Battlefield 3-betan redo – men konsolerna stoppar den

Robot
Battlefield 3-betan redo – men konsolerna stoppar den

Pc-betan av Battlefield 3 är redan klar. Microsofts och Sonys godkänningsprocess gör att du får vänta längre på actionfesten.

#nyhetstips, #battlefield-3, #dice, #microsoft, #sony


Medlem
Battlefield 3-betan redo – men konsolerna stoppar den

I feel a fanboy rage incoming


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Inaktiv
Medlem

vad hindrar dem från att släppa det till pc nu i så fall.

förutom rage från konsollspelare som ej läst denna nyhet.

Medlem

Men skit på er konsoller!

Medlem

Inte så konstigt att alla PC-spelare hela tiden blir förbannade på konsoler.

Glorious PC gaming master race. Dirty console gaming peasents.

Medlem

arrrrrghhhhhhh


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.

Medlem

Förresten hur signar man sig för betan?=
måste man köpa MoH?

Medlem
Skrivet av Friberg:

Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.

Skyll inte på konsolerna för att DICE vill låta alla spela betan samtidigt

mvh

Pc-fag

Medlem
Skrivet av Heggis:
Skrivet av Friberg:

Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.

Skyll inte på konsolerna för att DICE vill låta alla spela betan samtidigt

mvh

Pc-fag

Skyller på konsoler som håller tillbaka utveckling, det är otroligt störande.

Medlem
Skrivet av Heggis:
Skrivet av Friberg:

Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.

Skyll inte på konsolerna för att DICE vill låta alla spela betan samtidigt

mvh

Pc-fag

Fortfarande konsolernas fel, Dice vill att betan ska släppas samtidigt men det går inte för att konsolerna håller tillbaka det...

Ish
Medlem

Känns som ett fall där det hade vart bättre att de inte sagt något.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Heggis:
Skrivet av Friberg:

Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.

Skyll inte på konsolerna för att DICE vill låta alla spela betan samtidigt

mvh

Pc-fag

Skyller på konsoler som håller tillbaka utveckling, det är otroligt störande.

Då kanske PC-spelarna ska ta och köpa sina spel också?

Medlem
Skrivet av Heggis:
Skrivet av Friberg:

Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.

Skyll inte på konsolerna för att DICE vill låta alla spela betan samtidigt

mvh

Pc-fag

Fast det hade väl blivit ännu värre om PC-spelarna fick betan före. Då hade ju de som köpt MoH piskat upp en ragestorm antar jag. Särskilt när de bara fått 2 dagar tidigare access.

Medlem

Argh....ännu en gång ska dom förstöra för oss PC människor!

Medlem

Ut med konsolerna!

Medlem

Det har regnat varje dag i typ två veckor hemma hos mig. jag hatar konsolerna som förstör allt -.-

Medlem

Köp inte mer hårdvara än spelen kräver och man behöver inte klaga något mer.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Ironin ligger väl lite i att DICE sagt att BF3 utvecklas med PC som huvudplatform.

Med den tanken i bakhuvudet gör det mig lite mer irriterad med tanke på hur Bad Company 2 behandlades, ett spel som utvecklades med KONSOL som huvudplatform. Betan kom till PS3 drygt 2 månader(?) innan PC betan släpptes.

Det fanns även då ett förboknings erbjudande om "Early Access" till PC-Betan då om man köpte Limited Edition av BC2 om jag inte minns fel.

Så på det hela luktar det här som dåliga ursäkter, och det bästa hade vart om dom istället inte fällt denna kommentar som nyheten refererar till.


signatur

Nämen!

Medlem

Jeeez.. häll bensin på elden Dice.. gör det.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det är väl ändå utvecklarna som väljer att hålla tillbaka för att kunna kränga multi plattform spel. Det är inte konsolernas fel att företagen inte endast vill satsa på PC.. It´s all ´bout the money. Dom gör ett medvetet val för att tjäna pengar

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:

Du är lika barnslig du som påstår att konsoler håller tillbaka utvecklingen... skitsnack

Konsoler håller tillbaka utveckling. Spelutvecklingen har i princip stått still sen Xbox 360 och PS3 släpptes. Först nu börjar utvecklarna ta steget ut och inse att, fan, spelmarknaden har kört fast. Det är en otroligt härlig utveckling!

Och när nästa generation konsoler kommer lär samma sak ske igen, folk kommer köpa dessa, tröttna på pc och så är vi där igen. Utvecklarna kommer knappast bry sig om pc längre eftersom det finns mycket mer pengar att tjäna på de nya konsolerna. Pc är ingen dedikerad plattform för spel, den kommer nog aldrig kunna mäta sig mot konsolerna när det kommer till försäljning av spel (även om det givetvis finns undantag) på grund av att den är ganska komplex och spelen till den kräver viss kunskap (det är inte bara att stoppa i skivan och köra direkt). Den är dock den plattform som driver utvecklingen framåt och det råder ingen tvekan om att det är tack vare denna vi idag har nått dit vi är idag. Pc kommer alltid vara steget före konsoler och anledningen till detta är de som köper dyra komponenter dag ett bara för att kunna spela sina spel på max eller ha det som "skrytbygge" för att bara ge några anledningar. Jag är väldigt glad över att dessa personer finns eftersom det innebär att komponenter inte kostar en förmögenhet efter någon/några månader samt att utvecklingen fortsätter framåt.

Kan inte riktigt hålla med om att det är konsolernas fel att utvecklingen står still i alla fall inte i BF3s fall.
Tänk er ett BF3 som inte släpps till ps3 och 360 hur mycket pengar tror ni DICE hade spenderat på BF3 om det bara skulle släppas till PC hade vi ens fått en ny grafikmotor något som är väldigt dyrt att utveckla förmodligen inte.

BF3 är grymt på PC mycket på grund av att man har lagt mycket pengar på att utveckla spelet.

Medlem
Skrivet av intro18:

Kan inte riktigt hålla med om att det är konsolernas fel att utvecklingen står still i alla fall inte i BF3s fall.
Tänk er ett BF3 som inte släpps till ps3 och 360 hur mycket pengar tror ni DICE hade spenderat på BF3 om det bara skulle släppas till PC hade vi ens fått en ny grafikmotor något som är väldigt dyrt att utveckla förmodligen inte.

BF3 är grymt på PC mycket på grund av att man har lagt mycket pengar på att utveckla spelet.

Jo men dom kunde dock släppt betan till PC nu och släppa till Xbox 360 och PS3 senare. Som en annan i tråden sa att i Bad company 2 så utvecklades det till konsol först och främst och att betan släpptes till PS3 ett bra tag innan den släpptes till PC. Och nu är rollen ombytt att spelet har PC som main plattform men ändå måste vi vänta på konsol versionerna ska bli klara. Tycker iallafall inte jag är riktigt rätt. Tycker inte det spelar någon roll om det är ett multi plattform en beta är en beta. Hade det färdiga spelet inte släppts samtidigt till alla plattformar hade jag förstått men en beta tycker man det inte spelar en större roll på.

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRW! FUCKING CONSOLES

Medlem

Jag älskar konsoler, och är själv ägare av ett par. Fast sånt här är lika frustrerande hur man än ser på det. Låt konsolerna få det lite senare istället... eller så är det jag som inte riktigt ser problemet med det(att inte ge ut samtidigt dvs)? Varför behöver PC-versionen vänta pga konsolerna?

Medlem

Ja men kostigt me fanboy rage inkommande när man hör att vi får sitta vänta för PISS SKIT JÄVLA konsol skiten måste "godkänna skiten" nä ta bränn ner konsollerna!! ner me dom!!

Ja jag har 360 och PS3 men jag bränner dom gärna om sbetan fan släpps tidigare

Skriv svar