Syndicate-nystarten bekräftad

Medlem
Citat:

Det är däremot inte en top-down-titel denna gång, utan du gissade rätt, en actionpangare.

Bra sätt att förstöra den kanske mest förväntansfulla uppföljaren i mitt liv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

F U EA.. Men varför inte göra som Chuck Norris och gå till botten och göra en roundhouse och dela mer käft smällar till Aftonbladet, Apple och politiskt korrekta människor.. ) Jepp F U!!


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Gillade bara det första Syndicate, hade svårt för Wars. Jag hade hoppats på en ny värdig uppföljare, men om det blir ett FPS så försvinner udden - oavsett hur bra spelet i sig blir. Ett RTT kan inte bli ett FPS och fortfarande förmedla samma känsla.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Hi im Johnny Knoxville and this is Syndicate!

Medlem

Det luktar ungefär lika illa som XCOM rebooten som 2K kom med.

Medlem

Verkligen oväntat det hära... Kan inte bara EA och Starbreeze gå och dö eller något.

Skribent

Varför måste gamla härliga titlar göras om till (vad jag antar) halvruttna FPS som bara är lik originalet till namnet? Tänker först och främst på X-Com, inte spelat original Syndicate iofs men kollade på när kompisen spelade när det begav sig.

Medlem

Skriver upp spelet på listan över besvikelser till uppföljare.

• Syndicate
• The Old Republic
• Age of Empires Online
• Battlefield 3

osvosv


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Hade nog önskat att de inte gjort ett FPS av detta men kan de kanske få till storyn och behålla RP-elementen från förr, som forskningen mm, tillsammans med en bra co-op så varför inte.
Ser gärna lite mer långsamma uppdrag som "hjärntvätten" man skulle utföra av civilbefolkningen etc.
Får de med sånt så kanske perspektivet inte spelar lika stor roll längre.


signatur

äldre än dig!

Inaktiv

Syndicate som fps?? Fuck off...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Hur man än vrider och vänder på allt så kommer man tillbaka till samma jävla svar i detta samhälle, cash is king.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Finns inte så mycket mer att säga än att det är sorgligt att se att de kastat ytterligare ett IP i sjön. Spelbranschen går nästan att jämföras med George Lucas våldtäkt av Star Wars vid det här laget.

Frozen synapse bevisade ju att folk fortfarande är intresserad av såna här spel, med en större budget så skulle det ju nå ännu mer människor än vad Frozen synapse gänget hade pengar till. Men men, sa redan när första informationen läckte att det skulle bli ett FPS. Rätt tråkigt att man hade rätt.

Medlem

Är sorgligt att man går ifrån spelets grundidé, vilket är en strategiskt/taktisk actiontitel med rollspelsinslag i ett topdown/isometriskt perspektiv . Det första Syndicate är ett av dom spel jag håller närmast mitt hjärta och även Wars var ett grymt underhållande och starkt spel.
Om man ska återuppväcka serien så måste man visa den respekt och att göra ett FPS är inte att visa respekt så

Ish
Medlem

Det är väl ändå utvecklarna som väljer vad de ska utveckla? Eller gör Starbreeze detta på uppdrag av EA? Varför "Fuck EA"? Låter som Deus Ex i coop.. Man ska inte avliva hunden innan den är sjuk men det var nog inte vad många ville ha.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det finns ju tusentals generiska FPS. Så varför i hela friden så måste de ta vartenda unikt spel och göra det till ännu ett i raden av FPS? Shadowrun, X-com och nu Syndicate.

Varför inte göra ett Syndicate istället? Eller kalla det något annat om man nu inte tänkt göra ett Syndicate utan istället ett generiskt fps.

Medlem
Skrivet av Ish:

Det är väl ändå utvecklarna som väljer vad de ska utveckla? Eller gör Starbreeze detta på uppdrag av EA? Varför "Fuck EA"? Låter som Deus Ex i coop.. Man ska inte avliva hunden innan den är sjuk men det var nog inte vad många ville ha.

Tycker du att ett Deus Ex i co-op låter som en bra idé? Spelade precis igenom HR, kan inte säga att jag vill spela ett exakt likadant spel igen eller att min positiva upplevelse av HR skulle blivit mycket större om det funnits co-op.

Ish
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ish:

Det är väl ändå utvecklarna som väljer vad de ska utveckla? Eller gör Starbreeze detta på uppdrag av EA? Varför "Fuck EA"? Låter som Deus Ex i coop.. Man ska inte avliva hunden innan den är sjuk men det var nog inte vad många ville ha.

Tycker du att ett Deus Ex i co-op låter som en bra idé? Spelade precis igenom HR, kan inte säga att jag vill spela ett exakt likadant spel igen eller att min positiva upplevelse av HR skulle blivit mycket större om det funnits co-op.

Nej.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Storyn skriven av samma man som är känd(?) från storyn i crysis 2.. What?
Ska de återuppliva Syndicate så ska de fanimig försöka också, and that's not even trying.
Väl artikulerat, Darkseed.

Medlem
Medlem

Det enda positiva är väl att bok-guden Richard K. Morgan är med i soppan, han kan väl slänga in lite Takeshi Kovacs i storyn så blir det väl iaf. intressant.

Medlem

Där försvann även mitt intresse. Kände mig rätt hypad inför detta...men som fps, nej.

Medlem

Jaja, nu är det som det är. Man får väl testa det först innan man sågar det helt men jag är helt klart besviken att det blev FPS.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Synd att det måste vara fps! Hade inte skadat med lite omväxling!

Medlem

Gällande manusförfattaren så tror jag (hoppas?) att Crysis2 debaclet snarare berodde på svårigheter att anpassa manuset till spelformat då Richard K Morgan's verk i bokform är riktiga mästerverk helt i klass med William Gibson etc. Kan utan tvekan rekommendera Takeshi Kovacs trilogin för er som gillar Sc-Fi / cyberpunk.

Dagens boktips:

Altered Carbon - Richard K Morgan
Broken Angels - Richard K Morgan
Woken Furies - Richard K Morgan

Medlem

Inte nog med att det blir FPS, det blir säkert en konsolport också vid det troliga scenariot att det blir multiplattform.

Medlem

Ha ha men grabbar kom igen nu. Det är faktiskt en "unique action shooter"
unique - wow
action - wow!
shooter - WOW
Den har ju allt! Rör om och krydda med EAs fingerfärdighet med att släpa stora namn is smutsen för en simpel kopparslant och vi har en winner!

Aaaahh. Now that's better.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nu skall vi se - 1. Alla fans kommer att skrika för att det är FPS - alla "seriösa" spelrecensenter kommer att gnälla på gnälliga kommentarer för att folk gnäller innan spelet är klart - vi kommer med 80% sannolikhet få ett spel som får fansen från förr att fortsätta att skrika....

AHHHHHHHHH


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Innan ni kommenterar, sätt er och kör igenom Syndicate. Lovar att det inte är så bra som ni minns det.

Det här spelet kommer bli guld!

Och tänk så bra, ingen tvingar er att handla det heller.


signatur

---
Boo!

Medlem

Förresten, jag ser fram emot Need For Speed: Black Ops. Där har man tänkt om NFS och gjort en FPS istället fast det liksom finns sekvenser med driveby shooting och så kan man spela coop. En kör och en skjuter. Men annars ska det vara en renodlad FPS helst. Och man ska skjuta på bilar med over the top explosioner och dlc efter en vecka. Och patch efter 12 veckor. Som ändå inte löser alla problem.

Jag tror liksom att ett sådant spel skulle definera vår tid på ett bra sätt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Underbart! ser mycket fram emot att se vad starbreeze kan göra med varumärket! aahh syndicate! <3

123
Skriv svar