Fansen rasar - mot "Diablo 3".

Pansarknekt
Fansen rasar - mot "Diablo 3".

Blir helt sjukt trött på kvällstidningar. Läs denna artikel om spelarnas "raseri" mot Diablo 3. Sen förstår jag inte varför man inte sätter "rasar" i citationstecken istället för "Diablo 3". Varför säljer den här typen av "journalistik"?

#blogg


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Fansen rasar - mot "Diablo 3".

Dom säljer precis på detta "vadå rasar?" så kilckar folk och tycker det är inte så farligt eller barnsligt, inte som att dom bryr sig om vad folk tycker (hence no comments) utan hur många klick det är på den artikeln

Medlem

Vad är det du stör dig på? Är det bara titeln? Det ärr ju folk som är förbannade i alla fall så helt fel ute är dom ju inte.

Medlem

Men aftonbladet är sämst!

Inget som Aftonbaldet skriver ska man ta på allvar, särskilt om det rör spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar de strategiska - de använder för att vinkla nyheter, eller bara för att se löjlig ut som omväxling.

Det är bara att inte klicka för att uppmuntra dem att ändras egentligen.

Medlem

De skapar ett intresse och du har ju precis gått deras ärende, då man blir nyfiken vad det handlar om.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag klickar aldrig på någon av aftonhorans artiklar. Tänker ej stödja den ljugande blaskan.

Medlem

Så fort jag läser att "xyz rasar" ser jag framför mig just nämnda xyz rasa nerför ett brant berg. Lite som den där Alot'en.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Pansarknekt

Haha ja, det är intressant fenomen det här. Hörde en gång att Aftonbladet är sveriges mest besökta kommersiella hemsida eller liknande. Men det var ett tag sen, nån gång under it-bubblan. Eller nån webbkurs jag haft, för vi hade som uppgift att kritisera just deras hemsida och komma med förslag på förbättringar. Det blev en del, för att inte tala om hur många fel sidan får när man validerar den på w3c.


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar