Dead Island sparar inte spelet

Medlem
Dead Island sparar inte spelet

Som många andra köpte jag Dead Island igår och spelade två tre timmar. Idag när jag startade spelet igen fick jag börja om från noll, eller snarare direkt efter prologen. Allt jag gjort tidigare var borta. Inget hade sparats. Har någon annan stött på det här problemet? Kanske måste man stänga av spelet på något särskilt sätt för att inte bugga det? Det känns rätt trist att spela om de första uppdragen och jag vill inte hamna i samma sits igen. Någon lösning?

Medlem

Har du patchat / en "save" folder i Dead Island/out?

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Har du patchat / en "save" folder i Dead Island/out?

Va? Ja, spelet autopatchatde första dagen för mig. Är det det du menar?

Medlem

Jag har under 2 speltillfällen på ca 3 timmar blivit av med det jag spelet. 6 sabbade speltimmer och trögt omspelande av samma sak har gjort mig urless på spelet vilket är riktigt tråkigt då jag tycker att spelet i övrigt är riktigt bra, eller det växte efter en 6 timmars spelande. Tydligen är detta ett känt problem om man googlar lite och råden so far är att vara utloggad och gå in i MP settingsen i spelet och välja singelplayer. då är risken störst att det sparas tydligen.
Supertrögt att behöva dras med sånt här.

Medlem
Skrivet av GAMERZQNE:

Jag har under 2 speltillfällen på ca 3 timmar blivit av med det jag spelet. 6 sabbade speltimmer och trögt omspelande av samma sak har gjort mig urless på spelet vilket är riktigt tråkigt då jag tycker att spelet i övrigt är riktigt bra, eller det växte efter en 6 timmars spelande. Tydligen är detta ett känt problem om man googlar lite och råden so far är att vara utloggad och gå in i MP settingsen i spelet och välja singelplayer. då är risken störst att det sparas tydligen.
Supertrögt att behöva dras med sånt här.

Jag googlade också runt och tydligen hade någon kille ringt spelföretaget och fått svaret att de jobbar på en patch som ska släppas inom några dagar. Jag hoppas det är sant och att den kommer snarast.

Medlem

Ja det får vi fanimig hoppas att det är..

Hela min inventory med allt därtill blev nollställt när jag kom till Act II. Måste nu spela om ALLT. Kul, inte. Så förmodligen förlorade de mig som fan och spelare där. Sjukt kul spel, redigt kasst speltestande/buggkontroll.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag spelar på ps3, hade kommit ganska långt efter en 7h session, och när jag idag sätter igång spelet är exakt allt borta. Skulle just påbörja Nighthawk questen, och nu är jag tillbaka vid life guard station, snacka om att man blir osugen på att spela när det bli såhär.

edit*
jag var på lvl 20 när jag slutade igår och är nu lvl 9, 11 lvls sidoquests, fått tag på moddar till vapen
, var fan snart klar med hela staden. Kommer nog inte börja spela igen förrens det är fixat

Medlem

Mitt Dead Island tankade nåt idag i Steam. Om det är uppdateringen alla väntat på visar sig väl, i vilket fall har det funkat klockrent nu.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nu save buggen borta på ps3 prövde slå av och på mitt ps3 efter 6 h spelande, svetten rinner i pannen men till min förvåning så funkar det

Medlem
Skrivet av rocso:

Nu save buggen borta på ps3 prövde slå av och på mitt ps3 efter 6 h spelande, svetten rinner i pannen men till min förvåning så funkar det

Ja, det dök tillslut upp en uppdatering och än så länge verkar det fungera bättre än tidigare. Jag upplever ändå att spelet sparar... konstigt. Jag har inte alltid lika mycket pengar som sista gången spelet sparades med och vissa quests nollställs. Skumt om du frågar mig.

Medlem

Inte hunnit spela så mkt nu sen bf3-betan kom men sist så var allt som det skulle

1
Skriv svar