PS Vita bekräftat regionsfri

Robot
PS Vita bekräftat regionsfri

Köp spel i väst, öst, nord eller syd och spela på Sonys nästa portabla leksak.

#sony


Medlem
PS Vita bekräftat regionsfri

Tack Sony! Ännu en god anledning till att PSV är vrålhet för min del.

Inaktiv

Utmärkt!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Väldigt trevlig nyhet

Blev så besviken över att 3DS inte är regionsfri, då jag importerat flera spel till DS från USA som inte släppts här, så som Radiant Historia (möjligtvis det bästa DS-spelet någonsin) och Sands of Destruction (inte så bra).

Medlem

Fan va bra. I APPROVE.

Medlem

Nu är jag inte så inne. Men är Vita nygammal psp, eller nya generationen?
Och är den bakåtkompatibel?

Too lazy to google.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Nu är jag inte så inne. Men är Vita nygammal psp, eller nya generationen?
Och är den bakåtkompatibel?

Too lazy to google.

PSV är en ny bärbar konsol. Inte en ny PSP alltså.
Den kommer inte ha UMD-läsare. Men man kommer kunna köpa många PSP-spel på PSS.

Istället för UMD kommer den ha ett "minneskort" istället för skiva. Alltså om man köper ett nytt spel så stoppar man in detta minneskort för att spela spelet.

Medlem

Ja det fattas väll bara annat? Varför skulle man låsa något på sådant vis?

Redaktör
Ponny

Joligt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Betyder detta att vi kan köpa den från Japan då den släpps där? Eller är den bara på japanska?

Medlem

Fint namn, Shuhei... Tjohej!


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

Jippi! Då kan jag spela i baksätet när jag är på utflykt med mamma o pappa!


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Bra, som det ska vara, ännu ett skäl till att skaffa Vita över 3DS

Sköna nyheter.

Flakmonkey

Smutt! Utnyttjat regionsfriheten till ps3 rätt många gånger och köpt spel från staterna så lär även göra det till Vita när man väl införskaffar en sån

Medlem

Utmärkt! Får se om jag skaffar en, men denna nyhet väger positivt.

Medlem

Det enda jag vet som kan göra upplevelsen annorlunda är att importspel ibland gärna vill köra multiplayerdelen på servrar i regionen det kommer ifrån. Kanske ändrats på senare år dock? Har inte importerat några spel med MP på bra länge, det jag kommer importera är väl j-rpg eller liknande som tar 2år att komma hit eller inte alls.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

*shock* horror *shock* Det var ta mig tusan på tiden, ett skämt att regionsfrihet inte är standard. Folk reser ganska mycket nu för tiden, ett faktum som konsolltillverkarna inte låtsas om.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Såklart de måste ordna en anledning så folk köper den nya vita modellen och byter ut den gamla.

Kan de inte fixa detta via mjukvara till de gamla modellerna? Alternativt byta mot den vita utan extra kostnad?

Köpa en ful vit konsol enbart för o få regionsfrihet känns ju lite lagom idiotiskt. >.<

Medlem
Skrivet av Exxo:

Såklart de måste ordna en anledning så folk köper den nya vita modellen och byter ut den gamla.

Kan de inte fixa detta via mjukvara till de gamla modellerna? Alternativt byta mot den vita utan extra kostnad?

Köpa en ful vit konsol enbart för o få regionsfrihet känns ju lite lagom idiotiskt. >.<

Va?
Du tror att PS Vita är en PSP med vit färg? PSP har också alltid varit regionsfri.
Annars: Va?

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Såklart de måste ordna en anledning så folk köper den nya vita modellen och byter ut den gamla.

Kan de inte fixa detta via mjukvara till de gamla modellerna? Alternativt byta mot den vita utan extra kostnad?

Köpa en ful vit konsol enbart för o få regionsfrihet känns ju lite lagom idiotiskt. >.<

PS Vita är en ny konsoll om du inte visste det...Har ingenting med PSP och göra

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Exxo:

Såklart de måste ordna en anledning så folk köper den nya vita modellen och byter ut den gamla.

Kan de inte fixa detta via mjukvara till de gamla modellerna? Alternativt byta mot den vita utan extra kostnad?

Köpa en ful vit konsol enbart för o få regionsfrihet känns ju lite lagom idiotiskt. >.<

PS Vita är en ny konsoll om du inte visste det...Har ingenting med PSP och göra

Jodå, design o spelbibliotek

Medlem

Bra! Något annat vore bara dumt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar