Max Payne 3 – se första trailern!

Medlem

Ser bra ut! Längtar som fan, gud vad jag älskade dem förra Max Payne spelen. Riktigt roliga.

Medlem

Oväntat att det såg ut som mainstream-dynga. Varför inte använda ett annat mer generellt IP till detta eller rent av skapa en ny karaktär? Max Payne ska ha noirekänsla!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

På tok för ljust, spelet borde vara mörkare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FelixenS:

Ser väl bra ut, sluta gnälla på att de dödar Max. Spel SKA utvecklas, ville ni ha Max Payne 2.001 med uppgraderad grafik men annars samma spel eller?

Att bryta alla band med tidigare spel och göra något helt annorlunda är INTE synonymt med utveckling, även om de två kan ha ett samband. Och nej, jag vill inte ha samma spel som de tidigare, men jag vill ha samma atmosfär.

Medlem

Musiken, rösten och scenen på gamla Max Payne i soffan! Fasen vilken nostalgi!!

KoP
Medlem

Ser riktigt bra ut. Om det blir köp återstår att se ju mer information som anländer.
Alltid kul när karaktärer i en spelserie går vidare istället för att fastna i ett vacuum.
Jag menar: Grått och kallt New York, been there done that.

KoP
Medlem
Skrivet av helmesjo:

Musiken är episk, men som sagt, var fan är huvudkaraktären i Max Payne-spelen, dvs. Max Payne? Har han dödsförklarats utan min vetskap? Sen känns detta också, av trailern att tyda, mer som ännu ett hjärndött run-n-gun konsollspel...

För MP har aldrig varit ett run and gun spel.. nej vänta nu?

Medlem
Skrivet av helmesjo:

Musiken är episk, men som sagt, var fan är huvudkaraktären i Max Payne-spelen, dvs. Max Payne? Har han dödsförklarats utan min vetskap? Sen känns detta också, av trailern att tyda, mer som ännu ett hjärndött run-n-gun konsollspel...

Så 1an och 2an var inte hjärndöda run'n'gun-spel? De hade story, men gameplayet var ändå hjärndött.

Medlem

Verkar sorgligt, inget av det gamla max payne kvar

Medlem

Det började bra..
Men jag vet inte, det var som sagt en del skjuta i 1an och 2an oxå.
Det kan säkert bli bra det här. Tycker nog bara dom skulle gjort en trailer utan action för att få in oss i storyn och känslan sedan släppa action gameplay.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Max Payne in name only. Som de flesta andra påpekat så saknas känslan och stilen från föregångarna, detta känns mer som "Die Hard does Man on Fire"


signatur

"If a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him, is he still wrong?"

Medlem

Kommer självklart spela igenom det på grund av ettan och tvåan, och vem vet det är kanske jättebra.

Men att försöka förmedla känslor med rockstars sketna motor är omöjligt. Jag hade hoppats att dom skulle använda något annat när dom gjorde denna titel. Motorn passar kanske till skitspel som GTA, men här så ser det bara väldigt fel ut.

Medlem

Blä, storyn känns kass. Inte en vettig och ärlig fortsättning på spelserien. Nästan som att Max skulle åka grisfest-semester på Mallorca. Gameplayet och skjutat blir säkert bra...who knows. Men story-elementen får mig att hoppa av hype-tåget direkt.

Medlem

Ungefär lika Noir som Dead Island. Rätt röst och rätt musik, men ansiktet är diskuterbart och vart fan är snöstormen?

Vart är de psykotiska inslagen? Vart är motivet? Sol, palmer och rastafaris... Känns fanimej INTE som Noir York City.

Max verkar numera ha tagit över rollen som en av AI'n man pepprar ned i Call of Juarez: The Cartel.

Medlem

Dov och bra paynemusik. Men i den miljön?? Skär sig som f-n.

Blir en 'Duck-cover-autoaim-hjärndöd ai-obegränsad hälsa-snygga filmsekvenser men sur story'-spel.
Dvs ett konsolspel för wt kids som ska slippa tänka.
Mörka tankar, deprimerande tillbakablickar, ångest mm i handlingen är väl för 'hemskt' att fortsätta spelserien med.
Max payne i Mario-dräkt...

Vilket blir nästa klassiska spel att rövk----a?

Medlem

Aldrig har jag sett maken till ett så malplacerat soundtrack.

Medlem

Jag har ändrat mig, jag tror det kan bli ett kul spel. Jag har över tiden lärt mig att de gamla spelen är de gamla spelen, de nya är dom nya. Man får helt enkelt ha låga förväntningar och bli förvånad istället om någon lyckas göra värdiga uppföljare på älskade spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Ser väl bra ut, sluta gnälla på att de dödar Max. Spel SKA utvecklas, ville ni ha Max Payne 2.001 med uppgraderad grafik men annars samma spel eller?

Ja det är väl ändå det vi gillar?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hur fan kan folk dömma ut ett spel bara pga en trailer. Det är så man skäms. Max Payne är spelserien som legat mig närmst i hjärtat under hela mitt liv, men man får vänta och se. Man vet ingenting ännu. Töntigt!

Medlem

Vill ha säger jag bara!

Medlem

Har inte Rockstar börjat tappa gnistan? Visst Red Dead var vackert och en god tanke, men oerhört segt och repetitivt?
GTA är vackrare och friare än nånsin, men ändå saknas gnistan och humorn som fanns förr..
Jag vet inte vad som hänt där för de har samma snubbar som bossar än vad jag vet, kanske skulle de behöva nytt blod

Medlem
Skrivet av jonis:

Oväntat att det såg ut som mainstream-dynga. Varför inte använda ett annat mer generellt IP till detta eller rent av skapa en ny karaktär? Max Payne ska ha noirekänsla!

Kan du beskriva för mig vad som är noir och vad som inte är noir med Max Payne 3?
Jag vill inte starta drama, jag är mest bara nyfiken på vad folk klagar på.

Medlem
Skrivet av Gurant:

Kan du beskriva för mig vad som är noir och vad som inte är noir med Max Payne 3?
Jag vill inte starta drama, jag är mest bara nyfiken på vad folk klagar på.

Jag kan försöka i alla fall. Noir handlar om en väldigt speciell stämning. En cynisk, dyster och mörk värld. Musik, omgivning och handling spelar i sync och du ser sällan (aldrig) dagsljus. De första två Max Payne balanserade noirkänslan med bravur och jag älskar att lira igenom båda än idag.

Del tre varken skrivs eller utvecklas av samma team. Max är förflyttad till tropiskt klimat och stylats om till Bruce Willis i Die Hard-filmerna. Om man vill mjölka ett koncept och byta utvecklingsteam så är det näst intill ett måste att man först bevisar att man behärskar att förmedla känslan i föregångarna. Det vi sett hittills är en ren våldtäkt på allt vad föregångarna var.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Se Dark City (1998 ) för en grymt bra noir film

Trailer http://www.imdb.com/video/screenplay/vi2614494745/


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Redaktör

Kubricks "The Killing" är också jäkligt bra film noir.


signatur
Medlem

Jag håller tummarna för att det blir ett bra spel, då önskar jag mig det till födelsedagspresent


signatur

Game long and prosper

Medlem

Granska noga nu barn och glöm allt vad Travis Pastrana och Playstation innebär, för nu jävlar kommer Max Payne 3!

Inaktiv

grafiken ser rätt 2005 ut

123
Skriv svar