Nintendo om att göra mobilspel: Det är helt uteslutet

Robot
Nintendo om att göra mobilspel: Det är helt uteslutet

Efter den svaga 3DS-försäljningen medger Satoru Iwata att Nintendo på kort sikt skulle tjäna pengar på att släppa mobilspel. Men det är "absolut inte under övervägande".

#nintendo


Medlem
Nintendo om att göra mobilspel: Det är helt uteslutet

Bra Nintendo!


signatur
Moderator | Testpilot

Det jag gillar med Nintendo, håller sig till sitt eget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Frågan är hur länge man kan hålla sig till sitt egna, när mobilbranschen höjer standarden hela tiden. Vad ska dom göra den dagen ingen köper bärbara konsoler för ens mobil redan är tillräckligt bra?
Skippa bärbara helt, fortsätta köra sitt "race" fast dom inte säljer nåt eller börjar dom utveckla spel till mobiler??

Moderator | Testpilot
Skrivet av Håkan:

Frågan är hur länge man kan hålla sig till sitt egna, när mobilbranschen höjer standarden hela tiden. Vad ska dom göra den dagen ingen köper bärbara konsoler för ens mobil redan är tillräckligt bra?
Skippa bärbara helt, fortsätta köra sitt "race" fast dom inte säljer nåt eller börjar dom utveckla spel till mobiler??

Hur vet du inte att bärbarakonsollbranchen höjer sin standard så dem alltid är ett eller flera steg före?

Jag är ingen "telefonnörd" och klarar mig själv rätt bra med en gammal skit telefon, så för mig är en bärbar konsoll helt okej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Håkan:

Frågan är hur länge man kan hålla sig till sitt egna, när mobilbranschen höjer standarden hela tiden. Vad ska dom göra den dagen ingen köper bärbara konsoler för ens mobil redan är tillräckligt bra?
Skippa bärbara helt, fortsätta köra sitt "race" fast dom inte säljer nåt eller börjar dom utveckla spel till mobiler??

Hur vet du inte att bärbarakonsollbranchen höjer sin standard så dem alltid är ett eller flera steg före?

Jag är ingen "telefonnörd" och klarar mig själv rätt bra med en gammal skit telefon, så för mig är en bärbar konsoll helt okej.

Gör de säkert med de flesta är inte så spelintresserade så de köper en bärbar spelmaskin, och jag tror att de flesta precis som jag inte heller orkar släpa omkring på 2 apparater i vadra ficka, alla vet att mobiler är framtiden. Förmodligen kommer även tablets och laptops att bli en och samma sak också där man har en platta som man kan docka till ett tangentbord för att kunna skriva på.

Medlem

Nu spelar jag inte mycket på bärbara maskiner men skulle jag det skulle det antagligen vara om jag pendlade varje dag säg 30-60 min. Skulle jag då spela på telefonen skulle batteriet knappast hålla tills man kommer hem igen. Där ser jag en lucka nintendo kan fylla.

Medlem

Inte telefoner, det tror jag aldrig Nintendo skulle göra men att slå sig in på tabletmarknaden skulle nog kännas mer rätt i så fall. Med en bra webbläsare och ett stort spelbibliotek skulle man kunna nog kunna knuffa undan dom få androidplattor som ligger och skräpar på hyllorna. iPaddan blir nog svår dock.
Men vem fan vill spela den typen av spel på en touchskärm?
Testade nyss OnLive på Macbooken, körde demot på Space Marines vilket kändes helt ok om man tänker på att inget finns i maskinen. Dom satsar tydligen på iPad och Android just nu och kommer till och med att släppa en universalkontroll till plattorna...

Medlem

Bygg en platta med mer än en sniken Tegra2 propp i, lite grafik och minne, behöver inte vara tunnare än iPad2, sikta på ettans format. Bekväm att hålla i, inte för många anslutningar men inte för få, 1 usb, hdmi, sd-plats... 3G och köp in licens från MS för Office, en snabb webbläsare, enkelt OS utan en massa kuber och skit som bara sinkar ner den och släpp NES och SNES biblioteken till en "rimlig" penning.... Typ 199 kr/mån?
Då har pendlarna något att leka och jobba med. Office är lösningen, att kunna göra mer än att surfa och spela enkla spel.
Sonys DLNA-lösning på S & P känns också bra, hoppas den kommer in på jobbet imorgon så man kan testa den...

Medlem
Citat:

– Det är absolut inte under övervägande.

Bra.

Medlem

Kan dem inte bara göra ett bra Nintendo DS ? Varför ska dem göra saker med skitprestanda >.< Gör något bra för en gångs skull Nintendo...

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Förmodligen kommer även tablets och laptops att bli en och samma sak också där man har en platta som man kan docka till ett tangentbord för att kunna skriva på.

Asus Eee Pad Transformer?
http://www.asus.se/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/
Slår de ihop den med Padfone så hade jag köpt det direkt.
http://event.asus.com/mobile/padfone/

Medlem

Typ en Compaq TC1000? Hade en för ~10 år sedan...

Medlem

Om det finns något jag hatar mer än konsoler så skulle det vara mobilspel.

1
Skriv svar