Battlefield 3-betan redo – men konsolerna stoppar den

Medlem

Sen så är det väl EA som bestämmer? Så man ska väl inte skylla på dice
Dom hade säkert släppt betan tidigare till pc om dom nu fick.

Medlem

DICE!!

Y U NO RELEASE PC-BETA?

Medlem

Som någon skrev tidigare så är det här med kvalitetskontroller för konsoler inget nytt. Varför tog inte Dice/EA detta in i beräkning när de satte datum? Hela det här låter som en dålig ursäkt.

Och för er som undrar varför de inte släpper till PC först så beror det på att Microsoft (vet inte fall sony har något liknande men skulle inte förvåna mig) har en policy som säger att de inte kommer släppa något som inte släpps först eller samtidigt som andra format på Xbox 360. Dvs om Dice/EA släpper till PC först så blir en stor andel personer utan beta access som i sin tur kan leda till sämre inkomster. Men återigen hänvisar jag till det jag skrev ett par rader ovanför, varför tog man inte denna process in i beräkning?

Medlem
Skrivet av TheRob:

Jorden går under, PC: fanboysen ser detta som ett allvarligt problem. Fan ta och skärp till er för fan, ni är rätt egotrippade om ni inte tänker på att konsol spelare också kanske vill spela samtidigt som alla PC spelare kan eller hur! T.ex. Barn på Julafton, ska alla PC barn få öppna presenten före konsol barn? I vilket samhälle är det rätt? Ska inte Julen firas samtidigt gemensamt av alla människor som nu firar JUL? ni är så barnsliga satt det är pinsamt. Jag tror DICE är tomten i detta fall och vill dela med sig av sina presenter (BF3) till alla samtidigt. Visst, konsoler är dåliga, dålig hårdvara mm. Men vem bryr sig om hårdvara? Självklart så bryr ni er om ni har ett grafikkort, processor och ramminne som kan utnyttja den briljanta grafiken som nu BF3 kan klämma ut med rätt hårdvara. Medans konsolerna får nöja sig med förfalskad 1080p och gammal hårdvara och typ snitta 30 fps. Men vem bryr sig? Ni PC - spelare VET att ni kommer ha den snyggaste grafiken och kommer alltid vara den dominanta spelaren eftersom PC spöar konsol på alla nivåer. Konsol är bara en förenklad PC och kommer alltid att vara det. Men erat gnäll är bara omoget och töntigt! Jag respekterar detta beslut för det ÄR RÄTTVIST!

Så vi ska behöva vänta för att det ska vara "rättvist"? spelet är GJORT för att spelas på PC, inte fan skulle jag klaga om dom skulle släppa typ, Tekken till PC och konsolerna fick det först, ÄR det klart till PC så släpp det SEN skicka ut det till konsolerna när det är klart.

Och va yrar du om Julafton det är absolut inte samma sak, sen så firar inte alla människor jul samtidigt.

Medlem

Allt snack om Dice...jag köper inte det. Ska dom stå till svars för avtal och dylikt som deras utgivare, EA har gjort upp!? I slutskedet av utvecklingen har dom nog lika stor kontroll över släpp av betor och fullversion som redaktörerna på FZ har.

Men håller med om att det är dåligt av EA att hålla på betan när det gick utmärkt att göra tvärtom när läget var ett annat. Nu snackar vi BETA...inget demo, försläpp eller likn. Kom igen, det är ingen som kommer få något försprång då alla stats nollas då betatestningen är klar.

Medlem

Kan de inte bara släppa betan till PC nu då? Äh jag visste redan att den skulle komma i ca slutet av september. Fast man blir ju ändå lite förbannad.

Så konsol användare menar alltså att alla som spelar på PC ska glatt rätta sig efter dem utdaterade konsolerna?

Var det inte någon som sa att det ska vara rättvist?

Just saying...

Medlem

Det blir ju ingen skillnad för er konsolfolket ifall pc betan släpps tidigare..

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av zdib:

Vad hindrar dom att släppa betan till PC? Vad har konsollversionerna med PC-versionen att göra?

Kan uppfattas som att DICE/EA favoriserar PC, och det vill man ju såklart undvika.

Fast de sa ju att spelet skulle utvecklas med PC som huvudplattform, borde inte det vara att favorisera PC?


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Men... era jävlar idioter! *hytta med näven* Nejdå, skojar bara.

Man får väl hålla ut lite till bara, är väl inte hela världen? Det är ju trots allt retailreleasen som är det egentliga viktiga.

Jag skulle inte vilja påstå att jag är förvånad, men ej heller sur över det hela. Tråkigaste aspekten gällande konsoller vs PC är när konsoller får exklusiva titlar som man gärna hade lirat på PC (den spelplattform jag föredrar, och då äger jag ändå en PS3, som jag föredrar vid sportspel och inget annat typ).

Medlem

Fan va korkat, på vilket sätt drabbas konsollerna ifall vi till pc får det innan att vi ska behöva vänta på dom känns ju ganska konstigt.

Medlem

Nu blir man lite smått rasande när man läser det här
Jag vann MoH från FZ i vintras och fick med en beta kod till BF3, hoppas bara jag kom ihåg att registrera den :S Och hoppas koden gällde för pc versionen då jag sålt min sketna ps3 xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hade detta varit tvärtom hade konsollspelarna varit minst lika sura, men nu får de en chans att basha alla PC-spelare. Trevlig nyhet som sagt.

Tråkigt att man får vänta, hade gärna prövat betan redan idag. Bara att bita i det sura äpplet.

Medlem

Haha, Sebastian vet hur man gör rubriker..

Tycker det är lite konstigt att PC inte kan få betan tidigare, varför måste betan släppas samtidigt. Skulle väl gått att släppa PC-versionen tidigare lika mycket som att släppa konsol-versionen av betan lite tidigare.

Medlem

som säkert alla andra skrivit, kan man ju undra vrf dem inte släpper PC betan nu då?
Spelet släpps om strax över en månad, vill dem att betan ska vara effektiv får dem ta och släppa nu iaf.


signatur

Rwa?

Medlem

Men ffs DICE ge oss som inte har konsoler betan då!

Medlem

Fy fan! Nu är jag arg, jävla konsoler alltså. Förhindrar BF3 att vara tekniskt stabilt vid release för oss PC-spelare.

Medlem

Ovanligt att konsoler sabbar..

Medlem

this.


signatur

I'm the best around...

Medlem

Vilka far folk ar... Det ar jakligt gammalt det har med anti-konsol, och sa fort en person borjar med det hoppar alla pa..sorgligt...Njut av bada!

Medlem

Har beta blivit demo undercover eller

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:

Vilka far folk ar... Det ar jakligt gammalt det har med anti-konsol, och sa fort en person borjar med det hoppar alla pa..sorgligt...Njut av bada!

Vadå, menar du att man ska tycka det är kul att man inte kan lira betan på sin plattform bara för att det inte har gått igenom en lång process för någon helt annan oberoende plattform? Ursäkta mig, men hur fan ska man NJUTA av det?


signatur

I'm the best around...

Medlem

varför måste PC spelare lida av konsol spelare, har ni inte gjort tillräckligt med skada redan?

Medlem

Ovanligt att det blir en massa tjafs, för ett jäkla demo!!! OMG, kan inte vänta en vecka till på demot! OMG, kommer det inget demo innan att spelet släpps om en månad? Why god, why?!?!?!?

Som sagt, det är inte konsolernas fel att demot(LOL) blir försenat, utan allt handlar ju om DICE. Man tycker att dom borde ha kunnat planera det bättre, om dom nu vill släppa demot samtidigt. Eller så släpper dom det först till PC, sen till konsolen som blir klar först, sen den andra konsolen.

DICE har ju fortfarande inte visat något officiellt från konsol-versionen.

Medlem

Har följt den här sidan sedan 2001 och måste få säga: shit vilket dagis det blivit här på sista tiden.

Medlem

Sluta tjafsa om vems fel det är så jäkla barnsligt verkar ju vara massor med barn här på FZ.se (inte FZ teamet då).
Konsolerna kanske är mindre specade men och dom är roliga att spela på med....

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Heggis:
Skrivet av Friberg:

Ja.. vad ska man säga. Jävla konsolhelveten.

Skyll inte på konsolerna för att DICE vill låta alla spela betan samtidigt

mvh

Pc-fag

Skyller på konsoler som håller tillbaka utveckling, det är otroligt störande.

Då kanske PC-spelarna ska ta och köpa sina spel också?

Jo tack det gör vi också, förutom de spelen som är helt jävla fuck off från konsolporten. Men majoriteten av PC spelen idag är inte ens värda 150 kr tanke på hur de ser ut och innehållet. Press X to do that, press start to exit to meny. Jag köpte assassins creed 2 för jag tyckte ettan var bra och flöt på bra på min pc. Men ack vilken mouse accel och annan mouse lagg jag hade. 500 kr åt helvete... Fick med assassins creed brothehood till mitt GTX 590, ännu värre mouse accel och lagg än tvåan. Det finns måååånga anledningar till varför jag och många andra personer piratar PC spel. För man vill inte betala 400-500 kr för ett spel som fungerar åt helvete fel på sin dator.

Men som jag ser det idag så är även battlefield förlorad. Snart ser vi DLC för 50-90 kr och nerdummat system även där. Tacka vet jag BF2!!

Medlem
Skrivet av Håkan:

DICE har ju fortfarande inte visat något officiellt från konsol-versionen.

Verkar som du missat att de visade upp spelet lite kort i ett talkshow program och jag skulle nog kalla det för ganska så officiellt.

Det gör väl inget, varför ska allting vara så bråttom hela tiden, det är ju inte så att vi inte har tillräcklig med spel. Bromsa in lite, vettja!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar