"Att ha roligt är viktigare än HD-grafik för kvinnor"

Robot
"Att ha roligt är viktigare än HD-grafik för kvinnor"

Harvest Moon-utvecklarna tänker inte "tvinga sina fans att köpa nya konsoler", och de hävdar att deras kvinnliga fans föredrar att "ha kul" framför HD-upplösning.

#marvelous-entertainment


Medlem
"Att ha roligt är viktigare än HD-grafik för kvinnor"

Jag är alltså en kvinna? Det visste jag inte

Medlem

pfft, kärringar.

Medlem

Så här går det när det andra könet får möjlighet till sin egen åsikt och förändra saker..
Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=jMuHbCdTtds


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Så här går det när det andra könet får möjlighet till sin egen åsikt och förändra saker..
Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=jMuHbCdTtds

Härlig länk. Är själv ägare till Duck Tales!

On topic: Jag är tydligen kvinna jag med. Fast kan jag få ha kul OCH ha kul i HD, så är det ju en no-brainer.

Medlem

Nöje före bra grafik självklart, men helst tar jag med bägge två i ett spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

>Vill inte tvinga folk att köpa ny konsol
>Gör spel till 3DS
>mfw

Makes no sense brah

Inaktiv

Är inte 3DS en ny konsol?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

>Vill inte tvinga folk att köpa ny konsol
>Gör spel till 3DS
>mfw

Makes no sense brah

Hey, summerfag, du glömde bild. *flirtgubbe för att förtydliga att jag skojar*

Mitt älskade Harvest Moon till 16-bitars, när jag köpte Harvest Moon till PS1 så måste jag säga att jag blev en aning besviken. Så jag kommenterar mest för att stilla mina nostalgiska minnen av Moon Mountain.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Äh, Gameboy Color, det var grejer.

Medlem

Girls just wanna have fun?

Medlem

Löjligt, dessa uttal är ju egentligen lika illa som att diskrimminera kvinnor.
Kunde han bara inte sagt att kvinnor tycker om att ha roligt, att prata, rosa och fluffiga saker?

Roliga är ju i slutet, att dom är intressade utav Wii U i framtiden, men vem säger att denna konsol skulle bli populär? Vem säger att alla Harvest Moon-fans har Wii? Eller kan man ju bara utveckla till flera konsoler istället om man nu tror sina spel kommer sälja.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Så här går det när det andra könet får möjlighet till sin egen åsikt och förändra saker..
Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=jMuHbCdTtds

Sicken entusiasm! Tack för den "Det här är ett halvbra men originellt spel"

Medlem

Helt rätt, grafik är överskattat.

Medlem

Minecraft någon?

Medlem

Rofl. Det han säger stämmer iof in på många "kvinnliga gamers" som jag har bekantat mig med, men det behöver inte stämma in på alla kvinnor för det. Det ligger faktiskt en viss sanning i att många pojkar säger: "Fan vilken ful grafik, det här spelet suger", medan flickor kan säga "Åh vad roligt det är att hoppa runt med den här lilla figuren" (föreställ er Kirby).

Medlem
Skrivet av über_alles:

Rofl. Det han säger stämmer iof in på många "kvinnliga gamers" som jag har bekantat mig med, men det behöver inte stämma in på alla kvinnor för det. Det ligger faktiskt en viss sanning i att många pojkar säger: "Fan vilken ful grafik, det här spelet suger", medan flickor kan säga "Åh vad roligt det är att hoppa runt med den här lilla figuren" (föreställ er Kirby).

Precis som det ligger en viss sanning i att tjejer kan säga samma sak som killar och tvärtom, jag kan såklart tycka att ett spel verkar schysst för att det ser urmysigt och gulligt ut, allt beror på generellt hur spelet ser ut att spela och den grafiska stilen, jag skulle inte säga nej till Kirby samtidigt som jag inte säger nej till exempelvis Need for Speed: Hot Pursuit, och jag tror min sambo tänker ungefär likadant men hon stör sig mest på dåliga animationer... hon har svårt att spela ett spel om hon anser att karaktärernas animationer känns konstiga/fula.

Edit: Dessutom tycker hon Kirby-spelet till Wii ser trist ut

Medlem

Wow - så jag vill egentligen inte ha roligt för att jag är man?
Jaja. kan förstå dom och deras uttalande - men vissa citat är ju så trubbiga att man kan tro att stenåldern knackar på dörren...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

kanske är därför jag fortfarande lirar igenom spel till PSX, iam a woman! fast lebb isåfall, i like me those holes!

Medlem

va?... att spela någonting från börja av 90 talet på min lcd är ganska så smärtsamt....men annars så tar jag gamplay över grafik anyday. så frågan är vad gränsen går? jag spelar tex inte diablo 2 för att mina ögon blöder i 800X600 som lod går att spela i.

Medlem

Ja för män spelar ju jättegärna ett spel trots att dom hatar det och tycker det är urtråkigt bara för att titta på grafiken?

Medlem

Den här könsfrågan om spel känns oftast bara fördomsfull. Och det här att alla spelföretag har för lite fokus på tjejer och att det skulle vara någon diskriminering från männen. Tillgång och efterfrågan, skulle tjejer vilja ha en viss typ av spel så dyker det upp. Om kvinnor trånar så mycket efter spel som "män" inte utvecklar så finns det också all möjlighet i världen för "kvinnor" att utveckla dessa spel. Det är många tjejer som älskar att spela mount & blade, mass effect, half-life osv. vi är inte så himla olika.. Det här att allting alltid ska vara 50-50 jämt fördelat annars är det ett problem blir absurt ibland.

Medlem

Jag föredrar HD framför det där andra vad det hette... "RoLigt" eller vad det var


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Orka skapa konflikter.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av DarkZide8:

>Vill inte tvinga folk att köpa ny konsol
>Gör spel till 3DS
>mfw

Makes no sense brah

Hey, summerfag, du glömde bild. *flirtgubbe för att förtydliga att jag skojar*

Mitt älskade Harvest Moon till 16-bitars, när jag köpte Harvest Moon till PS1 så måste jag säga att jag blev en aning besviken. Så jag kommenterar mest för att stilla mina nostalgiska minnen av Moon Mountain.

Tänkte mer att min graphic-cat på profilbild funka som face den här gången ;p

tycker detta var jättekul, genusfrågor är alltid lika underhållande -_-


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Så här går det när det andra könet får möjlighet till sin egen åsikt och förändra saker..
Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=jMuHbCdTtds

"Ett plus är att spelet är roligt"
Nuff said


signatur

Rwa?

Medlem

Bra story väger alltid tyngre än grafik, det finns ju spel som är 15år gammla eller äldre som har bättre story och gameplay än dagens spel.

1
Skriv svar