Tvåskivigt Battlefield 3 till Xbox 360

Robot
Tvåskivigt Battlefield 3 till Xbox 360

EA bekräftar ryktena. Du får enspelardelen på en skivan och flerspelarspektaklet på andra.

#battlefield-3, #ea


Medlem
Tvåskivigt Battlefield 3 till Xbox 360

Är uppväxt i generationen som hade fler skivor på spel (Final Fantasy VII+VIII, Metal Gear solid, Lost oddessey) så två skivor är inget att gnälla över!

Medlem

gör ju inget x) betyder bara att dom tänkte mera på hur singel playern och multiplayrn Är istället för att klämma in allt på en ca 8gb DL DVD ^^ Go Dice!!

Medlem

Inget illa mot varken krysslådan eller spelstationen med BF3 känns som ett spel man borde uppleva med DirectX 11.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag gillar faktiskt flera skivor, och uppdelningen låter vettig.

Medlem

Varför är det nödvändigt att göra detta till en nyhet?

Medlem

Tur att man har PS3


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Inget illa mot varken krysslådan eller spelstationen med BF3 känns som ett spel man borde uppleva med DirectX 11.

jappp
klart BF är ett PC-spel
spelade Bad company (1) på xbox var inte dåligt det heller men BF3 känns som PC är prioriterade plattformen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

EDIT_Blandade ihop denna nyheten med ett rykte från tidigare

Medlem

Självklart inte. Vem bryr sig? Onlinetjänsten är fortfarande överlägsen på Xbox dessutom.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Självklart inte. Vem bryr sig? Onlinetjänsten är fortfarande överlägsen på Xbox dessutom.

Överlägsen vad?

Medlem

Nedladdningssession? Vad är det som man måste ladda ner?

Medlem

Jag visste att det skulle dyka upp kommentarer som "ju fler skivor desto bättre" och grinigt muttrande från 360-fanboys om hur mycket bättre deras kontroller eller live-betalsjänst eller annan random feauture är. Som ett brev på posten.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag visste att det skulle dyka upp kommentarer som "ju fler skivor desto bättre" och grinigt muttrande från 360-fanboys om hur mycket bättre deras kontroller eller live-betalsjänst eller annan random feauture är. Som ett brev på posten.

jag vet inte hur onlinetjänsten är på PS men kontrollerna är överlägsna
PS kontroller ser stort sett likadana ut sen 90-talet och det är skrämmande.
fattar tex inte varför man inte byter platts på vänstra analoga spaken och styrkorset.
eller är det styrkorset man använder mest på PS3?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kontrollen är väl mest vad man är van med.. jag spelar på bägge konsolerna och bryr mig inte särskilt mycket på skillnaderna.. men det börjar kännas lite som att innehållet dras ned lite p g a 360s Jädrar DVD skivor:-) när dom dessutom har krav på utvecklarna att inte räkna med hårddisken.. eller har det ändrats kanske? Både PS3 och PC har ju trots allt bra mycket mera spelrum i det här fallet känns det som....


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Klockrent, tur man inte har en PS3a...känns som att laddningstiderna blir som vanligt...
360 med full install är 100ggr bättre än världens alla långsamma blåstråleläsare. + att man kan dra igång och lira direkt med 360, PS3 versionen kommer med all säkerhet KRÄVA en install. Stackars alla PS3 20gb ägare... kan fan inte äga mer än 4-5 spel.

Skrivet av Blavita:

Är uppväxt i generationen som hade fler skivor på spel (Final Fantasy VII+VIII, Metal Gear solid, Lost oddessey) så två skivor är inget att gnälla över!

Är uppväxt i generationen som hade 14 disketter till Simon the Sorcerer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det skulle vara trevligt om man fick välja om man ville installera enbart MP delen på PC, likaså för de som kör xbox att de enbart behöver ha den skivan i.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Det skulle vara trevligt om man fick välja om man ville installera enbart MP delen på PC, likaså för de som kör xbox att de enbart behöver ha den skivan i.

..? såvitt jag vet så kan man bara ha en skiva i o inte 2 samtidigt xd

Medlem
Skrivet av TexN:
Skrivet av Fuidama:

Det skulle vara trevligt om man fick välja om man ville installera enbart MP delen på PC, likaså för de som kör xbox att de enbart behöver ha den skivan i.

..? såvitt jag vet så kan man bara ha en skiva i o inte 2 samtidigt xd

Eeeh ja. Men jag pratade om PC versionen
Xbox spelaren kan ju enbart spela MP delen och hiva SP skivan om de vill (om inte EA/DICE gjort att Xbox kräver lite installationsfiler från SP skivan också).
Medans PC och PS3 verkar behöva installera allting för att kunna spela.
Det är DEN delen jag skulle velat ha valbar vid installation på PC. SP+MP eller enbart MP, enbart SP etc...

Förstår inte vad som var oklart i min första kommentar så att du trodde jag mena att man skulle ha två skivor i samtidigt i en xbox.

Medlem

Nyvaken o läste kanske lite fort med fel, sorry.

Men nu förstår jag
Spelar inte så stor roll för mig dock. Är det för att spara tid på installationen eller utrymme du bryr dig om?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Klockrent, tur man inte har en PS3a...känns som att laddningstiderna blir som vanligt...
360 med full install är 100ggr bättre än världens alla långsamma blåstråleläsare. + att man kan dra igång och lira direkt med 360, PS3 versionen kommer med all säkerhet KRÄVA en install. Stackars alla PS3 20gb ägare... kan fan inte äga mer än 4-5 spel.

Ja tur att du har en begränsande konsol. Jag gillar siffran 100 också, den är rund och bra. Man skriver som man har förstånd till.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Klockrent, tur man inte har en PS3a...känns som att laddningstiderna blir som vanligt...
360 med full install är 100ggr bättre än världens alla långsamma blåstråleläsare. + att man kan dra igång och lira direkt med 360, PS3 versionen kommer med all säkerhet KRÄVA en install. Stackars alla PS3 20gb ägare... kan fan inte äga mer än 4-5 spel.

Märks tydligt att du inte har någon koll alls på vad du snackar om, bara för att ett spel kräver installation betyder det inte att hela skivan läggs in på hårddisken. De flesta spel tar inte ens lång tid att installera men visst finns det skräckexempel som Metal Gear Solid och GT5 om man väljer den fulla installationen. 20BG-versionen fanns i runt ett halvår och aldrig i Sverige så det är en väldigt begränsad skara som äger den och drabbas av problem med utrymme.

Om du har den första hårddisken till Xboxen kan du ju inte ha fler än två spel inlagda på hårddisken, på min får jag tillomed bara plats med ett spel i taget då dashboarden och annat krafs tar upp massa plats. Där fick du vänta nästan 3 år på att de skulle komma en större disk medan man på PS3 kunde byta disk själv om man hade problem med dåligt utrymme.

Jag kommer spela BF3 på PC dock då den har bäst grafik, synd att du inte har råd med mer än en Xbox 360.

Medlem
Skrivet av TexN:

Nyvaken o läste kanske lite fort med fel, sorry.

Men nu förstår jag
Spelar inte så stor roll för mig dock. Är det för att spara tid på installationen eller utrymme du bryr dig om?

Mja nog mer för tiden och ren smidighet... rättvisa också om man nu ska gå så långt ^^
Har behövt installera och patcha BC2 4 ggr och det är störande med en långsam uppkoppling och dåliga patchnings servrar. T.ex. tog det mig ca 3 timmar att ta ner Dead Island via steam och då hade jag maxat mitt bredband hela tiden. En kompis fick ner det på 6 minuter via steam. Spelet var drygt 6GB stort så. ZZzzzZzZzZ

Så om man kunde undvika 9 av 18GB så skulle det varit smidigt och aningen snabbare vid installation (för mig iaf ).

Inaktiv
Skrivet av hunden:
Skrivet av the_o:

Klockrent, tur man inte har en PS3a...känns som att laddningstiderna blir som vanligt...
360 med full install är 100ggr bättre än världens alla långsamma blåstråleläsare. + att man kan dra igång och lira direkt med 360, PS3 versionen kommer med all säkerhet KRÄVA en install. Stackars alla PS3 20gb ägare... kan fan inte äga mer än 4-5 spel.

Märks tydligt att du inte har någon koll alls på vad du snackar om, bara för att ett spel kräver installation betyder det inte att hela skivan läggs in på hårddisken. De flesta spel tar inte ens lång tid att installera men visst finns det skräckexempel som Metal Gear Solid och GT5 om man väljer den fulla installationen. 20BG-versionen fanns i runt ett halvår och aldrig i Sverige så det är en väldigt begränsad skara som äger den och drabbas av problem med utrymme.

Om du har den första hårddisken till Xboxen kan du ju inte ha fler än två spel inlagda på hårddisken, på min får jag tillomed bara plats med ett spel i taget då dashboarden och annat krafs tar upp massa plats. Där fick du vänta nästan 3 år på att de skulle komma en större disk medan man på PS3 kunde byta disk själv om man hade problem med dåligt utrymme.

Jag kommer spela BF3 på PC dock då den har bäst grafik, synd att du inte har råd med mer än en Xbox 360.

Lol, du borde nog ta en reality check grabben. PÅ xboxen BEHÖVER man inte installera på HDn.
Det är en jäkla skillnad. PS3an är begränsad av sin långsamma blåstrålespelare, vilket effektivt gör att de måste "installera" en del av spelen (ca 1,5-6 gb / spel ) för att det tar för lång tid att accessa från skiva. På många spel har de försökt komma ifrån detta genom att strategiskt placera datan på flera ställen på skivan, men det gör ju att de slösar på det utrymmet som de såååååå mycket behöver. Lolz!

Jag äger faktiskt både 360 och en PS3a (60gb) men som spelmaskin så är ju 360n via överlägsen. Även som extender så piskar 360n upp min ps3a. Sen som surfmaskin så vet jag inte riktigt, man har ju pads och pcs till det mesta sånt.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av the_o:

Klockrent, tur man inte har en PS3a...känns som att laddningstiderna blir som vanligt...
360 med full install är 100ggr bättre än världens alla långsamma blåstråleläsare. + att man kan dra igång och lira direkt med 360, PS3 versionen kommer med all säkerhet KRÄVA en install. Stackars alla PS3 20gb ägare... kan fan inte äga mer än 4-5 spel.

Ja tur att du har en begränsande konsol. Jag gillar siffran 100 också, den är rund och bra. Man skriver som man har förstånd till.

Jag kan inte annat än hålla med dig, precis som din posting är ett slående exempel på.
Jag har en begränsande konsol, en ps3a, men det gör inget, jag gillar att det finns konkurrens på konsolmarknaden.

KoP
Medlem

Håll inte på och piska upp ett konsolkrig nu.. tack.

Medlem

Jävligt nice

Inaktiv
Skrivet av Augustus:

Självklart inte. Vem bryr sig? Onlinetjänsten är fortfarande överlägsen på Xbox dessutom.

Exakt SÅDÄR låter ett uttalande från någon som har en riktig pissdator
Men hey, jag ska inte komma här och sticka hål på din konsolbubbla. Lev väl!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av anon_81726:

360 med full install är 100ggr bättre än världens alla långsamma blåstråleläsare.

Skrivet av anon_81726:

PÅ xboxen BEHÖVER man inte installera på HDn. Det är en jäkla skillnad.

Hur ska du ha det? först jämför du hårddisk mot bluray och sen ska man plötsligt inte installera på hårddisken?

Att börja förklara hur det funkar rent tekniskt kan du ju hoppa över, det får dig inte att verka smartare för på den fronten har du redan misslyckats. Att placera datan på "rätt" ställe på skivan gör de även på Xbox och är inte direkt en ny lösning.

12
Skriv svar