Dead Island-problem lösta

tjuvspela o låsas som ingenting


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av icaskrotum:

Snacka om katastrofspel. men efter att skiten patchats så blev det en 4a. Kunde lika gärna levererat en 1a för att alla mina saves försvann efter 10h spelande....

Updaterade spelet idag, det var ett misstag. Alla mina inventorys och sånt är kvar, men storyn började om på 0% och jag var uppe i 60% igår. vilka jävla tattare till utvecklare.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

3/5 ger jag spelet!
En hel del buggar och så himla mycket småsaker som inte är med!
Står till exempel inte utmärkt på kartan vad områdena heter, !?
Karaktärerna är överdrivet klumpiga!
"Bilfysiken" är ju nästan helt värdelös..
Interface't skräp rakt igenom!

När man plockar upp vapen så byter den ibland, skulle kunna tro att min karaktär är alkoholist eftersom att varje flaska whiskey jag tar upp lägger den direkt i quicksloten så när zombien kommer börjar jag supa..

I call consolecrap!

Det har potential men det är ju hopplöst oslipat. Jag var nära att kasta ut skiten när min gubbe dragit i sig andra flarran wirre av exakt samma anledning som du nämner. Vem fan tog det designbeslutet? "Jaha.. här smyger jag bakom ryggen på en stor jävla äcklig stinkande zombie för att stjäla hans sprit.. Bäst jag suger den i mig med en gång!"
Bilen är ruggigt irriterande också. Sedan att det tar två jävla år för de satans otygen att ta sig upp efter att de blivit nedslagna är ganska skrattretande.. Här tar vi god tid på oss.
Vissa hus är öppna, andra inte.. Varför inte alla hus? Tråkigt.
Varför kan jag inte ta upp ex en stol och fightas med?
Spawningen suger också.

Sedan, det är fan inte svårt att göra ett spel svårt. Det är bara att flooda spelaren med 2 millioner fiender så kommer han/hon ju att förlora. Det som är hantverket är att göra det BALANSERAT.
Där har vi nycklen. Och här missar de en jäkla massa ibland vilket gör mig ordentligt förbannad.
Det är som de inte riktigt kunde bestämma sig ifall det skulle vara mer likt Far Cry än L4D. Eller om man skulle gå närmare Fallout än Resident Evil..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Bortsett från buggarna (kraschat en gång och problem med knastrande ljud i mina G35 IBLAND) i spelet så gillar jag detta mer än Left 4 Dead spelen. DI är ju mer överlevnad medans L4D är ett mörsar spel (och dem finns det gott om redan innan, det var bara andra sorts fiender denna gång).

Gå in i DeadIsland foldern som du hittar i documents på din dator ( \Username\Documents\DeadIsland\out\settings\ mer exakt.) och ändra i din Audio.scr halvvägs ner hittar du detta:
API("XAudio2")
ändra till
API("aOpenAL")

det borde ta bort eventuellt sprakande/static. (Jag upplevde static en gång efter ändringen men en omstart av spelet fixade det)

Inaktiv

Älskar skiten!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Spelet va snyggt , men riktigt långtråkigt. Har kört det i 8 timmar och varje gång jag startar det måste jag köra om samma uppdrag fast jag har klarat det ett antal gånger. Sen förstår jag inte varför dom som man har dödat kommer tillbaka på samma ställe gång efter gång! Det är sånt som gör det långtråkigt. Men imorgon släpps Red Orchestra 2 och då är detta spel ett minne blott.

Medlem

Kanonbra lir och snyggt!
Sambon och jag lirade hela kvällen igår och älskar det. 140+ fps i max details och full hd är inte fy skam. Får se hur det flyter med 5760x1080 ikväll!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet är jävligt kul men det finns en del saker jag stör mig på. Bland annat att man inte kan stänga av voice talk i spelet när man lirar coop. Sitter man t.ex. på skype/teamspeak blir det bara en enda röra av röster eftersom det inte ens är push to talk i spelet. Hoppas det fixas snart om det inte redan är löst med denna patch...

Medlem
Skrivet av Talie:
Skrivet av Fuidama:

Bortsett från buggarna (kraschat en gång och problem med knastrande ljud i mina G35 IBLAND) i spelet så gillar jag detta mer än Left 4 Dead spelen. DI är ju mer överlevnad medans L4D är ett mörsar spel (och dem finns det gott om redan innan, det var bara andra sorts fiender denna gång).

Gå in i DeadIsland foldern som du hittar i documents på din dator ( \Username\Documents\DeadIsland\out\settings\ mer exakt.) och ändra i din Audio.scr halvvägs ner hittar du detta:
API("XAudio2")
ändra till
API("aOpenAL")

det borde ta bort eventuellt sprakande/static. (Jag upplevde static en gång efter ändringen men en omstart av spelet fixade det)

Jo jag hittade en sida som skrev om hur man fixade olika buggar och sånt och just ljudet var ett av problemen med samma lösning som du skrev. Jag testade det och det var ingen skillnad, problemet kvarstår tills utvecklarna har fixat felet.
Det går dock att starta om spelet för att "få bort" problemet temporärt och eftersom sprakandet kan höras direkt i menyn så är det rätt lätt att veta om man måste starta om flera gånger (så är det för mig i alla fall).

Medlem
Skrivet av Spectral:

Spelet är jävligt kul men det finns en del saker jag stör mig på. Bland annat att man inte kan stänga av voice talk i spelet när man lirar coop. Sitter man t.ex. på skype/teamspeak blir det bara en enda röra av röster eftersom det inte ens är push to talk i spelet. Hoppas det fixas snart om det inte redan är löst med denna patch...

Det går tydligen att gå runt spelets voip med lite trix i windows men har inte testat själv ännu men ska göra det. Här är några förslag på hur det ska funka:
http://game.downloadatoz.com/tutorial,27330,how-to-disable-de...

Filmen här visar ett alternativt sätt men som i princip egentligen:
http://www.youtube.com/watch?v=ksiOHEOG6is

Medlem

Jofan nog är det buggit lir men vilken jäkla underhållning. Riktigt kul spel. Grafiken har en del klagat på men det finns en jäkla massa tweakande du kan göra själv. Tycker efter att ha editerat video.scr och pak-filer så ser och flyter Dead Island på riktikt bra. Men detta skulle varit med i menyinställningarna utan att behöva fixa på egen hand. Känns ändå lite amatörmässigt att släppa ett spel i detta skick.

Medlem

helt okej spel, men det kunde ha varit så mycket mer med bara lite finslipning

Medlem

Inte riktigt införstådd hur folk kan ge det här spelet fyror och femmor. Det var riktigt roligt de första två-tre timmarna, efter det börjar man förstå att det inte har så mycket mer att erbjuda än att stampa in ansiktet på zombies. Alla klasser är mer eller mindre likadana, man möter samma zombies genom hela spelet med 1 ny special zombie inslängd i varje akt. Alla vapen är likadana. Alla mods är likadana. Manuset är skrivet av en amerikansk tv-såpa-författare, dialogerna är sjukt ostiga och jävligt förutsägbara. Att man går upp i level har ingen betydelse alls, i och med att zombies levlar upp med en så är skiten precis likadant hela vägen igenom. Jag sprang igenom sista två akterna utan att döda speciellt många, ville bara bli färdig så jag kunde avinstallera och gå vidare med mitt liv.

Plus för mig: Det är halvsnyggt och det är riktigt roligt att race:a med bilen mot en polare

Fett synd, kunde varit så mycket bättre.

Medlem

Vet inte om man kan säga att de gjort något nytt, men tycker att det gjort det bra i alla fall. Blir dock lite orolig när man läser att patchen plockar bort dina framsteg... De verkar ha en del kvar att lära som utvecklare.

Medlem

alltså, spelet har ju sina brister. men trots dom så är det FETNICE! kan bara rekommendera det.

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Vet inte om man kan säga att de gjort något nytt, men tycker att det gjort det bra i alla fall. Blir dock lite orolig när man läser att patchen plockar bort dina framsteg... De verkar ha en del kvar att lära som utvecklare.

Hittade en lösning på det dock, men det suger dock att allt man hade i inventoryn är tydligen borta och pengarna, så det var inte så kul det heller,


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag ger nog spelet 2.5/5 i dagsläget. Zombiespel är ju alltid kul, men de har inte träffat rätt.

*Spelet är extremt enformigt. Om man nu ska slakta zombies i timtal, måste man få mer variation på det än såhär. Jag är extremt less på att stampa in skallen på dem och jag är bara lvl 11. De har för övrigt gjort Oblivionmisstaget och låter monster levla i samma takt som spelaren. Varför ens ha med levels överhuvudtaget då?

*Vapnen är gjorda av papier maché. Döda tre zombies och ditt vapen är helt förstört, typ. Jag förstår att de vill att man ständigt ska vara tvungen leta loot, för annars hade spelet blivit ännu tunnare, men snälla nån, det här är löjligt.

*Stämningen är kass. Jag hade väntat mig ett mörkt survivorspel där man hela tiden ska känna sig orolig när man beger sig utanför de trygga murarna. Istället är det värsta arkadspelet, som bara förstärks av att ALLT respawnar, hela tiden, på exakt samma ställen. Jag hade även trott/ hoppats att letandet av mat och vatten äntligen skulle ge någon sorts realism, men nä, som vanligt så är det bara quest loot. SUCK!

*De "levande" NPC:erna känns mer döda än alla zombies.

*Interfacet är helt bedrövligt. Trots att det gjordes för PC, så märks det att de ville de skulle kunna föra över det till PS3 direkt. Questgivern är extremt klumpig att hantera, hanteringen av items likaså. Mouseover existerar inte, man måste klicka på vareviga jäkla sak för att se dess stats.

*En del missar gör att man bara vill stänga av spelet. Det har redan påpekats att ofta när man plockar upp alkohol, så equippas den så att man sveper sprit istället för att attackera, ibland inte.

*Eller när man just equippat sina medikit och använt ett, så fortsätter man använda ett nytt varje gång man sparkar, vilket jag bittert fick medfara när det kom en zombie rusande. Noll medikits senare, blev jag bara så less. Samma sak händer om man sparkar med sprit i handen och vi vet ju alla hur den hamnade där.

*F. F. F. F. F: F. Rinse and repeat 3 miljoner gånger, när det kunde räckt med 1.5 miljoner gånger. Varför i helvete måste man trycka två gånger, finns det någon i världshistorien som INTE vill plocka upp något som man hittar, när det inte finns några begränsningar vad man kan bära i småprylsväg? Det enda man inte kan bära i obegränsade mängder är vapen, där man droppar vad man har i händerna om man redan har fullt, utan förvarning. "Inventory is full. Replace/ Leave?" Någon sorts information? Snälla?

*Ibland när man ska plocka upp ett vapen, så måste man spamma F för att få upp det, ibland hålla inne F, ibland bara trycka F en gång. WTF? Glad i hågen att ha hittat en grym machete, märkte jag bara senare att jag tydligen inte tryckt på F på rätt sätt och inte plockat upp den. Inte hjälpte det att gå tillbaka till samma ställe då den var borta, eftersom...

*... man nog inte ska kalla vad som sker på kartan för respawn, utan snarare en reset. VARFÖR? Lämnar man sin bil för att springa in och undersöka lite, så kan du räkna med att bilen är puts väck borta. T.o.m. om du lämnat den i en safe zone. Vilket kanske inte gör så mycket, eftersom bilen är lika hållbar som vapnen, tittar du på den så faller den i bitar.

*Inga moraliska dilemman, inga ställningstaganden, ingenting. Så extremt ytlig story. Det är bara questande för hela slanten, där man är totalt korrupt. Man hjälper för exp och belöningar, inte för att det är zombieinvasion och man vill hjälpa andra stackare att överleva. De enda valen man får göra är vad man ska slåss med och var man ska springa och slåss.

Som när alkoholistmannen vill att man ska ljuga och säga åt hans fru att han är död, när han inte är det, bara för att han är ett svin. Ens karaktär är tydligen ett lika stort svin, som inte ens blinkade åt att genomföra lögnen utan skrupler. Inte ett spår av några valmöjligheter öht. Eller ok, man kan faktiskt välja om man ska acceptera en quest eller inte.

Denna valmöjlighet av alla valmöjligheter skrockade jag åt, innan jag stötte på flickan som ville man skulle leta upp hennes nalle. Eller folk som vill man bara ska leta sprit åt dem. Herregud.

Spelet verkade lovande, men ack så ytligt och opolerat.

Medlem

Vänta på steam rea!
Spelet har inget omspels värde, när du klarar det så får du möjligheten att börja om från början med inv och lvl men för att komma till act 2-4 ställena måste du spela igenom hela storyn igen, som är lagom dö tråkig.
Dålig Story och svårt att hänga med, en del quests påminner mycket om MMO uppdrag som hitta föremål, leverera brev.
Meningslös karaktärsutveckling, spelet hade fungerat bättre utan lvlups. Zombierna lvlar också upp med dig, men de verkar bli starkare medans din utveckling inte hinner med.
Coop delen är pinsamt dålig, som level 40+ kan du gå med en level 1 karaktär och om ni har otur blir alla zombies level 40+.
Logan, synd att kalla denna karaktär spelbar. Kastar du med han som det är tänkt får du spendera ca 2-4h att plocka upp vapen från marken efter att du kastat dom på zombies. Väldigt ofta sjunker de igenom marken så de knappt är synliga och näst intill omöjliga att plocka upp.
Spelets "Bossar" är patetiska, de vanliga bossarna är svagare än de snabba infected, och slutbossen är i stortsett en snabb infected med mer liv.

Vill också tilläga att jag håller med på alla punkter som Schimpans tog upp.
PS i Oblivion kunde man iallafall ladda ner en mod som fixade monsters levlande, gör du nåt sånt i Dead Island så blir du VAC bannad. Det är kul.

12
Skriv svar