Gigabyte GA 870A-UD3 Problem

Medlem
Gigabyte GA 870A-UD3 Problem

Jag köpte en ihopbyggd dator ifrån Komplett för några dagar sen och jag har bara haft problem. Det började med att hårddisken var defekt. Det stod bara BOOTMGR is missing när jag startade datorn. Sen så skramlar fläkten till Processorn och nu har jag problem med Moderkortet(Gigabyte GA 870A-UD3). När jag kommer in i Windows 7 så står det "No network cable is connected". Har provat att dra ut kabeln och stoppat in den igen utan resultat. Har även testat att disabla Legacy LAN som tredje boot i BIOS. Under Device manager så hittar jag två gula utropstecken men när jag försöker installera nya drivrutiner ifrån installationsskivan så står det: Windows encountered a problem - RealTek PCIe GBE Family Controller - The system cannot find the file specified. Vad gör jag? Det känns som att jag fick nåt gammalt demo ex eller nåt.

Medlem

Jag ringde dom lite tidigare idag ang den defekta hårddisken och den skramlande fläkten. Tog drygt en timme innan nån svarade. Tack iaf

Medlem

Jag lyckades åtgärda problemet men sen dök det upp ett nytt problem och det är att jag ibland tappar uppkoppling. Antar att jag kan leva med det så länge det inte händer allt för ofta.

Medlem

Ladda ner Driver Genius och kolla så du har alla uppdateringar osv.

Medlem

Leta rätt på drivrutiner till NIC från Gigabytes hemsida, och när du ändå är där, kolla om du har de senaste bios.

Jag har haft flera inbyggda nätverkskort som inte funkade bra med Windows egna drivisar.

Kan det vara nåt sånt?

1
Skriv svar