X-Wing-serien återupplivas?

Robot
X-Wing-serien återupplivas?

Lucasarts söker folk med erfarenhet av flygsimulatorer och flygbaserade shooters. Rymdbaserade shooters är ett extra plus.

#lucasarts


Medlem
X-Wing-serien återupplivas?

Oh! X-wing! Det spelet älskade jag som ung grabb!

Medlem

Eller Rogue Squadron!!! Den GameCube serien var kanon!

Medlem

ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD ÅH HERRE GUD!!! *orgasm*

Edit: fast vid närmare eftertanke låter det mer som ett nytt Rouge squadron.. "Console development experience required (at least one title) ". Men fan vad gärna jag vill se ett nytt X-Wing!

Medlem

!!!!!!!!
*fangirl squuueee*
Nytt XWing!!!
Hoppas inte på ny railshooter...

Inaktiv

Lucasarts äventyrsspel fram till mitten på 90-talet, X-Wing Serien och Dark Forces. Det mesta andra har varit skit.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Vem vill lira som mesig rebell? TIE-fighter skall det ju vara!

Lucas Arts var faktiskt en gång i tiden en av, kanske tom den bästa spelutvecklaren där de bara släppte kvalitetsspel. Men sen måste Mr Lucas ha haft en period där han var gravt påverkad av narkotika eller dylikt. Han svamlade ihop smörjan med episod 1-3 och Lucas Arts började släppa skräp. Plottar man spelbetyg mot en tidsaxel så ser man att allt började med Yoda desktop adventures. Sedan dess har det gått utför...

Kanske det nya spelet blir en remake på X-wing vs. TIE-fighter? Ett av de bästa multiplayer spel som har gjorts. Dock så släpptes det ungefär samtidigt som Quake när marknaden för MP över internet låg i sin linda och glömdes bort.

Medlem

Det positiva är väl att de med all sannolikhet har lämnat fokus från att fortsätta med The Force Unleashed serien.

Jag skulle dock inte skrika X-Wing alldeles för högt. Det är inte omöjligt att det faktiskt är Battlefront 3 de rekryterar till, då tvåan innehöll just rymdstrider. Speciellt med tanke på Unreal Engine 3. De har ju även rekryterat en gammal Republic Commando och Tomb Raider veteran.

Sen som vanligt går det aldrig att lita på vad Lucasarts gör, menar, de gjorde TFU2 där man fick köra som Starkiller. Hur många hade räknat ut det i förhand?

Inaktiv

Om det skulle komma en ny Space Sim får man bara be till gudarna om att de inte gör en påse skit utav det. Många år av rätt taskiga spel har passerat. Känns som om Lawrence Holland behövs för att fixa ett nytt X-wing eller Tie Fighter av klass.


signatur

Jag vill ha page....

Inaktiv

Kanske ett nytt Dark Forces då...


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Med fingertoppskänslan de haft de senaste 10 åren så tror jag på titeln jar jar binks in space, där hanslänger blå energibollar på star destroyers sittande i en öppen speeder. "Me sa kill GRAND ship!"

Medlem

Ahhhhhhhhh... jäklar vilken nyhet! Tänk om det blir ett nytt Star Wars space-sim...! För många utropstecken, jag vet men detta... ahh!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

X-wing alliance 2

Medlem

Sweet! Inte för att jag skulle orka spela en simulator.. men ändå.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

X-wing vs Tie-fighter var gudomligt. Ge mig Tie Advanced nu!
Men seriöst. Detta är en genre som behöver mer kärlek. Hoppas hoppas.

Medlem

Med tanke på vad som har hänt andra gamla godingar som får "ny/remake" så blir denna också en fps

Nä hoppas det är en riktig xwing/tie fighter spel som kommer ut. Har inte spelat någon bra rymdsim vad som känns i evigheter.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Vem vill lira som mesig rebell? TIE-fighter skall det ju vara!

Lucas Arts var faktiskt en gång i tiden en av, kanske tom den bästa spelutvecklaren där de bara släppte kvalitetsspel. Men sen måste Mr Lucas ha haft en period där han var gravt påverkad av narkotika eller dylikt. Han svamlade ihop smörjan med episod 1-3 och Lucas Arts började släppa skräp. Plottar man spelbetyg mot en tidsaxel så ser man att allt började med Yoda desktop adventures. Sedan dess har det gått utför...

Kanske det nya spelet blir en remake på X-wing vs. TIE-fighter? Ett av de bästa multiplayer spel som har gjorts. Dock så släpptes det ungefär samtidigt som Quake när marknaden för MP över internet låg i sin linda och glömdes bort.

Absolut!!! Tie-Fighter var ju gudomligt bra! Flyga åt imperiet och spränga rebelltöntar i luften!
Kommer ihåg när man fick börja flyga som Lord Vaders wingman!

Tie Fighter var ju lite av en simulator också, vad de än hittar på med det nya spelet så lär det väl bli en konsollsoppa utan dess like och då är ju simulatordrömmen bortblåst :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

I like, is nice!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Oj, nu tuffar nostalgitåget vidare. Först Max Payne, sen detta. Hoppas det blir bra!

AW8
Medlem

Kom igen nu LucasArts, släpp någonting av kvalite som ett ordentligt X-Wing, Battlefront eller Jedi Knight-spel och skrota det där jävla TFU.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Heh jag hade förträngt hur spelet såg ut.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Hoppas gärna på en X-Wing/TIE-Fighter sim. Önskar också att man kunde smidigt installera gamla X-Wing Alliance på sin Win 7 dator. Har ej lyckats än.

Inaktiv

GAAAAAAAAAAAAAAH!!!! X-wing/Tie Fighter och X-Wing Alliance är nog de spelen som gjorde att jag sket i läxorna mest... Nån annan som satt på Microsoft Zone när det begav sig och spelade X-Wing Vs. Tie Fighter och Alliance online?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

OMG LOL geeking my pants off


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Ja tack gärna!

Medlem

Ge mig! Med stöd för 64-spelare i multiplayer och co-op!

Medlem

Kolla nu när dem gör ett FPS av det.

Medlem

X-Wing Alliance 2 tack!


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

Hade hellre sett en uppföljare alternativt HD-remake av TIE Fighter.

Medlem

X-Wing vs. Tie-Fighter på en blixtsnabb och ack så jättestabil Win95-burk. Vackert.

12
Skriv svar