Ny laptop, vad rekommenderas ?

Medlem
Ny laptop, vad rekommenderas ?

Tjena grabbs ! Tänkte köpa en ny laptop, helst för under 4,000 kronor, som jag ska kunna ha med mig till skola och så vidare. Vill kunna spela relativt nya, nya spel (typ bioshock 2, dead island), klarar mig att spela spelen på låg grafikinställning, ska egentligen inte ha datorn till spelande, men det känns bra att kunna lira lite när man har tid över !

Så, en laptop, helst under 4,000. Ska kunna klara av att spela spel, men behöver inte kunna köra dem i super-grafik.
Tänkte att jag frågar er eftersom det finns så jävla stort utbud och jag har inte längre den kollen som jag hade förr, ni vet hur det är, flickvän, jobb, skola, xbox360 :(.

Help me !

Medlem

För under 4000kr får du inte mycket prestanda, den jag kunde se var den här: Asus K53BY. Osäkert om den klarar alla spel på lägsta dock.

Medlem
Skrivet av Famest:

Tjena grabbs ! Tänkte köpa en ny laptop, helst för under 4,000 kronor, som jag ska kunna ha med mig till skola och så vidare. Vill kunna spela relativt nya, nya spel (typ bioshock 2, dead island), klarar mig att spela spelen på låg grafikinställning, ska egentligen inte ha datorn till spelande, men det känns bra att kunna lira lite när man har tid över !

Så, en laptop, helst under 4,000. Ska kunna klara av att spela spel, men behöver inte kunna köra dem i super-grafik.
Tänkte att jag frågar er eftersom det finns så jävla stort utbud och jag har inte längre den kollen som jag hade förr, ni vet hur det är, flickvän, jobb, skola, xbox360 :(.

Help me !

här är en som ligger liteöver 4000 http://www.billigteknik.se/sv/familjedator/4882-hp-g62460so-a...
Jag har dock ingen koll om grafik-kortet är något att hänga i granen.

hmm http://www.billigteknik.se/sv/15-16/5042-hp-g62b23so-av-hewle... kanske är vassare.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

eftersom HP ska sluta tillverka datorer skulle jag hålla mig borta från det märket

tror du bör räkna med att betala minst runt 6000 om det inte är nåt specialerbjudande.
ska du ha en laptop som du ska spela på så bör du skaffa en som har "extra" grafikkortskrets förutom integrerad grafik

Inaktiv

Skulle även hålla mig borta ifrån Asus, sämre och plastigare skit får man leta efter. Haft 2 st som båda har gått sönder eller havererat trots att dom varit pedantskötta. Inte undra på att dom har 2 års garanti på grejerna.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Skulle även hålla mig borta ifrån Asus, sämre och plastigare skit får man leta efter. Haft 2 st som båda har gått sönder eller havererat trots att dom varit pedantskötta. Inte undra på att dom har 2 års garanti på grejerna.

Har inte ASUS ett av dom bästa ryktena inom just bärbara datorer?
Jag har haft en Acer-laptop och den gick sönder på dirren. Samma med min Compaq.


signatur

Have a good time!

Medlem

Asus ROG-serie ska vara väldigt bra, har fingrat på ett själv, och det verkade vara väldigt gediget och inte plastigt alls. Acer däremot, är plast rakt igenom. Toshiba och Packard Bell likaså.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Asus ROG-serie ska vara väldigt bra, har fingrat på ett själv, och det verkade vara väldigt gediget och inte plastigt alls. Acer däremot, är plast rakt igenom. Toshiba och Packard Bell likaså.

Så tycker jag också det känns. Acer ska jag försöka hålla mig undan från i framtiden!


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar