Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Robot
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Det finns de som säger att en promenad på glödande kol är uppfriskande. De kommer förmodligen att älska Red Orchestra 2, actionspelens hårdaste fakirskola.

#tripwire-interactive, #unreal-tournament-2004, #epic-games, #red-orchstestra-ostfront-41-45, #killing-floor, #red-orchestra-2-heroes-of-stalingrad


Medlem
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Håller på och installerar spelet för tillfället.

"Installing from disk...

Installing: More than one year remaining"

Det låter ju positivt.

EDIT: Nu måste jag ladda ned det istället, vilket tar typ två och en halv timme...

Medlem

du lät tekniska brister påverka betyget så det blev en trea men inte i Dead Island (fyra) som är mycket värre när det gäller tekniska brister?
jag har spelat bägge spelen (2 timmar beta av red orchestra och 1 timme av Dead island PC) och anser att Dead Island var mycket värre tekniskt och speldesignmässigt sett än vad RO2 är.

Medlem
Skrivet av MasLegio:

du lät tekniska brister påverka betyget så det blev en trea men inte i Dead Island (fyra) som är mycket värre när det gäller tekniska brister?
jag har spelat bägge spelen (2 timmar beta av red orchestra och 1 timme av Dead island PC) och anser att Dead Island var mycket värre tekniskt och speldesignmässigt sett än vad RO2 är.

Han kanske tycker att det är tvärt om.

Medlem

Vad trevligt! Detta kommer köpas snarast möjligt. Buggarna patchas ändå.

Medlem

Det är mycket lättare att vara förlåtande mot Dead Island. Kanske inkonsekvent men efter att ha spelat igenom kampanjen i Dead Island och spelat RO2 sen releasekvällen så tycker jag att spelupplevelsen blir mer lidande i RO2 även om själva buggarna rent tekniskt är värre i Dead Island.

Medlem

Har sett fram emot det här spelet ett bra tag nu, bokade spelet när det släpptes och idag blir det till att hämta det (249 kr WH). Tråkigt att de inte lyckats få bort alla buggar men samtdigt förstår jag det då detta då RO 2 verkar otroligt ambitiöst.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MasLegio:

du lät tekniska brister påverka betyget så det blev en trea men inte i Dead Island (fyra) som är mycket värre när det gäller tekniska brister?
jag har spelat bägge spelen (2 timmar beta av red orchestra och 1 timme av Dead island PC) och anser att Dead Island var mycket värre tekniskt och speldesignmässigt sett än vad RO2 är.

Dead Island spelades mestadels på PS3 och de timmarna jag satt med pc-versionen upplevde jag inte den typen av buggar RO2 bjuder på. Det har dessutom en helt fenomenal känsla och stämning som jag inte tycker RO2 kan mäta sig med.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcGamer:

Har sett fram emot det här spelet ett bra tag nu, bokade spelet när det släpptes och idag blir det till att hämta det (249 kr WH). Tråkigt att de inte lyckats få bort alla buggar men samtdigt förstår jag det då detta då RO 2 verkar otroligt ambitiöst.

Och som jag nämner, Tripwire lär patcha det i åratal framöver.


signatur
Medlem

Hade själv samma problem med installationen Dock så älskar jag spelet så mycket som jag i nuläget spelat det trots buggarna.

Medlem

Fantastiskt kul i realism-mode. Fragsen kommer inte på löpande band som COD/Bf, så när man lyckas knäppa någon på 200 meters avstånd känns det fruktansvärt belönande. Hoppas TWI rullar ut sin första patch snart, lite bättre optimering ser jag gärna och att dom fixar så man kan ha högre FOV.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och som jag nämner, Tripwire lär patcha det i åratal framöver.

En av anledningarna till att jag inte tvekar att köpa det, det är väldigt sällsynt med utvecklare som Tripwire. Ger mer än gärna mina pengar till utvecklare/utgivare som lyssnar på sina köpare=).

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Fantastiskt kul i realism-mode. Fragsen kommer inte på löpande band som COD/Bf, så när man lyckas knäppa någon på 200 meters avstånd känns det fruktansvärt belönande. Hoppas TWI rullar ut sin första patch snart, lite bättre optimering ser jag gärna och att dom fixar så man kan ha högre FOV.

Jag har för mig att någon skrev att det kom ut en 2,5 gig patch i går, men det låter lite otroligt.

Medlem

Förbeställde spelet och har spelat det sedan släppet. Svårt? Svar: ja Buggigt? Svar: ja Halv snygg grafik? Svar: ja
Försening och krångel vid realese? Svar: ja Lätt att dö? Svar: ja

Fan va jag älskar er, tack för att ni finns Tripwire! Jag är er trogen!

Ish
Medlem

Jag har inte haft några problem med Dead Island, och ingen jag känner har haft problem med det.. Senast jag kollade steams forum för RO2 var de första sex sidorna klagomål, längre än så gick jag inte.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Blazing_Angel:

Fantastiskt kul i realism-mode. Fragsen kommer inte på löpande band som COD/Bf, så när man lyckas knäppa någon på 200 meters avstånd känns det fruktansvärt belönande. Hoppas TWI rullar ut sin första patch snart, lite bättre optimering ser jag gärna och att dom fixar så man kan ha högre FOV.

Jag har för mig att någon skrev att det kom ut en 2,5 gig patch i går, men det låter lite otroligt.

Den släpptes vid releasen och var alltså installerad under recensionsspelandet.


signatur
Medlem

Mycket mycket roligt spel


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

steam drog in en 200mb patch i morse i alla fall.. men hittar inte loggen på vad som gjorts

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Blazing_Angel:

Fantastiskt kul i realism-mode. Fragsen kommer inte på löpande band som COD/Bf, så när man lyckas knäppa någon på 200 meters avstånd känns det fruktansvärt belönande. Hoppas TWI rullar ut sin första patch snart, lite bättre optimering ser jag gärna och att dom fixar så man kan ha högre FOV.

Jag har för mig att någon skrev att det kom ut en 2,5 gig patch i går, men det låter lite otroligt.

Den släpptes vid releasen och var alltså installerad under recensionsspelandet.

Nej det kom en patch igår också som tog död på endel buggar.

Enligt vad du skrev verkar detta vara toppen med sedan ger du bara en trea pga buggar? Det tycker jag är lite träligt, spelet är värt minst en fyra och när buggarna är borta en femma. Detta är utan tvekan det roligaste multiplayerlir jag spelat på många år!

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Blazing_Angel:

Fantastiskt kul i realism-mode. Fragsen kommer inte på löpande band som COD/Bf, så när man lyckas knäppa någon på 200 meters avstånd känns det fruktansvärt belönande. Hoppas TWI rullar ut sin första patch snart, lite bättre optimering ser jag gärna och att dom fixar så man kan ha högre FOV.

Jag har för mig att någon skrev att det kom ut en 2,5 gig patch i går, men det låter lite otroligt.

Den släpptes vid releasen och var alltså installerad under recensionsspelandet.

Nej det kom en patch igår också som tog död på endel buggar.

Enligt vad du skrev verkar detta vara toppen med sedan ger du bara en trea pga buggar? Det tycker jag är lite träligt, spelet är värt minst en fyra och när buggarna är borta en femma. Detta är utan tvekan det roligaste multiplayerlir jag spelat på många år!

Skitsamma. Det viktiga är väl att du gillar det.
Recensioner är i det stora hela subjektiva i alla fall.

Tycker alla spel som är generösa med buggar bör få ganska kasst betyg. I och med att man bortser från buggar och förväntar sig patcher blir det ju bara mer och mer okej för utvecklarna att släppa tidigt och städa upp efteråt.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Enligt vad du skrev verkar detta vara toppen med sedan ger du bara en trea pga buggar? Det tycker jag är lite träligt, spelet är värt minst en fyra och när buggarna är borta en femma. Detta är utan tvekan det roligaste multiplayerlir jag spelat på många år!

Om spelet är så fyllt av buggar att det nästan blir ospelbart så är en trea ett ganska bra betyg. Kommer ihåg när Falcon 4 kom och många gav det ganska dåligt betyg tack vare alla buggar. Efter buggarna däremot kom det att bli ett av de bästa flygspelen som någonsin utvecklas. RO 2 verkar ha samma problem, oerhört ambitiöst men samtidigt väldigt problemfyllt. Kommer nog dröja ett tag tills jag själv kommer se dessa problem då jag kommer köra SP delen först men jag är väldigt sugen på att testa MP delen så kanske blir det lite MP först.

Medlem

Spelet är bra, jag har spelat det sen att det släpptes. Det som stör mig otroligt, bortsett från buggarna som troligtvis kommer ordnas, är att det endast finns en stridsvagn för varje land.

Dem otroliga stridsvagnsstriderna som Ostfront 41-45 erbjöd har slängts i sjön, det som nu finns kvar är två stycken fint modellerade vagnar fulla med crewmens som hjälper dig. Visserligen har upplevelsen av att köra en stridsvagn under ww2 förbättrats, men det som fattas är minst 5 olika fordon till i varje lag för att spelet ska vara helt godkänt för mig.

Det är självklart värt ett köp på grund av dem intensiva striderna från en sönderbombad vägg till en annan och spelets realism som gör att tidigare cs-spelare får det svårt. Jag tycker bara att det fattas dem tidigare tankstriderna som det första spelet gav.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Näe, tycker det förtjänar en fyra iallafall..


signatur

Wai

Medlem

håller helt med FZ men jag tycker iaf att RO2 skulle få 4/5 det är dom värda inte 3/5

Inaktiv

Dead island är så förbannat tråkigt single player (utan co-op) att det är larvigt. Med en vän blir spelet helt plötsligt roligt.

Sanningen är den att alla spel man kan spendera tid i tillsammans med vänner blir roligare.

F.Ö är bror helt nerkärad i RO2 och jag ska köpa det snarars


signatur

a"C"RED -

Medlem

Jag spelade 4 timmar igår, trots lite buggar och några krascher tycker jag ändå det var riktigt skoj.
Får lite gammal Day of Defeat känsla av det.
Ser fram emot när det blir riktigt patchat dock, då kommer det bli ett lysande spel.

Medlem

Riktigt roligt, sant att det är lite opolerat men det blir förhoppningsvis bara bättre med tiden.

Medlem

Ni som tycker att det är mycket buggar i Dead Island pc versionen får nog ta och uppdaterar drivisar. Visst finns en del buggar i det men det är bara några små. Spelet har inte kraschat en enda gång för mig och jag har spelat i 30 timmar nu, även alt tabbat till andra fönster utan några problem.

När man läser recensionen så finns det ju fler och värre buggar i RO:2 helt klart! Kommer självklart att köpa detta spelet också så fort jag har tröttnat på Dead Island

Medlem

Buggarna i RO2 kommer snart att vara borta.

123
Skriv svar