Nytt gameplay från Battlefield 3

Robot
Nytt gameplay från Battlefield 3

Se de nattliga striderna i Operation Guillotine i den senaste trailern.

#dice, #battlefield-3


Inaktiv
Nytt gameplay från Battlefield 3

Oj flyter på bra på 360, ser dock ut som Call of Duty 2 i texturerna. Kolla PC versionen. kläderna på han vid mortar.

http://www.youtube.com/watch?v=2AytmCYjjI8

Medlem

Det sorgliga är väl mer att fz kommer ge detta en 5/5 oavsett, de borde vara lika "hittepå kritiska" till bf3 som det är till andra spel, bland annat så är ju bf3 knappast orginellt någonstans så det kan ju läggas som ett minus.. eller hur otroligt enkelt spelet lär vara. *host* casual *host*

Skägg.
10 Chambers

Dagens foliehatt går till zauii89!


signatur
Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Det sorgliga är väl mer att fz kommer ge detta en 5/5 oavsett, de borde vara lika "hittepå kritiska" till bf3 som det är till andra spel, bland annat så är ju bf3 knappast orginellt någonstans så det kan ju läggas som ett minus.. eller hur otroligt enkelt spelet lär vara. *host* casual *host*

Fast den stora frågan eller pluset är hur det är i en uppföljare till Battlefield 2 inom multiplayer. Sen hur singelplayer är är strunt samma Bad Company 2 tex verkade vara lite CoD black ops när det gällde maps. Inga stora ytor som i BF2. Men efter man såg Caspian border videon så fick man lite BF2 hopp tillbaka. Mums

Edit, hade vart så jävla awesome om de har fixat till sniper delen så man verkligen kan pricka det där huvet på 1500 meter avstånd. I BF2 var det fan svårt att snipra ibland, även på nära håll. Fick pumpa som fan ibland med M90 geväret för att döda en player, även om man sikta på huveet på 150 max meter.

PS. Tompa borde lägga på sig mer skägg och klippa till det jämt, sen ett par fyrkantiga brillor, sen är han Gordon freeman

Medlem

Najs! Ser jävligt fint ut!

Inaktiv

Ursäkta offtopic igen, men er kära BF2 spelare. Ni minns den fina mappen "Dam" Så jävla underbar med solnedgång, eller om det var uppgång. Hoppas de har en vacker map i BF3 med lite höstlöv som faller från träden och en stark soluppgång/nedgång. Lite vindar som man hör pustas eller kastas mot pansarfordonen man kör. Det man såg från SP delen när de kör vagnar i öknen så såg det riktigt underbart ut iaf.

Nåt som får en att tänka på att gå till skolan/jobbet i hösten.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det sorgliga är väl mer att fz kommer ge detta en 5/5 oavsett, de borde vara lika "hittepå kritiska" till bf3 som det är till andra spel,

Jag tror det där är ett svenskt fenomen oavsett.
Många svenska redaktioner, oavsett om vi pratar om sport eller IT, känner ett instinktivt behov av att skriva bra om svenska lag, spel you name it.

Ja, FZ ger nästan alltid bra betyg till svenska spel. Men sen kan man vända på steken och fråga om inte svenska spel är bra överlag? Det tycker jag.
Sen är också FZ i viss mån beroende av bra relationer med olika spelstudios också, särskilt eftersom man inte har stora resurser. Och det blir dubbelt upp när det gäller DICE eftersom de finns så nära där FZ befinner sig.

Jag tror inte det är en konspiration utan snarare ett resultat av omedvetna, och självständiga, processer.

Men det är klart, jag hoppas också FZ blir väldigt kritiska och oberoende i sin bedömning när det gäller BF3 - och det säger jag som längtar väldigt mycket till spelet och spelat serien sedan Battlefield 1942.

Medlem

Jag har varit en av de som förut klagade rätt mycket på vissa betygsättningar men med åren har jag lärt mig att det spelar ingen roll vad rescenten ger spelet för betyg. Vad han anser vara bra eller dåligt är hans egna åsikt och den behöver inte reflektera med din. Får spelet 5/5 eller 3/5 betyder det inte att spelet blir sämre eller bättre för din del. Sen kan jag förstå att när man testar ett spel för första gången samtidigt som man ska skriva en recension så kan man ju missa ett par saker, antagligen för att man inte fått chansen att testa tillräckligt, versionen av spelet eller flera andra anledningar. Använd istället recensionen till att få lite mer information om spelet än att klaga.

Nu till videon.
Jävlar vad de envisas med att visa konsolversioner vilket får mig att tycka att ingame filmerna blir riktigt stela. Han som spelar missar ju alla fiender med sitt vapen med undan tag för hagelbössan i dörren. Nä helt ärligt så bidrog inte den här videon alls till hypen

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Dagens foliehatt går till zauii89!

Medlem

Att spela FPS på konsol = Som att spela fotboll med kryckor
Att spela ett grafiskt advancerat spell på konsol = Som att ha gråstarr.

Medlem

Det verkar iaf som singelplayer delen kommer vara deras bästa hittils. Blir faktiskt sugen. Jag var all mp förut men tycker jag dom verkat få ihop en bra autentisk story.

...och ja Svenska spel har blivit bra över lag. Spel idag känns farligt nära att trampa rakt ner i Hollywood-film-fällan.

Medlem

Blir definitivt SP någon gång. Tråkigt det var Xbox360 gameplay dock. =/


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Meh. Not impressed.

Medlem

Ni får gärna skicka med nån sorts länk till originalet så att man slipper den låga upplösningen ni kör med...

Hittade den på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=AzA4dv0xkzg


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av lynx:

Edit, hade vart så jävla awesome om de har fixat till sniper delen så man verkligen kan pricka det där huvet på 1500 meter avstånd. I BF2 var det fan svårt att snipra ibland, även på nära håll. Fick pumpa som fan ibland med M90 geväret för att döda en player, även om man sikta på huveet på 150 max meter.

PS. Tompa borde lägga på sig mer skägg och klippa till det jämt, sen ett par fyrkantiga brillor, sen är han Gordon freeman

Kommer inte ihåg att det var så svårt att snipra som du säger, det enda man behövde tänka på var att joina en server med bra ping, helst en svensk server då svenskar brukar ha bra inet. Sen att inte glömma bort bulletdrop & bullet travel time.

Medlem

Stor skillnad på PC och konsolversionerna. Nå är det dags att bränna upp dom där konsolskräpen, dom har gjort sitt för längesen.

Medlem

Dice verkar ha lyckats med konsolversionen. Men nu börjar jag bli less på alla teasers och trailers. Betan borde anlända snart!

Medlem

Hannu schhh sluta basha på konsolerna bara för du är en pc spelare så har du inte rätt att trycka ner på konsolerna, så lägg ner med konsol vs pc striden.
Får fortfarande inte ihop det på 1:13-1:16 där han skjuter på den där fientliga soldaten när hans pipa pekar in mot vägen. Ett hagelgevär har inte en sån spridning på ett sånt avstånd.
Ett hagelgevär kan träffa mål med en sån spridning det finns där på 150+ meter. Kolla på FPSRussia han gjorde det.

Medlem
Skrivet av Tommy96:

Hannu schhh sluta basha på konsolerna bara för du är en pc spelare så har du inte rätt att trycka ner på konsolerna, så lägg ner med konsol vs pc striden.
Får fortfarande inte ihop det på 1:13-1:16 där han skjuter på den där fientliga soldaten när hans pipa pekar in mot vägen. Ett hagelgevär har inte en sån spridning på ett sånt avstånd.
Ett hagelgevär kan träffa mål med en sån spridning det finns där på 150+ meter. Kolla på FPSRussia han gjorde det.

Ren fakta bara.

Medlem

Tommy96: Fanboisen och trollen kommer inte försvinna (om det inte införs nolltolerans från moderatorer) så det enda man kan göra är att ignorera dem.

OnT: Varför i helvette blir det slow motion när han får dörren i ansiktet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tommy96: Fanboisen och trollen kommer inte försvinna (om det inte införs nolltolerans från moderatorer) så det enda man kan göra är att ignorera dem.

OnT: Varför i helvette blir det slow motion när han får dörren i ansiktet?

Det ska ju vara "coolt"

Medlem

Solklar förbeställning när lönen kommer.
Varför finns det inga högupplösnings alternativ till filmerna ? dom flesta sitter väl på hd upplösning på sina skärma och hyfsade uppkopplingar idag. Lite drygt att se en ny film är släppt på fz och genast få fe sig ut och leta upp samma film på youtube så man kan höja upplösningen.

Medlem
Medlem

Det är snyggt även på Xbox, men det är betydligt sämre än PC-versionen.

Medlem
Skrivet av lynx:
Skrivet av zauii89:

Det sorgliga är väl mer att fz kommer ge detta en 5/5 oavsett, de borde vara lika "hittepå kritiska" till bf3 som det är till andra spel, bland annat så är ju bf3 knappast orginellt någonstans så det kan ju läggas som ett minus.. eller hur otroligt enkelt spelet lär vara. *host* casual *host*

Fast den stora frågan eller pluset är hur det är i en uppföljare till Battlefield 2 inom multiplayer. Sen hur singelplayer är är strunt samma Bad Company 2 tex verkade vara lite CoD black ops när det gällde maps. Inga stora ytor som i BF2. Men efter man såg Caspian border videon så fick man lite BF2 hopp tillbaka. Mums

Edit, hade vart så jävla awesome om de har fixat till sniper delen så man verkligen kan pricka det där huvet på 1500 meter avstånd. I BF2 var det fan svårt att snipra ibland, även på nära håll. Fick pumpa som fan ibland med M90 geväret för att döda en player, även om man sikta på huveet på 150 max meter.

PS. Tompa borde lägga på sig mer skägg och klippa till det jämt, sen ett par fyrkantiga brillor, sen är han Gordon freeman

Det de bordet göra är att lägga lite "svajning" snipers i Battlefield spelen för det är så jävla löjligt enkelt att man blir förbannad! De kan sitta i ett hörn på banan och pricka gubbe efter gubbe hur enkelt som helst! tråkigt

Skrivet av donhenri:
Skrivet av bjosarn:

Tommy96: Fanboisen och trollen kommer inte försvinna (om det inte införs nolltolerans från moderatorer) så det enda man kan göra är att ignorera dem.

OnT: Varför i helvette blir det slow motion när han får dörren i ansiktet?

Det ska ju vara "coolt"

Det ÄR coolt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Dagens foliehatt går till zauii89!

Sant. Det börjar faktiskt bli tröttsamt snacket om betyg som sätts. Fast ni får nog börja se det positivt.Det visar hur "stor" makt erat ord har/och påverkar många,,LOL.

Skrivet av bjosarn:

OnT: Varför i helvette blir det slow motion när han får dörren i ansiktet?

För att man ska hinna skjuta killen innan man själv blir skjuten!?..


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Men neje, ska ju vara PC och fullt DirectX 11.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

12
Skriv svar