Vampyrer i Skyrim

Medlem

Finns det någon här som uppskattade att vara vampyr i Oblivion? eller var ni som jag och bara ville bli av med skiten så snabbt som möjligt?

Medlem

Batboy <3


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Finns väl de som gillar vampyrer, själv tycker jag att det är kul att den feature finns med... men sen om man vill vara en, helt annan sak. heheh

Medlem

Jag hoppas att man kan göra andra npc:er till vampyrer Sen att den personen slutar sitt jobb och gömmer sig i någon grotta i närheten och blir ersatt med en annan npc som tar över hans eller hennes gamla roll.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Pictori:

Finns det någon här som uppskattade att vara vampyr i Oblivion? eller var ni som jag och bara ville bli av med skiten så snabbt som möjligt?

I Oblivion var det inte lika välgjort att vara vampyr som i Morrowind, i Morrowind fick du tillgång till en helt nya questlines med 14st quests updelade på 3st olika blodslinjer av vampyrer. Kort sagt, det var freaking awesome att bli vampyr i Morroiwnd.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Att spela som vampyr är väl en intressant möjlighet som man kan ta ställning till ifall man vill prova eller inte om och när man råkar ut för det i spelet. Ser ingen anledning för folk att klaga på att man får fler möjligheter i spelet, eller som i det här fallet, samma möjligheter som i tidigare spel.

Medlem

Fanns inget jobbigare att bli vampyr i oblivion. Hoppas att man kan lätt bli kvitt det med en potion eller nåt i skyrim.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Riktigt taggad

Medlem

Inga låtsasvampyrer alltså!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av kaealy:

Sedan när blev det nyheter att man ska ha samma funktioner som tidigare delar i serien? Ny low i spelindustrin?

Detta är givetvis en nyhet då vi inte visste om detta tidigare.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Lackade ur när jag förvandlades till vampyr i Oblivion. Var ett he*v*te att bli "normal" igen.

Som en smygande bågskyttealv så var det fantastiskt med vampyrbuffarna. Drack man blod flitigt så var det ju bara rock n roll.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Twilight, eat your heart out!

Om man är med i Dark Brotherhood eller thieves guild så borde man bli en vampyr!

Pansarknekt
Skrivet av MasterKJK:

Twilight, eat your heart out!

Om man är med i Dark Brotherhood eller thieves guild så borde man bli en vampyr!

Eller varför inte båda samtidigt


signatur

Ooooh the drama!

Ish
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ish:

Jag hade inte förvänta mig mindre.. Men till er som sitter och leker besserwisser, det finns ju de som aldrig spelat TES innan. Har alla här spelat Arena? Nej jag tänkte väl det.. Sluta gnäll och var glad över att en feature finns kvar. Jag uppskattade det i alla fall redan i Morrowind.

Har spelat Arena, Redguard och till o med Battlespire. Ger det mig rätten att gnälla? Eftersom du verkar stödja din unkna attityd med att du spelat Arena?

Jag har inte spelat Arena.. Tror du missar poängen lite här. Ja, vampyrer i TES är inget nytt. Men för de som inte har spelat de tidigare spelen så är det en nyhet *att* det finns. Hur jävla svårt ska det va att tänka själv..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Bara jag som la märke till att alla spela Magi+svärd kombo? Vars är alla stora sköldar eller tvåhandade yxor? ^^


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Lackade ur när jag förvandlades till vampyr i Oblivion. Var ett he*v*te att bli "normal" igen.

Instämmer. Hoppas det inte blir lika svårt att "konvertera" tillbaka som i oblivion. Satt 3 timmar för att lyckas. Tycker man borde få olika alternativ att lösa problemet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kan man inte suga folk torra på blod så är det inget intressant.

Medlem

Föreställer bilden hur man kommer se ut som vampyr? I så fall gör man det inte "4 the looks".


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Var är min wereboar?! Vill spela wereboar! Grin, tjut, stön! Daggerfall ftw...

Och om glittrande i solen. Jag dör lite inombords varje gång jag tänker på det. Tänker jag för många gånger på det dör jag nog tillräckligt mycket för att själv börja glittra i solen... Och det går tametusan inte att leva med!

Medlem

Mmm, det gäller att spara ofta, precis som i Oblivion så att man kan starta om.
Om man nu då inte vill vara en vampyr vill säga.

Förstår inte varför folk ondgör sig över att något som var kul i Oblivion kommer tillbaks.
Dessutom så dör ju vampyrgenren aldrig ut. Hajar du den dör aldrig


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Mmm, det gäller att spara ofta, precis som i Oblivion så att man kan starta om.
Om man nu då inte vill vara en vampyr vill säga.

Förstår inte varför folk ondgör sig över att något som var kul i Oblivion kommer tillbaks.
Dessutom så dör ju vampyrgenren aldrig ut. Hajar du den dör aldrig

Fast den suger.. ?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Gamer 24-7:

Mmm, det gäller att spara ofta, precis som i Oblivion så att man kan starta om.
Om man nu då inte vill vara en vampyr vill säga.

Förstår inte varför folk ondgör sig över att något som var kul i Oblivion kommer tillbaks.
Dessutom så dör ju vampyrgenren aldrig ut. Hajar du den dör aldrig

Fast den suger.. ?

Sug på den du


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Pansarknekt
Skrivet av Gamer 24-7:

Mmm, det gäller att spara ofta, precis som i Oblivion så att man kan starta om.
Om man nu då inte vill vara en vampyr vill säga.

Förstår inte varför folk ondgör sig över att något som var kul i Oblivion kommer tillbaks.
Dessutom så dör ju vampyrgenren aldrig ut. Hajar du den dör aldrig

'

Nej håller med, tycker det är lite fånigt med kommentarer om att det ska vara lätt att skippa sin undead curse med ett enkelt val istället för de omfattande saker man fick göra i Oblivion för att bli av med det. Särskilt med tanke på att det går att spara när man vill. Casualifieringen lämnar sina spår överalllt :P. För mig är det lite hela poängen med att vara vampyr, att det inte ska gå att slippa så lätt, eftersom det helt klart innehåller både nack och fördelar.


signatur

Ooooh the drama!

12
Skriv svar