Bethesda sa nej till Game of Thrones

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av robineng:

Jag hoppas då att spelet är troget böckerna om det blir ett spel.

Skrivet av Dunder:

4 böcker på cirkus 900 sidor vardera.

5 böcker nu och fortfarande fler GRRM jobbar på.

jaså?

Köpte samlingen som bara hade 4 böcker, så antog att det var alla. Har dock inte läst ut först ens, har ~50 sidor kvar.

Tyvärr såg man ju TV-serien innan man läste boken, så man vet ju hur det slutar

A Dance of Dragons, den femte boken, släpptes nu i somras. Får se hur lång tid det tar innan vi får se The Winds of Winter.

Medlem
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Snatte:

Känns som att The Wheel of time skulle passa Bethesda bättre än A Song of Ice and Fire serien.

word! var det inte prat om ett mmo i wheel of time världen?

Jo, Red Eagle Games(vilka de nu är) skulle köra igång ett MMO baserat på WoT, men har inte hört ett skit sen 2008. Skulle göra sig grymt bra som MMO tror jag, med all den loren som finns till alla böcker.

absolut.. 2008 ja då borde det komma något om det snart, annars får man nog se det som nerlagt. Wheel of time är en sådan bra värld så det spelar ingen roll om dom följer böckerna eller så, dom skulle kunna hitta på någon ny handling bara den blev bra osv så klart.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.

Vi alla tycker olika

ÅH, berätta mer om detta? Jag tror bestämt att jag aldrig hört det förut!

Din sarkasm uppskattas inte.


signatur

Everybody needs help.

Smart val, det hade inte gått att översätta det bra till ett eller flera spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vem skulle ge Bethesda uppdraget att göra ett spel som inkluderar en story? Whew!

Seriöst dock, jag tror inte de hade lyckats så bra med uppgiften, men de hade säkert fått till världen riktigt bra. Sedan tror jag itne att spelet kommer bli något ändå men den som lever får se

Antalet böcker beror på vilken utgåva du köpte eller på om det var svensk eller engelsk. De älskar att ockra med 2 delar till fullpris i svenska översättningar, och jag har för mig att någon engelsk utgåva är uppdelad också. TV-serien är väl inte direkt den bästa jämfört med böckerna men det är ju inte något ovanligt.

Medlem

Både tur och synd att dom inte gör games of thrones, dom är förbannat bra på att göra spel men jag tror inte dom skulle kunna lyckas med det, men man vill ju så gärna ha ett spel baserat böckerna/serien! :/


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Bra, Bethesda hade slaktat det.

tror detsamma, de kanske insåg det själva också

Medlem

Både bra och dåligt då rts varianten verkar skit med dagens mått. Å andra sidan var det ett tag sen ett riktigt bra rts kom ut.
Sen tror jag att Bethesda hade kunnat göra ett riktigt bra jobb, men det hade vart the eldar scrolls i annan miljö.

Medlem

Med tanke på hur diskussionen urartar så länkar jag den här igen: http://www.youtube.com/watch?v=0la5DBtOVNI

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.

Vi alla tycker olika

ÅH, berätta mer om detta? Jag tror bestämt att jag aldrig hört det förut!

Din sarkasm uppskattas inte.

Det gjorde inte ditt kapten uppenbar inlägg heller,ändock fick jag stå ut med det.


signatur

// Bacon <3

Ish
Medlem

Förstår inte varför man ens gör spel av filmer och tv-serier.. Ajusste, pengar. Sådana företag tar jag inte seriöst. Todd Howard är en bra kille


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.

Vi alla tycker olika

ÅH, berätta mer om detta? Jag tror bestämt att jag aldrig hört det förut!

Din sarkasm uppskattas inte.

Det gjorde inte ditt kapten uppenbar inlägg heller,ändock fick jag stå ut med det.

Fansen av serien kanske inte gillar att du snacka skit om den men ändock fick vi stå ut med det...

Medlem

Får väl hålla med om att det nog var tur att inte Bethesda valde att göra Game of Thrones, även om det utan tvekan hade blivit ett riktigt bra spel. Tycker Bethesda gör unika och bra spel redan nu, så dom bör hålla sig till att skriva egna stories.

Däremot hoppas jag på att Cyanide gör ett bra jobb, så att spelet faktiskt går att spela. Trodde först att spelet var baserat på serien, som var baserad på böckerna, men det ser faktiskt ut som att spelet går efter böckerna också. Och enligt deras hemsida har George R.R. Martin varit med och styrt i singleplayer-kampanjen, vilket måste ses som ett gott tecken.

Det är bara att hålla tummarna


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Jag tror att de som bäst skulle kunna göra ett Game Of Thronesspel vore CDProject men de har förhoppnings fullt upp med Witcherrelaterade grejer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fr0gg0.:

Jag är nog en av de få som inte förstått mig på hur folk kan gilla denna serie, den är ju så jädrans seg.. inget händer och det är bara prat och prat och blä och blä, gah. Dog av uttråkning under varje avsnitt (och ja, jag har sett hela säsongen).

Du kanske borde vända dig till Spartacus-serien istället. Eller Michael Bay.

Inaktiv

HBO klämde in så mycket naket att serien blev en hit, första avsnittet lockade in folk och det sista skapade mersmak. Böckerna har mycket innehåll kvar med orginella bitar som lätt skulle hålla intresset uppe för flera säsonger. Men Bethesda fokuserar mera på items än naket, mera utforskande än story osv, så jag förstår deras beslut. De nöjer sig nog med 15 årsgränsen...

Medlem

Bra serie som jag gärna skulle vilja se som bas för ett rollspel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av PcKaffe:

BRA, Game of Thrones är ju ren skit för att vara ärlig.
Politik är inte roligt eller intressant IRL, och som underhållning med lite fantasy på toppen blir det inte bättre.

Så för min del är jag bara glad att de håller sig till Elder Scrolls.

Vi alla tycker olika

De flesta tycker Game of Thrones och bokserien Song of Fire and Ice är mycket bra. En liten minoritet tycker annorlunda dock, som han ovan.

När det gäller spel, så skulle jag gärna se ett Total War: Game of Thrones med medeltida strider, fantasyinslag och intriger. Vissa delar kunde ske i den strategiska delen, kanske låna lite av rollspelsinslagen från King Arthur-spelet till exempel.

spanat in A Game of Thrones - Genesis?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar