Spela Red Orchestra 2 med FZ idag

Robot
Spela Red Orchestra 2 med FZ idag

Höstens kanske mest oförlåtande actionspel är här, vi ses väl online?

#red-orchestra, #unreal-tournament-2004


Medlem
Spela Red Orchestra 2 med FZ idag

Mycket trevligt Längtar hem från jobbet så man kan börja spela!

Medlem

Ja, gårdagens släpp var ett antiklimax utan like. Först skulle det släppas klockan 19, sedan 21, sen kom en 2,6GB patch 30 minuter innan klockan slog hel. Steam på reducerad bandbredd som alltid när man vill att det ska gå undan... Strax efter nio ser man att releasen sköts till midnatt. Suck.

Hann testa bootcamp nu på morgonen innan jobbet. Fick mersmak av bara vapenhanteringen.

Konstigt att det ska vara så svårt att släppa spel nu för tiden. Minns senast Black Ops som ville ladda ner hela spelet vid installation om man inte bodde i USA osv.

Hoppas kunna lira lite med FZ senare idag dock. vore kul. Spelet verkar helt suveränt från allt jag sett!

Medlem

Vad ni än gör vänta med att skriva en recension, tycker det är på tok för dåligt just nu, flyter inte alls bra även fast man har en ny dator plus att jag hört att det är mycket buggar kvar att fixa.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Vad ni än gör vänta med att skriva en recension, tycker det är på tok för dåligt just nu, flyter inte alls bra även fast man har en ny dator plus att jag hört att det är mycket buggar kvar att fixa.

Ser ingen anledning varför dom skulle vänta, är det buggig skall det stå så i recensionen osv...


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

nice! har dock inte råd med det :/

Medlem

Nice, blir ett köp när priset gått ner lite och de har fixat till buggarna. Tills vidare blir det slakt i Dead Island

Medlem

Får se om man hinner komma in innan ni slutar spela.

Medlem

mer sånt här fz!

Medlem

Det blev att slänga iväg en beställning på detta. För mig är det i princip speltorka tills LA Noire kommer till PC (4 nov).

Medlem
Skrivet av Ringo:

Ja, gårdagens släpp var ett antiklimax utan like. Först skulle det släppas klockan 19, sedan 21, sen kom en 2,6GB patch 30 minuter innan klockan slog hel. Steam på reducerad bandbredd som alltid när man vill att det ska gå undan... Strax efter nio ser man att releasen sköts till midnatt. Suck.

Hann testa bootcamp nu på morgonen innan jobbet. Fick mersmak av bara vapenhanteringen.

Konstigt att det ska vara så svårt att släppa spel nu för tiden. Minns senast Black Ops som ville ladda ner hela spelet vid installation om man inte bodde i USA osv.

Hoppas kunna lira lite med FZ senare idag dock. vore kul. Spelet verkar helt suveränt från allt jag sett!

Det antiklimaxet var dock Steams fel helt och hållet, Tripwire hade inget med det att göra. Allt Tripwire hade sagt var att det skulle släppas igår, och det gjorde det, DERAS tidszon.

Även om det är lite buggigt så här i början så är det inget som oroar mig, Tripwire är till skillnad från andra pengaslukande utvecklare ärliga och hederliga och vet vad vi PC-spelare vill ha. De kommer fixa det utan några större problem.

Medlem

Spelar gärna med er pojkar. Man kan dock inte kommentera på eran community-sida på FZ.se, så jag har lite svårt att se hur man ska organisera något. Kan icke klicka på join heller vid era namn för att joina den servern ni spelar på.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skägg.
10 Chambers

Jag ska se vad vi kan göra åt gruppen, annars kan ni adda hl_spiken som friend.

Edit: Nu ska det gå att kommentera i gruppen.


signatur
Medlem

För det första, jag laddade ner det från Nya Zeeland, det funkade perfekt, fick 1mb bara sådär... För det andra: Varför har jag inte sett FZ gruppen på steam tidigare

Medlem

Installerat och klart, men får se om man har tid att spela ikväll. Kvälljobb + gym.

Medlem
Skrivet av Makarov:
Skrivet av Ringo:

Ja, gårdagens släpp var ett antiklimax utan like...

Det antiklimaxet var dock Steams fel helt och hållet, Tripwire hade inget med det att göra. Allt Tripwire hade sagt var att det skulle släppas igår, och det gjorde det, DERAS tidszon.

Vet inte var i USA de sitter, men det släpptes väl klockan 18 EST om jag inte räknar fel. Aningen sent även för ett släpp amerikansk tid inte sant? Är ju brukligt att man kan köpa ett spel o börja spela det på morgonen av releasedagen enligt egen erfarenhet. Att enbart beskylla Steam känns lite långsökt. Givetvis är det de som publicerar släpptiden, men Tripwire borde väl meddelat dem denna från första början, eller åtminstone kontrollerat att det stämde innan steams timer gick ner till noll. Nu flyttades timern bakåt vid 2 tillfällen, samt man släppte ytterligare en 2,6GB patch (följt av en senare på 504byte om jag minns rätt). Jag tror bara att det gjorde många besvikna i onödan, mig inkluderad. Då jag hade sett till att frigöra kvällen för att kunna ägna mig åt det spel jag sett fram emot mest på flera år!

Skrivet av Makarov:

Även om det är lite buggigt så här i början så är det inget som oroar mig, Tripwire är till skillnad från andra pengaslukande utvecklare ärliga och hederliga och vet vad vi PC-spelare vill ha. De kommer fixa det utan några större problem.

Jag har också förtroende för att Tripwire kommer att supportera sitt spel. De verkar ju ha sunda och PC-vänliga värderingar, vilket är sällsynt bland företag nuförtiden.

Medlem

bara jag som har problem med låg fps? :-/

Medlem

Om jag bara haft råd med spelet nu....damnit!
Aja, ha så kul med spelet, ser fram emot recensionen, varit jäkligt taggad sen E3


signatur

Game long and prosper

Medlem

RO HoS är ett spel man måste komma in i ordentligt för att det ska bli kul, det går inte bara att hoppa in och tro sig kunna dominera som i ett vanlig FPS, tror man det så blir man nog otroligt besviken. Det är knappast ett run and gun spel , det är snarare ett cover, cover, crawl, run, die, spawn, run cower, cower, die, spawn, run crawl, gun, die spel

Har spelat Betan, och kan säga att man sitter och svär över hur fort man blir skjuten i början, genom väggar, av prickskyttar och från döda vinklar. Stoppar man ut huvudet på fel ställen slocknar det ganska fort.

Jag tror att man måste lära sig banorna ganska bra innan man uppskattar spelet, sen blir det nog roligare när fler och fler lär sig att man måste sammarbeta för att uppnå målen. På många servers så tror jag mindre än hälften inte fattar vad dom ska göra, folk går inte med i squads, håller inte ihop osv.

Tycker det är ett bra spel, gillar man WWII, mer realistiska och invecklade FPS-spel så är ju detta ett säkert köp.

Medlem
Skrivet av rezzmaistro:

bara jag som har problem med låg fps? :-/

Ha inte NÅGON inställning på Ultra, det är en bug som fuckar FPS'n

Medlem
Skrivet av rezzmaistro:

bara jag som har problem med låg fps? :-/

Ha inte NÅGON inställning på Ultra, det är en bug som fuckar FPS'n

Medlem

Foven ska vara låst till 70 lr 75 också vad jag hört.
Jobbigt för folk med fullhd, själv kör jag 1600*1200 så drabbas inte mkt av det.
Men har TWI gått ut med att det beror på en bugg, ska fixas så snart som möjligt enligt dom, vi får se hur snabba dom är på få det spelbart.

Medlem

Mykcet trevligt. Tyvärr kommer jag inte hinna spela på ett par dagar då jag har fullt upp. Men så fort jag får tid glider jag in och pangar lite.

(lär inte spela som ryssen btw;o )

nj
Medlem
Skrivet av Ringo:
Skrivet av Makarov:
Skrivet av Ringo:

Ja, gårdagens släpp var ett antiklimax utan like...

Det antiklimaxet var dock Steams fel helt och hållet, Tripwire hade inget med det att göra. Allt Tripwire hade sagt var att det skulle släppas igår, och det gjorde det, DERAS tidszon.

Vet inte var i USA de sitter, men det släpptes väl klockan 18 EST om jag inte räknar fel. Aningen sent även för ett släpp amerikansk tid inte sant? Är ju brukligt att man kan köpa ett spel o börja spela det på morgonen av releasedagen enligt egen erfarenhet. Att enbart beskylla Steam känns lite långsökt. Givetvis är det de som publicerar släpptiden, men Tripwire borde väl meddelat dem denna från första början, eller åtminstone kontrollerat att det stämde innan steams timer gick ner till noll. Nu flyttades timern bakåt vid 2 tillfällen, samt man släppte ytterligare en 2,6GB patch (följt av en senare på 504byte om jag minns rätt). Jag tror bara att det gjorde många besvikna i onödan, mig inkluderad. Då jag hade sett till att frigöra kvällen för att kunna ägna mig åt det spel jag sett fram emot mest på flera år!

Skrivet av Makarov:

Även om det är lite buggigt så här i början så är det inget som oroar mig, Tripwire är till skillnad från andra pengaslukande utvecklare ärliga och hederliga och vet vad vi PC-spelare vill ha. De kommer fixa det utan några större problem.

Jag har också förtroende för att Tripwire kommer att supportera sitt spel. De verkar ju ha sunda och PC-vänliga värderingar, vilket är sällsynt bland företag nuförtiden.

Det dröjde några timmar mellan det att Tripwire laddat upp den slutgiltiga versionen till Steam och att spelet släpptes, den här twitter-kommentaren skrevs kring 22 svensk tid igår och vad jag minns så blev spelet tillgängligt strax efter midnatt för mig.

Tripwire hade ju dessutom sagt att de skulle jobba med spelet fram till sista minuten före släppet för att polera det så mycket som möjligt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:
Skrivet av rezzmaistro:

bara jag som har problem med låg fps? :-/

Ha inte NÅGON inställning på Ultra, det är en bug som fuckar FPS'n

Kör allt på max, men då sitter jag med ultrafläskburken från redaktionen. 60 fps.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av rezzmaistro:

bara jag som har problem med låg fps? :-/

Ha inte NÅGON inställning på Ultra, det är en bug som fuckar FPS'n

Kör allt på max, men då sitter jag med ultrafläskburken från redaktionen. 60 fps.

borde också kunna dra mer fps tycker man!:-D men de kommre väl kanske bli bättre!:P

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av rezzmaistro:

bara jag som har problem med låg fps? :-/

Ha inte NÅGON inställning på Ultra, det är en bug som fuckar FPS'n

Kör allt på max, men då sitter jag med ultrafläskburken från redaktionen. 60 fps.

borde också kunna dra mer fps tycker man!:-D men de kommre väl kanske bli bättre!:P

Medlem

Snabb intryck, någon?


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Snabb intryck, någon?

Frustrerande roligt


signatur
Medlem

Någon som har problem med serverlistan? Får inte upp en enda server sedan jag startade om det...

För övrigt är det mitt favoritspel.

PS: Kommer ni FZ sätta betyget 5/5 tror ni?

123
Skriv svar