Medlem
bootmgr missing

Hej eFZätare!

Idag köpte jag en ny hårddisk 500gib

kopplade in den startade datorn sedan skuille jag göra fler partitioner på den, installerade partition magic när jag satte igång programet kom ett felmedelande upp han inte se vad det stog, datorn bara stängde av sig...

Nu när jag sätter igång den o windows ska startas så startar datorn om, jag provar med att ta ut den nya hårddisken och det hjälpte inte, jaja då får jag formatera om då men min hdd med windows installerat dyker inte upp i win7 installationen bara den nya hdd och den kan jag verken formatera eller installera på, liksom va fan, min vanliga kommer inte upp och den nya kan jag inte formatera eller installera på.

kopplar ur den nya igen, stoppar i windows skivan o startar upp nu står det bara bootmgr missing, den bootar inte äns win7 skivan.

vad ska jag göra?
Blev en klöddig text men så är fallet....

här är min dator
[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601364]


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Prova att byta mellan alla SATA-portar och se om det är någon annan som funkar.

Medlem

Windows fungerade förresten när du körde partition magic?

Medlem
Skrivet av USF-BH:

kopplar ur den nya igen, stoppar i windows skivan o startar upp nu står det bara bootmgr missing, den bootar inte äns win7 skivan.

Om du inte ens kan boota win7-skivan är det hårddiskarna det är fel på. Kollat om du råkat ändra nåt i bios eller kommit åt kontakten till dvdläsaren så den glappar?

Om du sedan kan boota windowsskivan men inte ser disken kan du prova att boota GParted och se om du kan få ordning på det där.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Har provat att ändra med kablarna, ja win fungerade när jag körde med PMagic

<Det går nu att boota, ska prova GParted nu.

kan tilläga att jag provat med windows repair o cmd o lite annat som man kan göra när man bootar med win7 skivan.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

har fått rätt på de nu med GParted tack för hjälpen


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

har fått rätt på de nu med GParted tack för hjälpen

Gött att det löste sig!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar