Se 20 minuter Skyrim

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Apministern:

Har sagt det förr... men säger det igen

Ogillar grejen med shouts.... De tog bort levitation för att det "förlättade" saker, istället lägger de in shouts som verkar förlätta saker ännu mer..

de tog inte bort leviation för att det "förlättade" saker utan för att det kunde användas för att "förstöra" vissa händelser/strider/möten som utvecklarna ville ha på ett visst vis för storyberättandets skull.

Men i helhet så handlar Elderscrolls om Frihet eller hur? Hade jag i verkligheten haft tillgång till att levitera så hade jag använt det om jag var i knipa..... Sen om man inte tycker det är lämpligt att använda behöver man inte göra det... Börja tycka Elderscrolls blir mer och mer ett fängelse, förr i tiden fick man t.ex. välja exakt vad för armor bitar man ville ha, det fanns ett mycket störra lager av vapen. T.ex. Spjut kastknivar, kaststjärnor, armborst. Nu är en armor ett helt set, och det finns bara svärd, kniv, båge, yxa och hammare. (Kanske finns nåt mer men kommer inte på mer nu)

Rule 34: Enjoy the little things!

ja det är tråkigt att vi bara ska få mindre och mindre valmöjligheter i Elder scrolls spelen därför är Morrowind + Overhaul = bäst

Sant som sagt

Måste även tillägga: Möter jag en drake (Som de antagligen vill att man ska känna som en storslagen händelse) och har en massa shouts t.ex. den som tillkalla blixtar, på vilket sätt förstör inte det känslan? Att jag också kan använda en shout som ger mig en turbo så jag kan undvika flammer... Då vill jag hellre kunna levitera och se den i vitögat uppe i luften


signatur

Everybody needs help.

Medlem

20MIN?!?!:o
Sådan g33k är jag inte

123
Skriv svar