Medlem
Grafikkortsproblem

Tjena

Jag har haft mitt datorpaket från komplett i ca 3 års tid nu och systemet har fungerat bra för det mesta. Nu den sista tiden har jag fått uppleva frysningar och problem med att starta om datorn eller bara kallstarta den. Nu har jag upptäckt att grafikkortsfläktarna på båda korten är igendammade, så har dem förmodligen varit ett tag också trots att jag har dammsugit i datorn flera gånger.

Efter att jag fått bort dammet så fungerar dem bättre men dem är inte helt stabila, till och från kan datorn ändå crasha. Tror ni att grafikkorten är förstörda för all framtid och att dem även påverkat modermodemet?

Är så fallet är det uppgraderingspaket som gäller.

Notera att jag aldrig överklockat någon komponent i datorn. AMD-processor och grafikkort.

Tack på förhand!


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Om du har dammsugit komponenter så finns risken att du har ESD-skadat en eller flera av dina komponenter.

Medlem

Jag är ingen expert men det behöver nödvändigt inte vara grafik korten eller eller moderkortet som gör ditt system instabilt. Av egen erfarenhet så kan även en sliten nätdel göra ett system instabilt.

Medlem

Skulle nog byta grafikkortet..av ren lathet för att slippa fortsatt strul.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det kommer få bli så att jag köper nytt, hoppas bara att datorn håller tills jag bestämt mig.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

1
Skriv svar