Bethesda sa nej till Game of Thrones

Robot
Bethesda sa nej till Game of Thrones
Medlem
Bethesda sa nej till Game of Thrones

tur var väll det. jag tvivlar starkt på att Bethesda skulle klara av att leverera den råhet som kännetecknar Sagan om is och eld. Cyanides studios spel verkar ju bli ett värdelöst RTS men jag hade gärna sett CD Projekt ge sig på ett RPG

Medlem

Vilken tur. Det tar ju redan 5-6 år mellan varje Elder Scrolls eftersom Bethesda varvar det med Fallout.


signatur

Memento Mori

Medlem

Bra, Bethesda hade slaktat det.

Hah, Västerås.

Medlem

Gött! Räddade detta ett Skyrimsläpp tycker jag de var ett bra val


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Typhor:

tur var väll det. jag tvivlar starkt på att Bethesda skulle klara av att leverera den råhet som kännetecknar Sagan om is och eld. Cyanides studios spel verkar ju bli ett värdelöst RTS men jag hade gärna sett CD Projekt ge sig på ett RPG

Dessutom hade Bethesda säkert gjort det på Creation Engine som Skyrim är gjord på. Med andra ord grafik för som var snyggt 6 år sedan när 360 kom och dessutom portat från konsol om man spelar på pc.

Medlem

En av de bästa bokserierna jag läst

Ska de göra spel utav böckerna får det ta mig fan vara ett bra sådant!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Sad men känns ju som om skyrim kan bli rätt trevligt också. Men tänk er om de gjort ett Game Of Thrones -spel vilket hade försenat skyrim tills det att den nya konsolgenerationen kommer... *drool*

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.

Vi alla tycker olika


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

En av de bästa bokserierna jag läst

Ska de göra spel utav böckerna får det ta mig fan vara ett bra sådant!

Har ej läst serien, men läste författaren på den tiden han skrev SF, suverän författare som gjort massa bra.
Såg dock serien som kom i år : http://www.imdb.com/title/tt0944947/
och kan knappt vänta på att nästa säsong startar nästa år.

Suvären serie (kolla IMBD betyget) och det spelföretag som tackar nej till det manuset....måste ha hål i huvudet, eller nått.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Apministern:

En av de bästa bokserierna jag läst

Ska de göra spel utav böckerna får det ta mig fan vara ett bra sådant!

Har ej läst serien, men läste författaren på den tiden han skrev SF, suverän författare som gjort massa bra.
Såg dock serien som kom i år : http://www.imdb.com/title/tt0944947/
och kan knappt vänta på att nästa säsong startar nästa år.

Suvären serie (kolla IMBD betyget) och det spelföretag som tackar nej till det manuset....måste ha hål i huvudet, eller nått.

Läs böckerna! Du borde isåfall läsa dem på engelska dock... de gav aldrig ut de två sista på svenska....


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Apministern:

En av de bästa bokserierna jag läst

Ska de göra spel utav böckerna får det ta mig fan vara ett bra sådant!

Har ej läst serien, men läste författaren på den tiden han skrev SF, suverän författare som gjort massa bra.
Såg dock serien som kom i år : http://www.imdb.com/title/tt0944947/
och kan knappt vänta på att nästa säsong startar nästa år.

Suvären serie (kolla IMBD betyget) och det spelföretag som tackar nej till det manuset....måste ha hål i huvudet, eller nått.

Läs böckerna! Du borde isåfall läsa dem på engelska dock... de gav aldrig ut de två sista på svenska....

Mmm funderar på det faktiskt (har läst engelska böcker sen valp, då SF/Fantasy oftast inte ens släpps på Svenska, eller kass översättning)
Hur lång är bokserien ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.

Vi alla tycker olika

De flesta tycker Game of Thrones och bokserien Song of Fire and Ice är mycket bra. En liten minoritet tycker annorlunda dock, som han ovan.

När det gäller spel, så skulle jag gärna se ett Total War: Game of Thrones med medeltida strider, fantasyinslag och intriger. Vissa delar kunde ske i den strategiska delen, kanske låna lite av rollspelsinslagen från King Arthur-spelet till exempel.

Medlem

När kommer Game of Thrones säsong 2?


signatur

Meep!

Medlem

Känns som att The Wheel of time skulle passa Bethesda bättre än A Song of Ice and Fire serien.

Medlem

Sad men känns ju som om skyrim kan bli rätt trevligt också. Men tänk er om de gjort ett Game Of Thrones -spel vilket hade försenat skyrim tills det att den nya konsolgenerationen kommer... *drool*

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.

Vi alla tycker olika

ÅH, berätta mer om detta? Jag tror bestämt att jag aldrig hört det förut!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Phobo:

När kommer Game of Thrones säsong 2?

Om cirkus 9 månader skulle jag tro.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Konfucius:

Suvären serie (kolla IMBD betyget) och det spelföretag som tackar nej till det manuset....måste ha hål i huvudet, eller nått.

Haha va? Kolla IMDb-betyget? Menar du att DET skulle vara något att gå på när det gäller serier? Fan, nästan alla serier har ju kanonbetyg på IMDb eftersom det bara är fansen som röstar...

Medlem
Skrivet av Snatte:

Känns som att The Wheel of time skulle passa Bethesda bättre än A Song of Ice and Fire serien.

word! var det inte prat om ett mmo i wheel of time världen?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Apministern:

En av de bästa bokserierna jag läst

Ska de göra spel utav böckerna får det ta mig fan vara ett bra sådant!

Har ej läst serien, men läste författaren på den tiden han skrev SF, suverän författare som gjort massa bra.
Såg dock serien som kom i år : http://www.imdb.com/title/tt0944947/
och kan knappt vänta på att nästa säsong startar nästa år.

Suvären serie (kolla IMBD betyget) och det spelföretag som tackar nej till det manuset....måste ha hål i huvudet, eller nått.

Läs böckerna! Du borde isåfall läsa dem på engelska dock... de gav aldrig ut de två sista på svenska....

Mmm funderar på det faktiskt (har läst engelska böcker sen valp, då SF/Fantasy oftast inte ens släpps på Svenska, eller kass översättning)
Hur lång är bokserien ?

4 böcker på cirkus 900 sidor vardera.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Apministern:

En av de bästa bokserierna jag läst

Ska de göra spel utav böckerna får det ta mig fan vara ett bra sådant!

Har ej läst serien, men läste författaren på den tiden han skrev SF, suverän författare som gjort massa bra.
Såg dock serien som kom i år : http://www.imdb.com/title/tt0944947/
och kan knappt vänta på att nästa säsong startar nästa år.

Suvären serie (kolla IMBD betyget) och det spelföretag som tackar nej till det manuset....måste ha hål i huvudet, eller nått.

Läs böckerna! Du borde isåfall läsa dem på engelska dock... de gav aldrig ut de två sista på svenska....

Mmm funderar på det faktiskt (har läst engelska böcker sen valp, då SF/Fantasy oftast inte ens släpps på Svenska, eller kass översättning)
Hur lång är bokserien ?

4 böcker på cirkus 900 sidor vardera.

Låter som en suverän lösning för att slippa dra sig ut i höstrusket.

Inaktiv

Jag hoppas då att spelet är troget böckerna om det blir ett spel.

Skrivet av Dunder:

4 böcker på cirkus 900 sidor vardera.

5 böcker nu och fortfarande fler GRRM jobbar på.

Medlem

Jag är nog en av de få som inte förstått mig på hur folk kan gilla denna serie, den är ju så jädrans seg.. inget händer och det är bara prat och prat och blä och blä, gah. Dog av uttråkning under varje avsnitt (och ja, jag har sett hela säsongen).

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Newklear:

4 böcker på cirkus 900 sidor vardera.

5 böcker nu och fortfarande fler GRRM jobbar på.

Tack för svaren båda två


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av robineng:

Jag hoppas då att spelet är troget böckerna om det blir ett spel.

Skrivet av Newklear:

4 böcker på cirkus 900 sidor vardera.

5 böcker nu och fortfarande fler GRRM jobbar på.

jaså?

Köpte samlingen som bara hade 4 böcker, så antog att det var alla. Har dock inte läst ut först ens, har ~50 sidor kvar.

Tyvärr såg man ju TV-serien innan man läste boken, så man vet ju hur det slutar


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Snatte:

Känns som att The Wheel of time skulle passa Bethesda bättre än A Song of Ice and Fire serien.

word! var det inte prat om ett mmo i wheel of time världen?

Jo, Red Eagle Games(vilka de nu är) skulle köra igång ett MMO baserat på WoT, men har inte hört ett skit sen 2008. Skulle göra sig grymt bra som MMO tror jag, med all den loren som finns till alla böcker.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Dagens ungdomar tycker ju om att få allt matad med silversked, så klart vissa inte diggar denna bok/serie.
Känns som alla vill ha "hjärndöda-michaelbay-effekter" på löpande band, inget utrymme lämnas åt intressant dialog. Inte konstigt att serier som The Wire, Firefly, Breaking Bad är relativt okända.

12
Skriv svar