Skum grön statusbar i spel

Medlem
Skum grön statusbar i spel

Får en skum grön "status bar som expanderar från mitten och utåt (upp och ner) när jag skall spela spel i Steam.
Har inte sett hur det är å spela ett spel som inte kör via steam men jag antar att det är samma problem där med.
Det är som den där gröna bar:en visar en status för ngt.

Den är bar:en dyker bara upp när man spelar och inte när man ser på video eller liknande.
Någon som vet hur man får bort denna.

Asus P8Z68 V-Pro
Intel Core i7 2600K med det inbyggda grafiken aktiverad
EVGA Nvidia Geforce 295 GTX
etc.

http://imageshack.us/photo/my-images/13/strangebar.jpg/

Medlem

En googling visar att det verkar röra sig om nån sorts SLI indikator, ska gå att slå av i Nvidia kontrollpanelen.
Googla det för mer hjälp.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av AliasMaya:

Får en skum grön "status bar som expanderar från mitten och utåt (upp och ner) när jag skall spela spel i Steam.
Har inte sett hur det är å spela ett spel som inte kör via steam men jag antar att det är samma problem där med.
Det är som den där gröna bar:en visar en status för ngt.

Den är bar:en dyker bara upp när man spelar och inte när man ser på video eller liknande.
Någon som vet hur man får bort denna.

Asus P8Z68 V-Pro
Intel Core i7 2600K med det inbyggda grafiken aktiverad
EVGA Nvidia Geforce 295 GTX
etc.

http://imageshack.us/photo/my-images/13/strangebar.jpg/

Har du någon form av överclocknings eller benchmarking program installerat? Som ovan nämde liknar det en SLI indikator som visar hur respektive grafikprocessorkärna presterar.


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Tack för ert svar - Jo det var "SLI Visual Indicators" som var aktiverad. Tror jag har lyckats att komma åt den när jag höll på att fibbla med vissa inställningar.

Återigen tack

1
Skriv svar