Xbox Live till Windows 8 officiellt

Robot
Xbox Live till Windows 8 officiellt

Microsoft bekräftar att nättjänsten blir en levande del av nästa operativsystem.

#microsoft


Medlem
Xbox Live till Windows 8 officiellt
Medlem

Jag är grymt sugen på Windows 8


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

åh nej inte mera xbox live bloat!

Inaktiv

FYI, Går inte att twittra detta...


signatur

äldre än dig!

Medlem

bara de inte tvingar utvecklarna att arbeta i den miljön så är det ok

Medlem

Microsoft verkar vara desperata att tappa hela hemkonsumentmarknaden för PC till handhållna datorer som mobil-telefoner mm. Följden kan bli att de även tappar desktop på företagen. De har västmarknadens största speltjänst och integrerad detta både i sitt mobila system och nu PC. Hoppas vi får spel specialanpassade både till konsoll och PC på samma medium dvs inga portningar. Online blir det nog dock bedrövligt att spela för konsol-ägarna mot PC-ägarna men de löser det nog också.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av ingen aning:

bara de inte tvingar utvecklarna att arbeta i den miljön så är det ok

Precis vad jag tänkte. Om de tvingar en kommer det säkert dyka upp lite mods eller hacks för att tvinga programmen att vara avslagna så lär nog inte bli ett stort problem.

Medlem

Håller mig till Windows 7.

Medlem
Medlem

Xbox-live och Kinect....
Konsollifiera PCn?
Kanske det...
Bara det inte blir ett nytt Games for Windows - Live.


signatur

/MJ

Medlem

Den som vill testa Windows 8 redan nu kan ladda ner Developer Preview här nedanför

http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Linux nästa.

Jag vill ha en PC, inte en konsol.

Medlem

Utmärkt, kanske man slipper 3:e parts skit som Steam och liknande, hoppas kan man ju alltid
Blir perfekt att kunna chatta med polare på PC när man lirar på boxen och tvärt om, speciellt om cross gaming kan stödjas för vissa titlar (RPG, sport etc).
Även utan det ser jag fram emot att kunan synka min WP 7 mobil med dator och konsol, kunna lira spel mellan dem etc. Xbox Live är imo långt skönare än Steam/origins/windows live/mumin

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Utmärkt, kanske man slipper 3:e parts skit som Steam och liknande, hoppas kan man ju alltid
Blir perfekt att kunna chatta med polare på PC när man lirar på boxen och tvärt om, speciellt om cross gaming kan stödjas för vissa titlar (RPG, sport etc).
Även utan det ser jag fram emot att kunan synka min WP 7 mobil med dator och konsol, kunna lira spel mellan dem etc. Xbox Live är imo långt skönare än Steam/origins/windows live/mumin

Steam över något skit som Microsoft gjort, vilken dag som helst i veckan. Microsoft kan aldrig göra något rätt. Hellre använder jag Linux än något integrerat skit Microsoft har gjort.

Medlem

Crossgaming:) Ha! Då ska de få se:)

Medlem

Tror att Windows 8 kmr bli samma fail som vista var.

Medlem

FAN VAD MASSA GNÄLL FRÅN ER PELLEFJANTAR! Ni behöver inte använda Windows 8. Enklare än så kan det inte bli. Tycker ni kan gå tillbaka till Windows XP eller varför inte DOS.

Windows 8 kommer inte alls bli som Vista, ingen frammtida Windows version kommer någonsin bli lika värdelöst som Vista. Windows 8 kommer bli grymt som fan, inte bara för PC marknaden, utan på tablet marknaden också.
Av det jag sätt så är nya gränssnittet Metro hur grymt som helst, och ja, man kan välja att köra med det vanliga Windows 7 liknande gränssnittet också. Men det är kanske inte bra nog för er, utan ni vill ha Windows 2000 utseendet tillbaka. JÄVLA TEKNIKFIENTLIGA BAKÅTSTRÄVARE!

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Windows 8 kommer inte alls bli som Vista, ingen frammtida Windows version kommer någonsin bli lika värdelöst som Vista. Windows 8 kommer bli grymt som fan, inte bara för PC marknaden, utan på tablet marknaden också.

Det var vad folk sa om Windows Me när de visade upp Vista och sa att det skulle bli samma sak.

Kollar man på hur det gått för microsofts operativsystem de senaste 15 åren så ser man att vartannat som släpps är skräp pga bloatware osv.
Ser inte varför win 8 skulle vara något undantag, särskilt inte baserat på vad de visat upp än så länge eller på hur dev-previewen är.

Men som du säger, det kommer säkert bli jättebra för tabletdatorer, om än lite väl tungdrivet..

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

FAN VAD MASSA GNÄLL FRÅN ER PELLEFJANTAR! Ni behöver inte använda Windows 8. Enklare än så kan det inte bli. Tycker ni kan gå tillbaka till Windows XP eller varför inte DOS.

Windows 8 kommer inte alls bli som Vista, ingen frammtida Windows version kommer någonsin bli lika värdelöst som Vista. Windows 8 kommer bli grymt som fan, inte bara för PC marknaden, utan på tablet marknaden också.
Av det jag sätt så är nya gränssnittet Metro hur grymt som helst, och ja, man kan välja att köra med det vanliga Windows 7 liknande gränssnittet också. Men det är kanske inte bra nog för er, utan ni vill ha Windows 2000 utseendet tillbaka. JÄVLA TEKNIKFIENTLIGA BAKÅTSTRÄVARE!

Varför är man en "jävla teknikfientlig bakåtsträvare" bara för att man inte gillar delar av ett nytt operativsystem? Tycker till exempel att Windows XP snabbstartsfält är mycket bättre än Windows 7 pin-to-system. Tur för mig att jag är duktig på IT och kan skräddarsy mitt interface så att det funkar någolunda bra men de flesta andra får finna sig i att jobba med dåligt designade OS.

Använder du t.ex. Libraries i Windows 7? Tycker du att ribbon-upplägget är intuitiv i Office 2010?

Varför måste jag stänga av "spela Windows uppstartsljud" trots att jag valt scheman "inga ljud" i Windows 7? Jag slapp göra det i Windows XP.

Inaktiv

Det här är alltså Xbox Live, som det fungerar på xboxen. Inte Games for Windows. Folk verkar ha svårt att förstå det.

Medlem

Det roliga är att jag har både xbox 360 och PS3. Och jag har försökt länge att få det att fungera att se på film via xbox från datorn till tv men det ville sig inte. Men när jag prova via PS3 så gick det på första försöket =P
Säger kanske lite om Microsoft

Inaktiv
Skrivet av Palpatine666:

Det roliga är att jag har både xbox 360 och PS3. Och jag har försökt länge att få det att fungera att se på film via xbox från datorn till tv men det ville sig inte. Men när jag prova via PS3 så gick det på första försöket =P
Säger kanske lite om Microsoft

Det säger inte så mycket egentligen. Till skillnad från dig har jag alltid kunnat streama till min TV utan problem. Det som oftast brukar spöka i det här fallet är routerinställningar.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

Utmärkt, kanske man slipper 3:e parts skit som Steam och liknande, hoppas kan man ju alltid
Blir perfekt att kunna chatta med polare på PC när man lirar på boxen och tvärt om, speciellt om cross gaming kan stödjas för vissa titlar (RPG, sport etc).
Även utan det ser jag fram emot att kunan synka min WP 7 mobil med dator och konsol, kunna lira spel mellan dem etc. Xbox Live är imo långt skönare än Steam/origins/windows live/mumin

Steam över något skit som Microsoft gjort, vilken dag som helst i veckan. Microsoft kan aldrig göra något rätt. Hellre använder jag Linux än något integrerat skit Microsoft har gjort.

oj oj oj vilken ilska, om du tycker så illa om MS bör du kanske byta format till Mac eller Nintendo eller nått annat som kanske passar dig bättre.

Själv skulle jag aldrig kunna hata på MS tycker de står bakom de bästa systemen och deras service är den bästa jag haft att göra med, men jag vill inte tvinga nån att tycka som jag men om du inte gillar det ska du ju inte använda dig av det.

Hoppas du hittar en plattform som passar dig bättre.

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Det roliga är att jag har både xbox 360 och PS3. Och jag har försökt länge att få det att fungera att se på film via xbox från datorn till tv men det ville sig inte. Men när jag prova via PS3 så gick det på första försöket =P
Säger kanske lite om Microsoft

Tycker det säger mer om dig,

Jag vill inte va taskig men du la upp det så fint
Hoppas du kan ta det som ett skämt.

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Det roliga är att jag har både xbox 360 och PS3. Och jag har försökt länge att få det att fungera att se på film via xbox från datorn till tv men det ville sig inte. Men när jag prova via PS3 så gick det på första försöket =P
Säger kanske lite om Microsoft

Använder TVersity och CCCP, har funkat prima även med subs till .mkv som kan vara ett problem.

Medlem

Hemskt. Lär bli skräp.

Medlem

Jag tror mer det handlar om någon liknande tjänst som Windows Media Center, dvs inget som är igång 24/7, utan som användaren använder efter eget begär.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Xbox Live mulitplayer har en månadsavgíft, blir det detsamma för windows versionen? Måste man betala för att ens kunna köra multiplayer i de nya PC spelen?

Medlem
Skrivet av marcus95:

Xbox Live mulitplayer har en månadsavgíft, blir det detsamma för windows versionen? Måste man betala för att ens kunna köra multiplayer i de nya PC spelen?

Skulle inte förvåna mig.

12
Skriv svar