Se 20 minuter Skyrim

Medlem

Förstår inte hur man kan klaga på det dock, spelet ser bra ut för att vara DX9, sedan att det inte är lika värsting grafik som Crysis eller liknande... who cares egenligen? Det är ju känslan i TES som brukar vara det man vill åt. Och som det verkar kommer Skyrim leverera det mycket bättre än vad Oblivion gjorde, då var ändå Oblivion riktigt bra! Små detaljer och känsla gör mer än ren grafik i slutändan ändå.

Och att dem visar i konsol version gör väl inget, som många sagt redan så gör dem det så att konsol spelarna inte ska klaga på att dem blivit lurade. Istället klagar PC spelarna nu på att teasers och in-game klipps inte är på PC och snygga nog när vi ändå vet att det kommer vara snyggare och bättre än på filmerna...? Fattar bara inte logiken i att klaga när man vet detta :P.

Folk verkar ju bara vilja ha det snyggare så att dem kan avsluta där denna film slutar: http://www.youtube.com/watch?v=c9eGtyqz4gY men då tycker jag nästan synd om er :D.

Medlem

Att grafiken inte är av bästa kvalitet betyder dock att fler datorer klarar av att maxa det. Förhoppningsvis betyder det att de har lagt mer krut på en massa annat som annars hade blivit bortprioriterat., eller att vi hade fått vänta på spelet en mycket längre tid. Förresten tycker jag det var nog snyggt med tanke på vilket typ av spel det är.

Medlem

Striderna ser roliga ut åtminstone. Good shiet

Medlem

hoppas verkligen att drakarna och typ jättarna i filmen inte är skriptade -.-
skulle bli lite besviken då efter som jag hatar när skaparna ljuger om sina spel .... då får man stora förväntningar och sen så när man har köpt det så är det bara hälften så bra .... fast jag tror inte det om skyrim btw just det spelet som jag pratade om var Fable 3 ... förbokade Collectors edition för att det verkade skiit grymt så var typ bara hälften av sakerna man kunde göra i spelet -.- lol så gjorde han med 2an också ... hm tror bara att det är 1an som är bra -.-

Medlem

De har sagt flera gånger att drakarna inte är skriptade utan rör sig fritt i världen. Finns säkert någon enstaka som de aktiverar vid något kritiskt ögonblick men i övrigt ska de vara oskriptade.

Grafiken är inte haktappande om man stirrar sig blind på billigt ögonporr. Men å andra sidan är världen gigantisk och detaljrik. Tar hellre en värld som är rik på innehåll som visas med bra grafik än en steril och tom värld som visas med bländande grafik. Gothic 2 var lite så; inte det absolut snyggaste man skådat men en rik och levande värld. Sen gillar jag att grafiken är jämnare i Skyrim.

I Oblivion var exempelvis skogarna bländande vackra medan andra delar var förskräckliga, främst hur texturer och föremål blev lågupplösta respektive försvann på håll. Pajade känslan lite grand. Här verkar de hålla en konsekvent nivå på allt.

Sen en sak till från surgubben; om ni inte kan skilja på "de" och "dem" skriv hellre "dom". Det är beundransvärt att ni försöker men mina ögon kräks.

Medlem

Jag tittade lite på första filmen. Ser riktigt coolt ut. Men nu vill jag nog inte se mer förrän jag sätter tänderna i det. Blir härligare wow känsla då.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

8+5=13, 8+5 är inte 20 minuter...

Medlem

När man såg "inventory" menyn blev jag som pc-spelare bortskrämd. Fy

Inaktiv
Skrivet av aholman:

När man såg "inventory" menyn blev jag som pc-spelare bortskrämd. Fy

Det är ingen konsolspecifik "intentory"-meny, utan en variant där de kan beskriva sakerna direkt med ett antal ord istället för att man ska behöva ha ett extra lager med igenkänning (dvs ikoner i en bag eller skillträd som man måste hoovra över för att få se vad det är första gången). Det kan vara en fördel att få saker i text direkt, men har förstås nackdelar också, speciellt om det blir för långa listor. Hur det fungerar i praktiken på PC får man se när spelet släpps, men mus+scrollhjul kan nog göra det hyfsat smidigt.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av aholman:

När man såg "inventory" menyn blev jag som pc-spelare bortskrämd. Fy

Det är ingen konsolspecifik "intentory"-meny, utan en variant där de kan beskriva sakerna direkt med ett antal ord istället för att man ska behöva ha ett extra lager med igenkänning (dvs ikoner i en bag eller skillträd som man måste hoovra över för att få se vad det är första gången). Det kan vara en fördel att få saker i text direkt, men har förstås nackdelar också, speciellt om det blir för långa listor. Hur det fungerar i praktiken på PC får man se när spelet släpps, men mus+scrollhjul kan nog göra det hyfsat smidigt.

Frågan är om dom blivit bortskämda med alla moddar, så de tänker att det där löser pc spelarna själva. Så vi släpper bara en version av UI. Tycker inte det borde vara så svårt att fixa till ett bra UI till PC men så var det till Oblivion oxå. Samma sak när Final fantasy (nr någonting) online kom för något år sedan. Super dåligt UI gjort för konsol men senare efter ramaskri från pc spelarna gjorde dom om UIt i en uppdatering för PC.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Det finns inget bättre än Elder Scrolls.


signatur

Memento Mori

Medlem
Medlem
Skrivet av Arvid:

8+5=13, 8+5 är inte 20 minuter...

Fast det där gick inte så bra va? ;P Det är 3 klipp, ett som är nästan 9 min också.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Arvid:

8+5=13, 8+5 är inte 20 minuter...

Fast det där gick inte så bra va? ;P Det är 3 klipp, ett som är nästan 9 min också.

Måste varit full eller något...

Medlem

Förstår inte varför en del klagar så förbannat. Vi får se gameplay samt hur det ser ut i menyer mm. Vad mer vill man ha? Visar samma saker? Jo men det viktigaste är ändå att vi får se någon vettig gameplay. Bättre att få utforska Skyrim på egen hand. Blir ett garanterat köp.

Medlem

Så jäla coolt!


signatur

Meep!

Medlem

Det första jag slås av när jag ser första videon är att jag har läst och uttalat "Bethesda" fel i många, många år. Jag har läst och uttalat det som "Bethseda" :S :S :S haha.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

De har alltså skrivit om hela motorn för det här? wow..
Undra när de kommit så långt i utvecklingen att de kan programmera AI:n till att ta skydd när deras vän faller handlös i backen av en pil. Inte så svårt att räkna ut var den kommer ifrån med tanke på var pilen träffar, vart gubben faller etc..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det ser lite tråkigt ut faktiskt...
Striderna var mest intressanta, men ändå inget som imponerade direkt. Musiken är härlig dock, men det är ju bara "intro"-musiken. Vet inte riktigt, men jag känner mig inte intresserad av Skyrim.

Medlem
Skrivet av McNord:

Föråldrad grafik verkligen. Hde ju gjort en hel de bara med Dx11 med tesselation. Lågupplösta texturer och alla säger att det är så jävla snyggt?:)

Det är så att de slipper göra för mycket arbete med de olika versionerna för olika platformar. Skyll på konsolerna för hur fult det är.

rav
Medlem

En nyfiken fråga. Kanske dyker upp ofta, sry i så fall.
Hur kommer det sig att FZ inte har samma kvalité på sina "Högupplösta" klipp som man kan hitta på andra stället som YouTube?

Medlem

Visst grafiken är inte den bästa (men ser ju iaf rätt snyggt ut) och gränssnittet i tex inventory ser oerhört jpbbigt ut (snyggt men jobbigt). Spelet kommer dock vara värt en chans bara av den enkla anledningen att möjligheten finns att stå högst upp i ett torn och kalla på ett åksväder för att döda en drake. EPISKT så det smäller om det!

Inaktiv

Får hoppas man kan zooma ut längre i tredje person...

Medlem

Det ser så lätt ut.. hoppas spelet inkluderar utmaningar.

Medlem

Har sagt det förr... men säger det igen

Ogillar grejen med shouts.... De tog bort levitation för att det "förlättade" saker, istället lägger de in shouts som verkar förlätta saker ännu mer..


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Har sagt det förr... men säger det igen

Ogillar grejen med shouts.... De tog bort levitation för att det "förlättade" saker, istället lägger de in shouts som verkar förlätta saker ännu mer..

de tog inte bort leviation för att det "förlättade" saker utan för att det kunde användas för att "förstöra" vissa händelser/strider/möten som utvecklarna ville ha på ett visst vis för storyberättandets skull.

Inaktiv

Jisses, vad skeptisk jag är. Kommer defenitivt att ladd... läsa reviews innan köp. Mycket tveksam till att det går så långt...

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Apministern:

Har sagt det förr... men säger det igen

Ogillar grejen med shouts.... De tog bort levitation för att det "förlättade" saker, istället lägger de in shouts som verkar förlätta saker ännu mer..

de tog inte bort leviation för att det "förlättade" saker utan för att det kunde användas för att "förstöra" vissa händelser/strider/möten som utvecklarna ville ha på ett visst vis för storyberättandets skull.

Men i helhet så handlar Elderscrolls om Frihet eller hur? Hade jag i verkligheten haft tillgång till att levitera så hade jag använt det om jag var i knipa..... Sen om man inte tycker det är lämpligt att använda behöver man inte göra det... Börja tycka Elderscrolls blir mer och mer ett fängelse, förr i tiden fick man t.ex. välja exakt vad för armor bitar man ville ha, det fanns ett mycket störra lager av vapen. T.ex. Spjut kastknivar, kaststjärnor, armborst. Nu är en armor ett helt set, och det finns bara svärd, kniv, båge, yxa och hammare. (Kanske finns nåt mer men kommer inte på mer nu)

Rule 34: Enjoy the little things!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Apministern:

Har sagt det förr... men säger det igen

Ogillar grejen med shouts.... De tog bort levitation för att det "förlättade" saker, istället lägger de in shouts som verkar förlätta saker ännu mer..

de tog inte bort leviation för att det "förlättade" saker utan för att det kunde användas för att "förstöra" vissa händelser/strider/möten som utvecklarna ville ha på ett visst vis för storyberättandets skull.

Men i helhet så handlar Elderscrolls om Frihet eller hur? Hade jag i verkligheten haft tillgång till att levitera så hade jag använt det om jag var i knipa..... Sen om man inte tycker det är lämpligt att använda behöver man inte göra det... Börja tycka Elderscrolls blir mer och mer ett fängelse, förr i tiden fick man t.ex. välja exakt vad för armor bitar man ville ha, det fanns ett mycket störra lager av vapen. T.ex. Spjut kastknivar, kaststjärnor, armborst. Nu är en armor ett helt set, och det finns bara svärd, kniv, båge, yxa och hammare. (Kanske finns nåt mer men kommer inte på mer nu)

Rule 34: Enjoy the little things!

ja det är tråkigt att vi bara ska få mindre och mindre valmöjligheter i Elder scrolls spelen därför är Morrowind + Overhaul = bäst

123
Skriv svar