Luv u zombabe

Redaktör
Ponny
Luv u zombabe

Ni kanske minns att jag slog fast att Walking Dead var typ den bästa serie jag läst. Well, nu har jag sett fem av sex avsnitt av tv-serien och konstaterar att det typ är den bästa jag sett. Enda jättefeta minuset är att den så kallade "säsongen" är sex episoder kort. Pfha!

Ett mindre minus är att Simon inte fattar grejen. Jag sitter och placerar toppbetyg på varje avsnitt, varje replik och varje zombie (ja, ja, nyanserad kan jag vara när jag är död) medan han suckar: "åååh, förutsägbart!" Pfha!

[ia=29410; large]
Som vårt kylskåp.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Luv u zombabe

...Fanboy


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Är visserligen sjukt trött på zombies, men ska ta mig an Walking Dead förr eller senare. "Alla" säger ju att den är så bra.

Medlem

Walking dead gick ju förra året vid denna tiden, eller?

Medlem

Ja men, det är förutsägbart. "Nu sitter vi här i en skog, undrar vad som händer snart?". ZOMBIES KANSKE? O_o. Så kommer dem, och äter lite, och skjuts lite. Också barrikerar de sig lite, och äts lite.

De levande är mer intressanta än de döda, men Sverige har sin beskärda del av zombieälskare...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Walking Dead är suveräääään. Säsong två drar igång i oktober förresten, dock på andra sidan Atlanten såklart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Walking dead är abnormt bra!

Medlem

Simon du är en tvättäkta zombie-fob.
Fy!

Redaktör
Ponny

Simon förstår sig inte på den fina zombie-kulturen. För han gäller bara den "fina" Telletubbies-kulturen. Levande döda som levande döda säger jag!


signatur

En Bamseponny av folket

..one, two Tinky-Winky coming for you.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Säsong 2 ska ju iaf vara på 13 avsnitt. Dvs ca 2,16 gånger så mycket goodness.

Moderator | Testpilot

Serien är faktiskt rätt bra, stör mig dock den är så annorlunda mot orginall comicsen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

Samtidigt är det rätt trevligt att man inte får veta allt när man läser serien respektive ser tv-serien. Men jag förstår vad du menar.

Och 2,16 gånger så mycket goodness är en en bra deal.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och 2,16 gånger så mycket goodness är en en bra deal.

Tveklöst!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Samtidigt är det rätt trevligt att man inte får veta allt när man läser serien respektive ser tv-serien. Men jag förstår vad du menar.

Och 2,16 gånger så mycket goodness är en en bra deal.

Att det är olika är både plus och minus. Läste serien först och tycker det är synd dem har andra karaktärer och vissa som dör, dör inte och dem som bör leva dör etc etc.

Samtidigt som det är förbannat dåligt tycker jag också det är en förbannat bra idé får hoppas resten av serien blir bra också!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar