Counter-Strike: GO ska blidka 1.6- och Source-spelarna

Robot
Counter-Strike: GO ska blidka 1.6- och Source-spelarna

Valve vill att alla CS-spelare ska emigrera till nyversionen.

#counter-strike-global-offensive, #valve


Inaktiv
Counter-Strike: GO ska blidka 1.6- och Source-spelarna

Kommer bli skit roligt att äga lite folk på xbox med xim3


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Medlem
Medlem

Detta spel kommer tokfloppa.

Sen är det alltid kul hur aningslösa spelutvecklare ofta är om sina egna spel. Man dör inte i CS för att någon campade i hörnet om man inte spelar på public och är själv riktigt dålig(antagligen något spelutvecklaren själv kan känna igen sig i; därav hans korkade kommentar).

CS:GO är bara en något patchad variant av CS:S.

Medlem

hahahahahahahashahahahahahahaha
konsol cs hahahhaha ta över hahahah core spelare hahahahahah

fan valve ni är bara för grymma.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Kommer bli skit roligt att äga lite folk på xbox med xim3

haha håller med, älskar min xim <3

Medlem

Såg en interljuv från PAX. Utvecklaren sade att bara PS3 är multiplattform. 360 användarna kan bara spela mot sig själva medans PS3 kan spela mot MAC och PC.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Får dom inte med känslan, den sköna rekylen så kommer inte en kotte gå över. Undrar om utvecklarna ens spelat CS 1.6. 14-åringars mammor kommer bli tillsagda att köpa spelet, men det kommer inte spelas. Själv skulle jag älska ett CS utan bunny eller rysshopp. Detta är dock inte en lösning och det kommer säkert suga lika hårt som CS:S

Inaktiv

Jag säger bara: good luck out there buddy, your'e gonna need it!

Medlem

Jag längtar <3

Nu behöver bara alla fanboys släppa 1.6's värdelösa upplägg och gå med i utvecklingen.

Medlem

Vilken utveckling detta är ju CS:S med nya skins o nya banor.

Medlem

Vad får vi som slutade spela när 1.6 kom då?

Medlem

Man lär få en massa hattar och sådant i TF-2 ifall man köper det också ;]

Medlem

Tror inte att jag kommer emigrega iaf. Dock spelar jag inte mycket.

Skrivet av Nelfie:

Jag längtar <3

Nu behöver bara alla fanboys släppa 1.6's värdelösa upplägg och gå med i utvecklingen.

Varför ska de som gillar 1.6 släppa det?

Medlem

De tror verkligen att 1.6 folket kommer gå över till detta? De gick inte över CS:S för att de är ärke konservativa och för att de märkte att man faktiskt kan inte skjuta genom en 20 meter tjock betong vägg.

De kommer inte byta till det här häller, de testar och inser att de måste lära sig aima igen eftersom känslan inte är exakt samma som i 1.6 o lägger ner...

Medlem
Skrivet av Sandal:

De tror verkligen att 1.6 folket kommer gå över till detta? De gick inte över CS:S för att de är ärke konservativa och för att de märkte att man faktiskt kan inte skjuta genom en 20 meter tjock betong vägg.

De kommer inte byta till det här häller, de testar och inser att de måste lära sig aima igen eftersom känslan inte är exakt samma som i 1.6 o lägger ner...

Jag tror knappast att det var den lilla detaljen som gjorde att folk inte gick över.
1.6 och Source är två helt olika spel. Känslan är långt ifrån densamma. Därför förstår jag att communityn blir delad.

Skribent
Skrivet av Nelfie:

Jag längtar <3

Nu behöver bara alla fanboys släppa 1.6's värdelösa upplägg och gå med i utvecklingen.

Ursäkta men "värdelösa upplägg"? Vad menar du? CS 1.6, CS: Source och CS: GO har ju samma upplägg: 5vs5, köpa vapen, pengar är viktigt, bomben ska sprängas/desarmeras.

Inaktiv

Tror inte på detta spelet alls tyvärr, även om jag vill.

Medlem

Är gammal 1.6 spelare lirade även en hel del source. Var en av få old school spelare som inte gnällde på Source. Hur som helst, lyckat till att få _någon_ överhuvudtaget att byta till Global Offensive. Man kan endast utgå ifrån den gameplay footage man sett hitills, vilket är totalt värdelöst. Såg helt jävligt ut. Dock hoppas jag självklart att detta ändras till release. Jag kommer antagligen (garanterat) att skaffa spelet iaf. Hoppas att det är bra då och inget skräp. Hitills ser det mörkt ut.

Medlem

Jag ser fram emot spelet.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Jag tycker att CS:GO ser direkt dåligt ut, förstår inte riktigt hur det går ihop med Valve som i princip uteslutande gjort bra spel under sin utvecklingstid.

Skribent

Som ovanstående kommentar tycker jag detta ser ruttet ut och imo behövs inte ett nytt CS men spelföretagen börjar mer och mer inrikta sig på samma modell som "gnomes profit plan" ur South Park. Dvs:

Ta ett gammalt spel/etablerat varumärke
??????
Profit

Medlem

älskar Css, lirat det nonstop sedan 2005, gillar cs 1.6 med

Ser i fram mot detta ^^)

Inaktiv

Har lirat Source i några år och detta spelet förstör verkligen "Counter-Strike"

Medlem

Kör de fortfarande på den urgamla source-motorn fast med lite extra poligoner och texturer?

Spelet kommer vara gammalt innan det släpps. Visserligen kanske inte grafik är allt men ska man motivera någon att gå från CS:S (som för övrigt såg bra ut vid release) så är modern grafik mer eller mindre ett måste.

Att Valve inte ska inse att deras 7 år gamla motor behöver en ny version och inte bara lite patchar? Hade folk accepterat Diablo 3 i WoW-motorn? BF3 i Refractor 2? Starcraft 2 i WC3-motorn? Crysis 2 i CryENGINE? Ja, ni förstår min poäng. CS:GO ser ut som något man kunde släppt för fem år sedan. De lever endast på att namnen "Counterstrike" och "Valve" är deras marumärke


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Om folk nu tycker och säger att CS:GO ser dåligt ut. Då ska ni nog se till att VAKNA. Fråga er själva hur CS 1.6 Ser ut.Mmm. Tänkte väl det.

Medlem
Skrivet av doodle_82:

Om folk nu tycker och säger att CS:GO ser dåligt ut. Då ska ni nog se till att VAKNA. Fråga er själva hur CS 1.6 Ser ut.Mmm. Tänkte väl det.

Vet du ens själv vad du dillar om?

Medlem

för att bli bra måste det ha exakt samma rekyl som i 1.6 samt samma känsla i rörelserna.

Medlem

Nu känner man ju sig som en riktigt gammal drake som slutade spela Counter-Strike efter Beta3....
Då det fortfarande gick att spela "rädda"-gisslan och folk faktiskt samarbetade för att plantera bomben istället för att springa runt och skjuta ihjäl allihopa.

12
Skriv svar