Svindlande fantasy-landskap i Dragon's Dogma

Robot
Svindlande fantasy-landskap i Dragon's Dogma

Capcoms jättesatsning på open world-äventyr får det att vattnas i munnen.

#capcom, #dragons-dogma, #ico, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #devil-may-cry-4, #resident-evil-5, #lost-planet-2


Medlem
Svindlande fantasy-landskap i Dragon's Dogma

Det ser verkligen lovande ut. Om storyn blir välgjord och intressant, så att man känner att man vill fortsätta spela för att få veta hur storyn utvecklas, då har de lyckats! För vad jag kan se, så är det grafiska och action ingen brist på.

Medlem

Man ser direkt att spelet är japanskt, trots att dev teamet gjort sitt absolut bästa för att få spelet att se västerländskt ut (vilket är bra).

Att det ser västerländskt ut = att det har vettig art direction. Till skillnad från, imo, gemene japansk plastig absurd MDMA-design.

Hoppas på en PC-portning så man kan undersöka om det är grymt eller inte. Petar konsoller på dirren.

Medlem

Läste att huvudkillen (vi kallar honom så, minns inte hans position/roll) för utvecklingen av spelet var värsta fantasynörden, som sådär läst LotR några dussin gånger och var up to date när det gällde nya fantasy-böcker också. Sånt tycker jag är trevligt

Medlem

HEY MA! LOOK AT MY GIANT GLOWY WEAK SPOTS AND HOW I'M NOT PROTECTING THEM AT ALL!
Ärligt? Suck.

Medlem

Trailern gjorde iaf mig mer nyfiken på spelet verkar kunna bli riktigt lovande! Hoppas att strids systemet blir något i still med demon souls också.

Medlem

Detta ser riktigt najs ut. Läser lite om det i senaste level.. måste nog gå å skita så jag får läsa klart


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag gillar det faktiskt

Medlem

Fina landskap, sådär animationer, lekfull om något typisk karaktär design och jag vetefan vad jag ska säga om hur karaktärerna framstod i dessa mellansekvenser, såg bara riktigt stelt ut.

Jag är inte den som tycker grafik är allt, men hackiga animationer får vad som helst att se dåligt ut. Klart värt att hålla ett öga på en framtida recension dock.

Medlem

Detta spel verkar väldigt grymt, kul att Capcom kommer med något nytt.

ro
Medlem

Visst, spelet ser fint ut, men gameplay'n såg förjävlig ut. Tråkiga hackiga animationer, "konsolifierade strider" och framförallt såg det ut som dom slängt in varje generisk fantasy klyscha dom kunde hitta.

Tycker det såg ut att vara ungefär tusen gånger intressantare än Skyrim.

Skrivet av ro:

"konsolifierade strider"

Precis som det bör vara när man hackar på saker med svärd med andra ord Att inte göra den här typen av spel med handkontrollsanpassade strider är ännu mer efterblivet än att göra FPS till konsoll.
Tycker inte animationerna såg tråkiga ut, och den uppenbara hackigheten är nästan ett kvalitetstecken. Ingen överdriven blending som sätter grafik före gameplay, kontrollernas responsivitet ligger i fokus! Wind Waker behövde inte mjuka animationer för att ha att av spelhistoriens mest njutningsbara fajtingsystem.

Skrivet av Nomz:

HEY MA! LOOK AT MY GIANT GLOWY WEAK SPOTS AND HOW I'M NOT PROTECTING THEM AT ALL!
Ärligt? Suck.

I nästa spel jag gör så ska jag lägga in en överförsiktig bepansrad fiende, med näst intill osynliga weak spots, bara för din skull.

Medlem

Må se västerländskt ut i sin design men så fort det blir strid så blir det genast uppenbart att det är japaner som gör det. Har inga större förhoppningar på det, men man får väl hålla lite koll och se hur det utvecklas.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Draken: Give me this one life, and i shall leave everyone else alone. The choice is yours.
Jag: Nop! Du fiende, jag hjälte, Du dör!

så var det med dem svåra moraliska valen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

ro
Medlem

slartibartfast:

Mount & Blade: Warband är fortfarande ett av de bästa exemplen på icke konsolifierad, icke hackig / attaching melee strid hittills, utan vare sig vacker grafik eller eller "offrande av gameplay". Förmodligen DET bästa fightingsystemet, singleplayer Och multiplayer, so far... Eller vadå, är det subjektivt?

Skämt o sido, jämfört med typ Skyrim (som har samma målgrupp), så ser det väldigt "konsoligt" ut, eller väldigt arkad kanske *shrug*. Jag, och säkerligen många som mig, blir nog mest "avtända" av den sortens gameplay när det gäller ett "open world RPG".

Medlem

Det som gör skyrim tusen gånger intressantare än detta spel är spelarnas mods och det community som följer med elder scrolls.

Tycker detta spel ser ut som Monster hunter. Storyn verkar otroligt kliché vilket är normen för japanska rpg tillsammans med androgyna "pretty boy" som deltar i filmen, blä.

Medlem

Tycker det ser ut att ha en del bra idéer. Man blir alltid så besviken på det grafiska numera dock. Lågupplösta platta livlösa texturer men det går väl inte att göra så mycket bättre när det är till hårdvara som är sex-sju år gammal och som har 256MB RAM.

Medlem

Men snälla nån jämför inte detta med Skyrim.

Spräckta löften om open world har man hört många gånger förr. Men man kan ju hoppas.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Nomz:

HEY MA! LOOK AT MY GIANT GLOWY WEAK SPOTS AND HOW I'M NOT PROTECTING THEM AT ALL!
Ärligt? Suck.

*fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar