Starbreeze försvarar sitt FPS-Syndicate

Robot
Starbreeze försvarar sitt FPS-Syndicate

Vill inte att folk slutar spela de gamla spelen, men tillägger att "tiden har gått vidare".

#starbreeze, #syndicate, #bullfrog


Starbreeze försvarar sitt FPS-Syndicate

Gotta love me some Syndicate!

Medlem

Syndicate. FPS. Konsol. How about... no?

ääääääh det blir nog bra

nooot

Medlem

nu har jag ingen kännedom om orginalet Syndicate men Starbreez är bra utvecklare som jag litar på och jag ser fram emot det här spelet.

Medlem

1, Förläggare: Electronic Arts. Nuuf said? *oink

Medlem

Ville de gjöra ett fps kunde de kört på en ny ip. nej tack till *Boss i had a great idea, lets turn game X into a console fps"

Medlem

Det här kommer att bli ett schyst spel! Starbreeze vet vad de sysslar med

Ish
Medlem

RIP Bullfrog. En av de bästa utvecklarna historist sett. Synd att de inte blev så många spel.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Vill bara påminna alla om att starbreeze har gjort riktigt bra spel tidigare, som knights of the temple, the darkness och Riddick: Escape from Butcher Bay.

Ignorera titeln så ska ni se att det är ett bra spel

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Vill bara påminna alla om att starbreeze har gjort riktigt bra spel tidigare, som knights of the temple, the darkness och Riddick: Escape from Butcher Bay.

Ignorera titeln så ska ni se att det är ett bra spel

det är som sagt var sant....men det förändra inte att dom gör ett genersik fps av en kult klasiker.....jag har inget emot generiksa shoter jag gillar cod serien som exempel men jag tycker som så många andra att ville dom göra en sci-fi shooter så hade dom kunnat ta ett nytt ip istället för att ge sig på den heliga kon.

Medlem

Förstår inte problemet egentligen. Fallout gick ju till att bli ett FPS (med RPG-inslag visserligen) och det gick ju alldeles utmärkt. Så länge Starbreeze gör ett bra jobb så ser jag inget fel med det.

Medlem

Vad händer här näst? Ska Dungeon Keeper bli till ett FPS också. Vet att man kan se från första person på dem man tar över men det är inte ett "äkta" fps spel.

Jag har inget emot ett nytt Sci-fi FPS och jag ser fram emot Prey 2 men att detta ska vara Syndicate ringar ju bara fel i örat. Synd att ingen annan vill göra några nya Syndicate spel, ungefär som de som gjorde nya versioner av gamla UFO:
http://ufo.ufo-extraterrestrials.com/

Ser fin-fint ut, inget att klaga på här inte...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ah skit också.. hade verkligen sett fram emot ett äkta Syndicate spel,, inte ännu ett sketet FPS som kommer glömmas bort bland alla de andra FPS'en.

"Det var alltid tänkt att bli ett medioker FPS-klon som inte kommer vara på något sätt annorlunda än alla andra 90000 FPS-kloner där ute. Det första fragmentet av lathet och hur vi skulle slippa göra något kreativt var att ta vyn från originalspelet och kopiera koden från ett annat FPS och säga att spelaren är i agentens huvud, så slipper vi göra något ansträngande med den rollen. En medioker upplevelse – att spela ännu en av de här FPS'en, säger spelregissören Neil McEwan."

Medlem

Det spelar ingen roll om Starbreeze gör världens jättebästa spel. Det finns absolut ingen anledning att ändra formatet annat än av ren girighet och lathet.

Medlem

Missförstå mig rätt, spelet blir säkert bra till slut men om "den tiden är förbi" då spel hade olika perspektiv så ser nog framtid rätt enformig och trist ut. Varför vore en remake och uppfräsching av exakt samma koncept en dålig idé??? Det är ju precis det jag hoppades på och jag är dessutom övertygad om att yngre generationen gamers också skulle anamma det.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tippar på det kommer bli riktigt jävla hjärndött och pissenkelt så man kan klara det sovandes. Jävla svin på EA och Starbreeze, ge fan i och våldta gamla IPs. Inget fan kommer ändå köpa detta spelet pga namnet så kunde lika gärna bara skapat ett nytt IP så hade inte folk blivit upprörda

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av ingen aning:

Vill bara påminna alla om att starbreeze har gjort riktigt bra spel tidigare, som knights of the temple, the darkness och Riddick: Escape from Butcher Bay.

Ignorera titeln så ska ni se att det är ett bra spel

det är som sagt var sant....men det förändra inte att dom gör ett genersik fps av en kult klasiker.....jag har inget emot generiksa shoter jag gillar cod serien som exempel men jag tycker som så många andra att ville dom göra en sci-fi shooter så hade dom kunnat ta ett nytt ip istället för att ge sig på den heliga kon.

Fallout 3 verkar ju lyckats rätt bra ändå

KoP
Medlem

Starbreeze har rätt, tiden har sprungit ifrån originalet (som jag förövrigt spelade på Amigan för två evigheter sen).
Finns ingen poäng i att göra samma spel igen och återigen använda sig av isometrisk vy.
Det kommer helt enkelt inte sälja i några större upplagor. Dock så kunde dom ju släppa originalet i förfinad form via xbla, psn eller steam. Det skulle man inte tacka nej till.

Medlem

hit med en/ett gauss gun så lovar ja att ge spelet en chans.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Don't try and fix that which is not broken...

KoP
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ah skit också.. hade verkligen sett fram emot ett äkta Syndicate spel,, inte ännu ett sketet FPS som kommer glömmas bort bland alla de andra FPS'en.

"Det var alltid tänkt att bli ett medioker FPS-klon som inte kommer vara på något sätt annorlunda än alla andra 90000 FPS-kloner där ute. Det första fragmentet av lathet och hur vi skulle slippa göra något kreativt var att ta vyn från originalspelet och kopiera koden från ett annat FPS och säga att spelaren är i agentens huvud, så slipper vi göra något ansträngande med den rollen. En medioker upplevelse – att spela ännu en av de här FPS'en, säger spelregissören Neil McEwan."

Ännu ett sketet fps? Vad spel spelas ifrån för vy skapar ju inte den initiala upplevelsen. Det får story och atmosfär stå för.

Medlem

Det var precis samma jävla gnäll när Fallout 3 annonserades, ändå så sitter de som gnäller högst och spelar det.
Jag ser ingen mening i att gnälla på nånting ni bara sett lite screenshots ifrån.

Medlem

Tjänar mest pengar via FPS, speciellt nu när dom ska ha det på konsol med, thanks for nothing, assfaces.

Medlem

De får ju gärna lägga till nått i namnet så att det inte bara heter Syndicate. Varför inte "Syndicate: Millenium"? Millenium var ju jättepopulärt att ha i sitt namn för ett tag sedan Eller varför inte "Syndicate: Attack of the Clones"?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

afr
Medlem

Bara jag som älskade Syndicate Wars? Spelade demot hur mycket som helst när jag vart yngre!
Tyvärr spelade jag aldrig orginalet speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av afr:

Bara jag som älskade Syndicate Wars? Spelade demot hur mycket som helst när jag vart yngre!
Tyvärr spelade jag aldrig orginalet speciellt mycket.

Nej, jag älskade det med! Spelade det en hel del när det begav sig.
"Initierar drönaranslutning"


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

EA rider på den renommé som Syndicates varumärke har på oss gamla rävar som spelade originalet på 90-talet. Det är dock som om Starbreeze utvecklar ett helt nytt spel med detta varumärke påklistrat. Starbreeze kommer inte att misslyckas och en liten del av mig tror att man inte kan göra en klassiker igen. Då ser jag hellre att EA ger ut originalet antingen i sin ursprungliga tappning eller som en remake.

Medlem

Fel val Starbreeze. Inget köp.

12
Skriv svar