Tvåskivigt Battlefield 3 till Xbox 360

Inaktiv
Skrivet av hunden:
Skrivet av the_o:

360 med full install är 100ggr bättre än världens alla långsamma blåstråleläsare.

Skrivet av the_o:

PÅ xboxen BEHÖVER man inte installera på HDn. Det är en jäkla skillnad.

Hur ska du ha det? först jämför du hårddisk mot bluray och sen ska man plötsligt inte installera på hårddisken?

Att börja förklara hur det funkar rent tekniskt kan du ju hoppa över, det får dig inte att verka smartare för på den fronten har du redan misslyckats. Att placera datan på "rätt" ställe på skivan gör de även på Xbox och är inte direkt en ny lösning.

Men lilla vovve,tagga ner lite!
Den tekniska biten förstår jag mer än väl, men jag försöker dumma ner det lite så att även folk som inte har tekniskt intresse skall förstå. (inte nödvändigtvis du, men kanske andra som har liv vid sidan av sina konsoler/pcs).

Jag skrev att man BEHÖVER inte installera på hdn på krysslåda, det tar bort hela det momentet. Däremot KAN man om man vill installera HELA spelet på HDn (dock måste man ju fortfarande ha skivan i, men den slipper spinna mer än några ggr ).

Jag skrev kanske det andra lite klumpigt, jag menar inte baraatt de måste lägga datan på rätt ställe på blåstråleskivorna för att den är långsam, utan även att de måste lägga duplikat på olika ställen för att det tar för lång tid för läsaren att hitta informationen annars.

Utöver detta är det ju det vanliga problemet med PS3an med minnet som begränsar den konsolen. Men vi får se, kanske de gör någon vettig i nästa gen.

Som någon annan skrev ovan, PC versionen kommer ju förmodligen bli den att föredra för de som har datorkraft nog att backa upp det.

Inaktiv

ps3 ägare ska knipa igen, för hur många av multiplattformsspelen har blivit bättre på ps3 ? I dom flesta fall så är spelen både snyggare och flyter bättre på 360´n än ps3 versionerna.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

...

Då är vi överens, reagerade bara på det du skrev då jag tyckte det var lite felaktigt och överdrivet. Tror också att Xbox-versionen är den att föredra (om man bortser från PC) då det tyvärr brukar vara så och att byta skiva om man vill byta mellan SP och MP ser jag inte som ett stort problem. Med separata skivor kan man kanske tillomed dela på samma spel mellan två kompisar och spela olika lägen

Själv brukar jag kolla jämförelser på multispel innan jag köper så man får den "bästa" versionen, LA Noir köpte jag till PS3 exempelvis men annars blir det mest PS3-exlusiva spel då man inte har något val. Att bråka om vilken konsoll som är bäst är bara löjligt, det beror ju helt på vilka spel och funktioner man är ute efter.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=1iTJ_9W29D4

tur att man har ps3, mitt hjärta skulle inte klara en sådan anstränging


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv
Skrivet av hunden:
Skrivet av the_o:

...

Då är vi överens, reagerade bara på det du skrev då jag tyckte det var lite felaktigt och överdrivet. Tror också att Xbox-versionen är den att föredra (om man bortser från PC) då det tyvärr brukar vara så och att byta skiva om man vill byta mellan SP och MP ser jag inte som ett stort problem. Med separata skivor kan man kanske tillomed dela på samma spel mellan två kompisar och spela olika lägen

Själv brukar jag kolla jämförelser på multispel innan jag köper så man får den "bästa" versionen, LA Noir köpte jag till PS3 exempelvis men annars blir det mest PS3-exlusiva spel då man inte har något val. Att bråka om vilken konsoll som är bäst är bara löjligt, det beror ju helt på vilka spel och funktioner man är ute efter.

Jag får hålla med dig där. Fast jag gillar iofs kryssboxens exklusiva bättre
Men det är en smaksak. Det finns titlar som jag gillar på ps3 med.

Inaktiv
Skrivet av Wahlstrom:

http://www.youtube.com/watch?v=1iTJ_9W29D4

tur att man har ps3, mitt hjärta skulle inte klara en sådan anstränging

då borde du vara död för längesen, pallar du inte att byta en skiva, då undrar man ju hur du överlevde alla dom veckor psn var hackat, byta skiva är en struntsak jämnfört med sony´s säkerhet..


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Om PS3-spelarna bara ska få en av skivorna så hoppas jag de får den med MP-delen, för den är viktigast.

Medlem

Nu ska vi se, Friberg... kan jag mena PS3?

12
Skriv svar