Redo att dö i Demon's Souls

Flakmonkey
Redo att dö i Demon's Souls

Jag må ha överlevt gårdagens Fight Club men det kommer jag garanterat göra i #Demon's Souls eller garanterat förresten, jag har redan dött åtskilliga gånger ikväll. Efter att jag klarade #Metro 2033 klurat litegranna på vilket spel jag skulle ta mig an och länge velade jag mellan att ta ett som jag kan klara av rätt fort eller om jag skulle våga mig på en utmaning. Ni som känner till #Demon's Souls inser att jag till slut valde det senare alternativet för det är riktigt knepigt, med moderna mått mätt ska tilläggas.

För X antal år sedan (säg en 10-15 sådär) hade svårighetsgraden inte varit något som helst problem. Då hade jag bara nött, nött och nött ännu lite mer tills jag klarat av det. Då fanns det rätta tålamodet där, men nu är jag inte riktigt lika säker på om jag kommer orka med det. Jag har ju börjat spelat det vid tidigare tillfällen och då hoppat på något nytt spel en bit in eftersom jag tyckte att det tog för lång tid. Nu hoppas jag verkligen att det kommer gå annorlunda och jag tror det också eftersom jag numera har regeln om att bara få spela ett SP-lir på de stationära konsolerna åt gången. Jag måste ju bara klara det helt enkelt.

[video=4822]

Därför känns det kul att första kvällen varit en framgång. Visserligen har jag inte kommit särskilt mycket längre än att jag skapat min gubbe (en temple knight), tagit mig igenom tutorialen (älskar att man dör i den!), utforskat Nexus och tagit mig an den första världen men hittills känns det riktigt bra. Kontrollerna sitter som en smäck och jag känner att jag bara har mig själv att skylla om jag stupar vilket är A och O i alla spel men framförallt i de som är svåra. Finns ju inget värre än spel som är svåra pga kass design, dålig kontroll eller taskig AI.

Så ja nu är det väl bara att börja nöta antar jag och sakta men säkert ta mig igenom det här närmast kultförklarade PS3-spelet. Jag kommer bli förbannad på det och jag kommer nog stänga av det i ren frustration många gånger, men jag ska banne mig göra det! Man kan ju inte låta sig förlora mot ett spel heller

#blogg

Redo att dö i Demon's Souls

If you fall from a mountain, if you fall from a tree
I'll catch you, don't worry
If you fall in the ocean, if you fall in the sea
I swear I'll catch you, don't worry
If you fall off a clif or if you fall in a ditch
I'll catch you, I promise
If you fall out of a truck or out of a car
I'll catch you, so you won't get a scar
If you fall from a plane or out of a jet
I'll catch you without breaking a sweat

Spela lugnt!

Medlem

"Why do we fall master nosnos?.....So we might learn to pick ourselves up!"

Medlem

Snart så kommer ju 2an, då blir det till att fatta spjutet å skölden igen!

Medlem

Har faktiskt övervägt att skaffa en begagnad PS3:a endast för detta spelet...


signatur

Imperator

Medlem

Kan vara denna generationens bästa spel!

1
Skriv svar