Ta bort mappar

Medlem
Ta bort mappar

Jag håller just nu på och rensa datorn via Utforskaren på Program(x86) mappen...

Väldigt många mappar är rent skräp och finns inte med på Windows avinstallations program.

Jag markerar mappen och trycker Delete, så tuggar den lite och sen säger den: Blabla För att den är öppen i ett annat program.

Jag har sökt igenom processerna som körs och inget är relevant med, detta fallet McAfee.

Finns det något gratis program som fullständigt SKITER i det hindret och tar bort det ändå?

TNT
Medlem

Har du testat att ta bort dem i felsäkert läge?

Medlem

Nej... Verkar vara lite overkill... Än så länge

Medlem

Det finns lite olika program som påstår sig kunna ta bort filer som används och en del av dem fungerar och andra inte. Det du kan göra är att ladda hem Process Explorer och kika runt. Fungerar som Task Manager'n men mycket mer detaljerad och man kan då nästan alltid luska ut vad som används vart.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Testa några av de resultat som kommer upp.

http://www.google.se/search?source=ig&hl=sv&rlz=&q=file+assas...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

unlocker har funkat fint för mig iaf

here you go


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Tackar, det funkade perfekt efter det

Medlem

Brukar använda MoveOnBoot, men det verkar ha fixat sig för dig. MoveOnBoot kan ta bort, byta namn å något mer.

Kanske funkar bättre med dom andra programmen, man behöver nämnligen starta om datorn för att mapparna ska försvinna.

Medlem
1
Skriv svar