jag själv tycker att de flesta MMORPG så som World of Warcraft är gräsliga. För vad tog ordet "Rpg" vägen? Det finns inte ens längre, idag handlar allt om vem som är bäst och vem som har bäst vapen, armor, högst lvl osv. Sedan så hade Blizzard planer på att inför guild hus om jag ej minns fel, men senare så ändrade de sig och idag är WoW en enda stor tävling där allt går ut på att lvl och skriva "f*ck you" i spelet samt så är spelets forum helt förstört. Varför rensar inte Blizzard upp? Är de rädda för att pengarna ska minska?

Men Everquest 2,finns ju tex. Ett MMORPG som fortfarnade går åt rätt håll. Spelet har ett bra forum samt spelare som verkligen hjälpr nybörjare och inte snäser åt dem. Så hur kommer sig detta? Jo Everquest 2 består mesta dels av äldre spelare, spelare som vet hur man ska bete sig.

I alla fall så tror jag ingen kommer skapa ett annorlunda MMORPG som är mer som Everquest 2 tex utan de nya MMORPG spelen kommer fortsätta i samma bana antagligen.

Själv tyckte jag WoW var rikigt häftigt när det kom, men med tiden började de släppa massa expansioner och features som förlättar spelet. T.ex. en add on som visar vart du ska under ett quest... tyckte då att spelet bara blev tråkigt....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tycker att många av dagens spel generellt sätt är fördummade / förenklade. Uppenbarligen beror det på konsolerna där åldern / intelligensen är låg.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Vad tycker ni om dagens MMORPG?

Jag själv tycker att de flesta MMORPG så som World of Warcraft är gräsliga. För vad tog ordet "Rpg" vägen? Det finns inte ens längre, idag handlar allt om vem som är bäst och vem som har bäst vapen, armor, högst lvl osv. Sedan så hade Blizzard planer på att inför guild hus om jag ej minns fel, men senare så ändrade de sig och idag är WoW en enda stor tävling där allt går ut på att lvl och skriva "f*ck you" i spelet samt så är spelets forum helt förstört. Varför rensar inte Blizzard upp? Är de rädda för att pengarna ska minska?

Men Everquest 2,finns ju tex. Ett MMORPG som fortfarnade går åt rätt håll. Spelet har ett bra forum samt spelare som verkligen hjälpr nybörjare och inte snäser åt dem. Så hur kommer sig detta? Jo Everquest 2 består mesta dels av äldre spelare, spelare som vet hur man ska bete sig.

I alla fall så tror jag ingen kommer skapa ett annorlunda MMORPG som är mer som Everquest 2 tex utan de nya MMORPG spelen kommer fortsätta i samma bana antagligen.

"Dagens MMORPG" och allt jag ser är WoW-communityn jämföras med Everquest-communityn....

Vad jag tycker om dagens MMORPG är att alla verkar sitta fast i samma skåra med en kant för hög att ta sig ur, då det egentligen alltid (nästan) ser ut på samma sätt, alltså user interface är uppbyggt liknande, talents uppbyggda liknande, questande och så vidare uppbyggt på samma sätt. Guild Wars 2 ser ut att bryta ut lite iom den dynamiska världen, men samtidigt så vet vi ju inte hur "dynamisk" den faktiskt är i slutändan. Jag hoppas det kommer en utmanare på MMORPG-marknaden snart som gör något helt annat, för genren behöver något nyskapande. Tills dess kommer jag ändå njuta av WoW (där jag inte snäser åt nya spelare och jag vet att jag inte är ensam) tills Star Wars: Old Republic släpps (som ser ut som ett generiskt MMORPG fast i händerna på Bioware) och jag säger upp min sub på WoW och helt hänger mig till min Sith Warrior.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Å andra sidan har det spelet inga upplåsbara prylar eller achievement.

Unlocks och achievements är det sämsta som har hänt FPS-genren på senare år. Det förstör allt vad team play heter och står för, istället har vi femtioelva rambokids som springer runt och jagar achievements och upplåsbara vapen, perks etc.


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Tycker att många av dagens spel generellt sätt är fördummade / förenklade. Uppenbarligen beror det på konsolerna där åldern / intelligensen är låg.

Ja, för konsolspelare är mindre intelligenta än PC-spelare. Så är det ju absolut!

Fast kommentarer som din säger väl egentligen mer om intelligensen hos PC-fanboys än hos konsolspelare.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Tybalt:

Å andra sidan har det spelet inga upplåsbara prylar eller achievement.

Unlocks och achievements är det sämsta som har hänt FPS-genren på senare år. Det förstör allt vad team play heter och står för, istället har vi femtioelva rambokids som springer runt och jagar achievements och upplåsbara vapen, perks etc.

Precis.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

ndr
Medlem

Family Guy Online lär ju bli fett :PPP

http://www.familyguyonline.com/

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av raefzm88:

Tycker att många av dagens spel generellt sätt är fördummade / förenklade. Uppenbarligen beror det på konsolerna där åldern / intelligensen är låg.

Ja, för konsolspelare är mindre intelligenta än PC-spelare. Så är det ju absolut!

Fast kommentarer som din säger väl egentligen mer om intelligensen hos PC-fanboys än hos konsolspelare.

Någon kände sig träffad.

Medlem

Det går inte att diskutera någonting utan att folk kallar andra för idioter, eller rena troll som skriver random-kommentarer. Lite trött blir man.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

varför skriver ni om Guild Wars i samband med MMOs?
det har aldrig varit ett MMO, utan är ett RPG med onlineelement. Kallar ni Diablo 3 för ett MMO också?

Ish
Medlem

Tycker att spelindustrin rent generellt har stått still på alla fronter utom den grafiska i typ 15 år.. GW2 kommer bli jävligt intressant. Spelade föregångaren i flera år. Något jag avskyr med MMO's är att pressen läggs på spelaren i så stor utsträckning som möjligt.. Bättre gear, högre level.. GW2 kommer bli mer av ett social spel.. Jag kan på ett sätt använda CS som jämförelse, för det är det första MMO't där man kan börja och sluta när man vill.. Finns ingen quest "man måste göra klart" osv.. Skulle väl va dungeons eller i PvP, men då går man ju medvetet in för det också. Självklart köp. Och jag hoppas att många andra köper det ochså så vi får mycket DLC's/gratismaterial likt ettan.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av MasLegio:

varför skriver ni om Guild Wars i samband med MMOs?
det har aldrig varit ett MMO, utan är ett RPG med onlineelement. Kallar ni Diablo 3 för ett MMO också?

"Spelaren intar rollen som en fiktiv karaktär, ofta i en värld präglad av genren fantasy,[3] och tar kontroll över karaktärens handlingar."

12
Skriv svar