Dead Island-problem lösta

Robot
Dead Island-problem lösta

Efter en katastrofal start ska nu zombieslakten vara igång på allvar.

#dead-island


Medlem
Dead Island-problem lösta

NAJS

Medlem

Tycker spelet är awesome


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Testpilot

Snacka om DRM fail av högsta klass.

Tur man inte köpte det direkt vid releasen då jag redan har för många spel att spela

Medlem

Jag har roligt och har lirat runt 20 timmar nu sen i fredags men vissa saker känns ganska irriterande.

Spelar som Xian (knivar/svärd) och man får en headstomp en bit ner i ett träd.
Det har hänt mer än en gång att jag använt den på en zombie och under animationen (som är utdragen) hör jag en infected som springer från ett tak, förbi eld och börjar brinna och attackerar en. Död.
Såvida man inte kan avbryta animationen så finns det inget man kan göra för att överleva det.

Det finns vissa punkter när folk man ska eskortera (suck) hoppar in i eld från en molotov och dör.

Som sagt, jag tycker det är roligt men det är fruktansvärt frustrerande ibland när det känns som att vad man än gör så kommer man att ta skada, vapnen faller sönder löjligt fort, när du dör så spawnar du ibland bredvid fienderna som precis omringade dig etc.

Min poäng är att för tillfället är spelet svårt, som det ska vara, men det känns inte rättvist.

Medlem

Förbannat kul är det! Det är lixom, upplivande då man köttar ner en zombie.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Spelat för lite för att kunna göra en rättvis bedömning.

Efter att ha spelat co-op i kväll så...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

sjukt roligt spel. Enda saken jag seriöst saknar är mer inställningar. Skulle vilja kunna ändra grafiken mer än vad man redan kan.. Tycker att spelet ser lite väl kasst ut för att vara 2011.. Men men, spelet är sjukt roligt, dock inte testat COOP än.

Medlem

Är lvl 24 nu och tycker det är awesome, vist har det buggar men det bryr man sig inte om eftersom spelet är så bra ändå.

Medlem

Har europa fått patchen som släpptes eller inte? Ska ju finnas Dead Island 1.2 eller nåt... men filversionen i Steam har 1.0.0.

Medlem

Dom 11 pers som gett en etta i betyg lär vara folk som inte fått i gång det

Kan ju vara folk som köper spel baserat på hur fodralen ser ut, för jag tror inte jag köpt något spel ever som jag skulle ge en etta i betyg. Man får ganska bra uppfattning av hur spel kommer bli innan dom släpps.

Medlem
Skrivet av test0r:

Spelar som Xian (knivar/svärd) och man får en headstomp en bit ner i ett träd.
Det har hänt mer än en gång att jag använt den på en zombie och under animationen (som är utdragen) hör jag en infected som springer från ett tak, förbi eld och börjar brinna och attackerar en. Död.
Såvida man inte kan avbryta animationen så finns det inget man kan göra för att överleva det.

Som sagt, jag tycker det är roligt men det är fruktansvärt frustrerande ibland när det känns som att vad man än gör så kommer man att ta skada, vapnen faller sönder löjligt fort, när du dör så spawnar du ibland bredvid fienderna som precis omringade dig etc.

Min poäng är att för tillfället är spelet svårt, som det ska vara, men det känns inte rättvist.

Du kan avbryta stomp-attacken. Plus att när du kommer längre ned i trädet så får du en förbättrad stomp som gör att du kan flytta dig medans du stompar, plus att det känns som att den går snabbare också. Stompen är ju annars väldigt viktig för att spara på vapnen, som Sam B gör jag inte mycket annat än att tackla och stompa, såvida inte det är väldigt många zombies eller special zombies.

Om du har problem med att vapnen inte håller länge med Xian så spelar du inte riktigt rätt. Sharp-vapen har förvisso ganska låg durability, men om du spelar Xian rätt så behöver du inte mer än ett eller två slag per zombie. Xian är inte gjord för att hacka och slasha loss så snabbt som det går. Prova istället att manöverera, undvika, sparka och tima in slagen så att du träffar på deras svaga punkter när de är ur balans eller ligger ned, du kan då ganska lätt halshugga en zombie på ett slag då. Jag rekommenderar att stänga av healthbars och damage-siffror, då blir det MYCKET lättare att sikta.
Glöm inte heller bort att reparera vapnen såfort du är i närheten av en workbench!

Jag gillar spelet starkt, har spelat igenom ca 60% (och alla sidequests vi hittat) tillsammans med ett par vänner, och hittils håller spelet måttet, och inga buggar förutom att spelet inte är så bra på att hantera alt-tabbning har vi inte stött på..
Det enda jag tycker är synd är att det knappt spelar nån roll att man dör, det gör ju att man efter ett tag inte riktigt bryr sig om att hålla sin hälsa toppad osv. 10% av sina pengar och en respawn 25-50 meter bort är ju inte särskilt allvarligt, sålänge man inte dör väldigt ofta. Lagomt för mig vore att få respawna i närmsta quest-hub samt tappa två-tre av sina vapen (som man kan hämta om man letar reda på platsen man dog) och förlora 20% av sina pengar där man dog. Och i Coop så borde tiden man har att hjälpa en kamrat vara mycket längre...

Moderator | Testpilot

Coop Classic!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelet är riktigt grymt, kanske inte lika bra som L4D men samtidigt så känns dom så olika varandra för att kunna jämföra, det blir lite som att jämföra Half-Life med Bulletstorm :). Lite synd bara att releasen gick så här dåligt, dock ingenting som jag lägger skulden på Techland för. Det får en väldigt stark 4 av 5 i betyg av mig

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Det enda jag tycker är synd är att det knappt spelar nån roll att man dör, det gör ju att man efter ett tag inte riktigt bryr sig om att hålla sin hälsa toppad osv. 10% av sina pengar och en respawn 25-50 meter bort är ju inte särskilt allvarligt, sålänge man inte dör väldigt ofta. Lagomt för mig vore att få respawna i närmsta quest-hub samt tappa två-tre av sina vapen (som man kan hämta om man letar reda på platsen man dog) och förlora 20% av sina pengar där man dog. Och i Coop så borde tiden man har att hjälpa en kamrat vara mycket längre...

Håller med. Det känns inte som det är något straff och dö, där av försvinner lite av rädslan för en liv.

Att hjälpa ens partner upp i coop hinner man oftast inte men samtidigt behövs det inte efter som dom bara respawnas bredvid en igen typ

Känns lite som det är casual läge på spelet borde finnas ett hardcore läge med, hade varit nice.

Medlem

Grymt bra spel så det får 5/5 när det gäller Co-Op, handling, spelsätt osv. MEN spelar man singleplayer så verkar spelet endå tro att man kör Co-Op och i cinematics ser man alla karaktärer istället för bara sig själv, och questgivers pratar som att hela gänget är samlat. Singleplayer får 2/5 för en hel del missar, men endå ett grymt roligt lir!

Medlem

Ett helt klockrent spel

Medlem

Jag tycker det är ganska dåligt när man har nått max level (50) så kan man inte få alla abilitys. Utan man måste verkligen välja noggrant vad man ska ha under spelets gång.

Medlem

Snacka om katastrofspel. men efter att skiten patchats så blev det en 4a. Kunde lika gärna levererat en 1a för att alla mina saves försvann efter 10h spelande....

Medlem

Dead Island är ok om de fixar dess buggar. Den borde ha mer inställning för HDR, Bloom, FOV etc.
Men den är inte bäst den bästa Zombie liret fortfarande är Left 4 Dead. Har hört att "Turtle Rock Studios" som skapade Left 4 Dead jobbar på en ökänd spel som ska släppas under 2013. Ser fram emot vad de kan göra.

Bästa Zombie spel rangordnat de bästa ligger överst:
- Left 4 Dead
- Left 4 Dead 2
- Dead Rising
- Dead Island
- Land of The Dead Road To Fiddlers Green (Groove Games 2005)
- Day of the Zombie (Groove Games 2009)
- Killing Floor
- Rise Of Nightmares (Xbox360 Exklusive)

Medlem

Bortsett från buggarna (kraschat en gång och problem med knastrande ljud i mina G35 IBLAND) i spelet så gillar jag detta mer än Left 4 Dead spelen. DI är ju mer överlevnad medans L4D är ett mörsar spel (och dem finns det gott om redan innan, det var bara andra sorts fiender denna gång).
Dead Rising är ROLIGARE än Left 4 Dead men inte så mycket bättre än L4D eller DI, den där tidsbegränsningen var tråkigt. Men att det klarar av större mängder med zombies samtidigt är skojigt med alla vapen man får göra.
Att DI följde samma spår som DR när det gäller att skapa vapen blev jag rätt besviken över. Hade hoppats att man kunde knepa ihop vapen själv men även att det fanns recept på super bra vapen som fjärrutlösta spikbomber (läs: clusterbomb fast med spikar).

Att man dessutom saknade The Ripper samt Bloodbath DLC koderna var ju lite tragiskt, men det var bara att kontakta Deepsilver för Ripper koderna och spelbutiken för Bloodbath om man nu inte hade de koderna med sitt spel (PC).

Medlem
Skrivet av Bonik:

Dead Island är ok om de fixar dess buggar. Den borde ha mer inställning för HDR, Bloom, FOV etc.
Men den är inte bäst den bästa Zombie liret fortfarande är Left 4 Dead. Har hört att "Turtle Rock Studios" som skapade Left 4 Dead jobbar på en ökänd spel som ska släppas under 2013. Ser fram emot vad de kan göra.

Bästa Zombie spel rangordnat de bästa ligger överst:
- Left 4 Dead
- Left 4 Dead 2
- Dead Rising
- Dead Island
- Land of The Dead Road To Fiddlers Green (Groove Games 2005)
- Day of the Zombie (Groove Games 2009)
- Killing Floor
- Rise Of Nightmares (Xbox360 Exklusive)

Inget Resident Evil?

Medlem

Helt okey spel var osäker om jag skulle köpa det först eller inte men nu när det väl är köpt så är jag nöjd, enda jag stör mig på är att jag har Enorma grafikbuggar ibland, och då har jag uppdaterat allt på datorn, det är absolut det största minuset för mig.

Inaktiv

Helt ok spel so far, får 3/5 i betyg av mig i nuläget.

Medlem

Jag ger spelet 4/5. Jag har aldrig haft problem med spelet, flyter bra och allt fungerar. Menyer är lite sega och Inventory är lite kass.

Skulle dock vilja ha lite mer vapenmods, finns ju massa prylar men inge användning. Quest tracker är kass.

Annars är spelet grymt kul och stora öppna värld ger lite frihet hur man vill springa. Inte sett roligare slaktspel...

lite små grejer: Funkar inte och byta det man har i handen mot nått som ligger på backen dvs man måste in i inventoryt o slänga nått för att ta ett nytt vapen när det är fullt

Pengar och grejer respawnar när man kommer tillbaka en andra gång (ganska konstigt) iof bra då man aldrig blir pank eller vapen lös

Ett jädra lootande. Upptäckte redan efter 5 min spelande på hotellet man vakna upp att det håller inte o trycka på f 25 gånger på 30 sek utan här gäller det att ha en skön tum knapp när det ligger väskor o grejer överallt

Minimappen har samma symboler för massa saker

Har många ritningar men knappt nåra grejer, bara sånt man inte använder. (borde kunna köpas av folk som agerar affär men de har mest svindyra vapen)

Dumma AI kompisar som bara rusar rätt in i 3 zombis mens jag försöker springa i kapp men blir för trött

Repetivt åkande i act 1 mellan Lighthouse och Livräddarhuset (Respawn varning a´la Farcry2)

Så nu har jag gnällt av mig lite...;)

btw som sagt i recentionen varför levlar zombisarna upp i samma takt. hade varigt kul o möta lite slöare ibland som man kunde bara chop chop hugga huvudet av


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

3/5 ger jag spelet!
En hel del buggar och så himla mycket småsaker som inte är med!
Står till exempel inte utmärkt på kartan vad områdena heter, !?
Karaktärerna är överdrivet klumpiga!
"Bilfysiken" är ju nästan helt värdelös..
Interface't skräp rakt igenom!

När man plockar upp vapen så byter den ibland, skulle kunna tro att min karaktär är alkoholist eftersom att varje flaska whiskey jag tar upp lägger den direkt i quicksloten så när zombien kommer börjar jag supa..

I call consolecrap!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av icaskrotum:
Skrivet av Bonik:

Dead Island är ok om de fixar dess buggar. Den borde ha mer inställning för HDR, Bloom, FOV etc.
Men den är inte bäst den bästa Zombie liret fortfarande är Left 4 Dead. Har hört att "Turtle Rock Studios" som skapade Left 4 Dead jobbar på en ökänd spel som ska släppas under 2013. Ser fram emot vad de kan göra.

Bästa Zombie spel rangordnat de bästa ligger överst:
- Left 4 Dead
- Left 4 Dead 2
- Dead Rising
- Dead Island
- Land of The Dead Road To Fiddlers Green (Groove Games 2005)
- Day of the Zombie (Groove Games 2009)
- Killing Floor
- Rise Of Nightmares (Xbox360 Exklusive)

Inget Resident Evil?

Plants vs Zombies!

Skrivet av asdfg:
Skrivet av icaskrotum:
Skrivet av Bonik:

Dead Island är ok om de fixar dess buggar. Den borde ha mer inställning för HDR, Bloom, FOV etc.
Men den är inte bäst den bästa Zombie liret fortfarande är Left 4 Dead. Har hört att "Turtle Rock Studios" som skapade Left 4 Dead jobbar på en ökänd spel som ska släppas under 2013. Ser fram emot vad de kan göra.

Bästa Zombie spel rangordnat de bästa ligger överst:
- Left 4 Dead
- Left 4 Dead 2
- Dead Rising
- Dead Island
- Land of The Dead Road To Fiddlers Green (Groove Games 2005)
- Day of the Zombie (Groove Games 2009)
- Killing Floor
- Rise Of Nightmares (Xbox360 Exklusive)

Inget Resident Evil?

Plants vs Zombies!

Stubbs the zombie?

(obs! skämt)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Bonik:

Dead Island är ok om de fixar dess buggar. Den borde ha mer inställning för HDR, Bloom, FOV etc.
Men den är inte bäst den bästa Zombie liret fortfarande är Left 4 Dead. Har hört att "Turtle Rock Studios" som skapade Left 4 Dead jobbar på en ökänd spel som ska släppas under 2013. Ser fram emot vad de kan göra.

Bästa Zombie spel rangordnat de bästa ligger överst:
- Left 4 Dead
- Left 4 Dead 2
- Dead Rising
- Dead Island
- Land of The Dead Road To Fiddlers Green (Groove Games 2005)
- Day of the Zombie (Groove Games 2009)
- Killing Floor
- Rise Of Nightmares (Xbox360 Exklusive)

Var är Plants vs. Zombies!?

Och jag skulle iaf ta till flaskan om Zombies invaderade

Men tillbaka till spelet. Jag har tyvärr inte hunnit spelat så mycket, då jag lovat en polare att vi ska spela igenom det tillsammans. Och inget nyskapande av en annan karaktär "för då vet jag hur jag ska spela och exakt vad/var/när man ska göra saker), vilket är halvtråkigt. Han ska ju givetvis jobba hela tiden, och när han inte jobbar har han flickvän och ett band att ha hand om.
Må satan ta det fanskapet för att han har ett liv!

Vill också spela, att bara sitta och göra ingenting när man har ett så givande spel på skrivbordet känns ju.....meh.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

12
Skriv svar