Nytt gameplay från Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Det ÄR coolt!

Det ÄR aslöjligt.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

För att man ska hinna skjuta killen innan man själv blir skjuten!?..

Scriptat skit i shooters är djavulens påfund.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Asch, hoppades på att få se pc gameplay, njuta lite av Frostbite 2 i sin finaste form.
Annars såg det riktigt nice ut, men hoppas Dice inte spoilar mer av spelet nu


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av lynx:
Skrivet av zauii89:

Det sorgliga är väl mer att fz kommer ge detta en 5/5 oavsett, de borde vara lika "hittepå kritiska" till bf3 som det är till andra spel, bland annat så är ju bf3 knappast orginellt någonstans så det kan ju läggas som ett minus.. eller hur otroligt enkelt spelet lär vara. *host* casual *host*

Fast den stora frågan eller pluset är hur det är i en uppföljare till Battlefield 2 inom multiplayer. Sen hur singelplayer är är strunt samma Bad Company 2 tex verkade vara lite CoD black ops när det gällde maps. Inga stora ytor som i BF2. Men efter man såg Caspian border videon så fick man lite BF2 hopp tillbaka. Mums

Edit, hade vart så jävla awesome om de har fixat till sniper delen så man verkligen kan pricka det där huvet på 1500 meter avstånd. I BF2 var det fan svårt att snipra ibland, även på nära håll. Fick pumpa som fan ibland med M90 geväret för att döda en player, även om man sikta på huveet på 150 max meter.

PS. Tompa borde lägga på sig mer skägg och klippa till det jämt, sen ett par fyrkantiga brillor, sen är han Gordon freeman

Det de bordet göra är att lägga lite "svajning" snipers i Battlefield spelen för det är så jävla löjligt enkelt att man blir förbannad! De kan sitta i ett hörn på banan och pricka gubbe efter gubbe hur enkelt som helst! tråkigt

Skrivet av donhenri:
Skrivet av bjosarn:

Tommy96: Fanboisen och trollen kommer inte försvinna (om det inte införs nolltolerans från moderatorer) så det enda man kan göra är att ignorera dem.

OnT: Varför i helvette blir det slow motion när han får dörren i ansiktet?

Det ska ju vara "coolt"

Det ÄR coolt!

BF BC2 har sway och bullet drop som gör det svårt att snipea på avstånd. BF3 har mer av det helt enkelt. Sepciellt första snipergeväret man får som sniper är svårt att döda folk med på avstånd pga att det har dålig skada men är å andra sidan semi auto. Samt Assault rifles dödar extremt bra på avstånd (och de har av någon anledning inte bullet dropp) så i alphan whinade alla snipers som faaan på att dom var så dåliga.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Samt Assault rifles dödar extremt bra på avstånd (och de har av någon anledning inte bullet dropp) så i alphan whinade alla snipers som faaan på att dom var så dåliga.

Det har dom faktiskt..

http://www.youtube.com/watch?v=q6i9tpKiWKM

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Dagens foliehatt går till zauii89!

+1


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

JAG VILL HA DET HÄR SPELET SÅÅÅÅÅ HÅÅÅÅÅÅÅÅÅRT! O.o just sayin

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Wardancer:

Samt Assault rifles dödar extremt bra på avstånd (och de har av någon anledning inte bullet dropp) så i alphan whinade alla snipers som faaan på att dom var så dåliga.

Det har dom faktiskt..

http://www.youtube.com/watch?v=q6i9tpKiWKM

Ok, tyckte aldrig det märktes och har alltid varit något jag tycker är fånigt att det är extrem bulletdrop på snipergevär men inte på något annat. I alphan kunde man t.ex. skjuta tvärs över banan med sin pistol, inge sway inge bulletdrop ingenting medans med sniper geväret hade man mycket sway och bullet drop så man fick sikta en bra bit över målet. Ska man ha bulletdrop o grejjer ska det ju gälla alla kulor inte bara de man känner för.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

PC PC PC PC, kom igen, ska man kriga ska det va stort = 64spelare...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

OnT: Varför i helvette blir det slow motion när han får dörren i ansiktet?

http://www.youtube.com/watch?v=eE_msAKWdOs&feature=player_det...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Vad jag reagerade på var på ett ställe att han öppnade en dörr och skulle skjuta soldaten han möter - och bössan pekar rakt in i väggen vid sidan om soldaten och han träffar ändå.

Förstaperson med snea bössan ändå skjuter rakt fram. Oförmåga att att återge rätt känsla ur betraktarens öga stör. Och det verkar generellt vara så i förstaperson, det är först när man ingår aim-läge med sikte det förändras.

Höger spak skall ju justera bössan att peka dit hårkorset är. Nejdå, den hänger där lika mycket på snedden som alltid pekande långt från dit hårkorset pekar.

Därför är inga fp några favoriter än så länge. Sunkigt helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Wardancer:

Samt Assault rifles dödar extremt bra på avstånd (och de har av någon anledning inte bullet dropp) så i alphan whinade alla snipers som faaan på att dom var så dåliga.

Det har dom faktiskt..

http://www.youtube.com/watch?v=q6i9tpKiWKM

Ok, tyckte aldrig det märktes och har alltid varit något jag tycker är fånigt att det är extrem bulletdrop på snipergevär men inte på något annat. I alphan kunde man t.ex. skjuta tvärs över banan med sin pistol, inge sway inge bulletdrop ingenting medans med sniper geväret hade man mycket sway och bullet drop så man fick sikta en bra bit över målet. Ska man ha bulletdrop o grejjer ska det ju gälla alla kulor inte bara de man känner för.

Alla kulor har lika mkt drop, men det syns tydligare med fett sikte..

Sen är det inte särskilt lätt att träffa ett rörligt mål på 400m+ heller, så jag tycker det är bra..
Hoppas det blir ännu svårare i BF3 då jag hävdar bestämt att: Det världen behöver minst av allt är fler sniperwhores..

Skrivet av LariosoDog:

Förstaperson med snea bössan ändå skjuter rakt fram.

Har tänkt på detta jag med men kommit fram till att det inte finns någon lösning för det fasta standard siktet målat på skärmen vi är vana vid. Man är mest tvungen att välja mellan realism (inget synligt vapen alls) eller standard varianten där bössan syns bra men där träffbilden egentligen skulle sitta långt ifrån siktet på skärmen.

Det skulle vara om vapnet antingen renderas korrekt axlad fast med pipan som riktmedel likt sättet man riktar en paintball-markör, problemet uppstår när kulan alltid ska träffa samma mittpunkt på skärmen... Bössans vågräta vinkel måste korrigeras konstant för olika avstånd vilket innebär ett bra mycket mer irriterande moment när bössan hela tiden ska hinna vinklas för avstånd innan kulan träffar mitt. Dessutom täcks så mycket av synfältet om pipan ska ligga relativt rakt gentemot spelarens optiska axel så det skulle på detta vara ett stort hider i synfältet.

Detta funkar dock hyffsat med pistoler och dylikt då de har så korta pipor och greppas i handen. Ett roligt exempel är ju gamla Trespasser där alla sorters skjutjärn hålls med en utsträckt hand. Där får man till och med snällt vinkla handleden och justera armen själv för att träffa brotom de öppna riktmedlen!

Alternativt kan man rendera ifrån höften med flytande hårkors på skärmen som de gjort i Operation Flashpoint men då ser man inte mycket mer än pipan sticka fram och det gör sig inte vidare populärt inom förstapersonsskjutare. Red Orchestra Heroes of Stalingrad gör det helt klart bäst det enda smått skumma är att bössorna verkar hållas med kolven under armen, fast det slår allt annat. Så mycket synliga detaljer att det liknar vapenporr och samtidigt finfin realism i ett och samma paket vem fan behöver skjuta från höften anyways ^^

Inaktiv

Alltid gillar battlefield serien, men denna trailer kunde lika gärna varit en modern warfare trailer.. ser man skillnaden? Aja jag ser fram emot multiplayer, det är där bf regerar!

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av lynx:
Skrivet av zauii89:

Det sorgliga är väl mer att fz kommer ge detta en 5/5 oavsett, de borde vara lika "hittepå kritiska" till bf3 som det är till andra spel, bland annat så är ju bf3 knappast orginellt någonstans så det kan ju läggas som ett minus.. eller hur otroligt enkelt spelet lär vara. *host* casual *host*

Fast den stora frågan eller pluset är hur det är i en uppföljare till Battlefield 2 inom multiplayer. Sen hur singelplayer är är strunt samma Bad Company 2 tex verkade vara lite CoD black ops när det gällde maps. Inga stora ytor som i BF2. Men efter man såg Caspian border videon så fick man lite BF2 hopp tillbaka. Mums

Edit, hade vart så jävla awesome om de har fixat till sniper delen så man verkligen kan pricka det där huvet på 1500 meter avstånd. I BF2 var det fan svårt att snipra ibland, även på nära håll. Fick pumpa som fan ibland med M90 geväret för att döda en player, även om man sikta på huveet på 150 max meter.

PS. Tompa borde lägga på sig mer skägg och klippa till det jämt, sen ett par fyrkantiga brillor, sen är han Gordon freeman

Det de bordet göra är att lägga lite "svajning" snipers i Battlefield spelen för det är så jävla löjligt enkelt att man blir förbannad! De kan sitta i ett hörn på banan och pricka gubbe efter gubbe hur enkelt som helst! tråkigt

Skrivet av donhenri:
Skrivet av bjosarn:

Tommy96: Fanboisen och trollen kommer inte försvinna (om det inte införs nolltolerans från moderatorer) så det enda man kan göra är att ignorera dem.

OnT: Varför i helvette blir det slow motion när han får dörren i ansiktet?

Det ska ju vara "coolt"

Det ÄR coolt!

BF BC2 har sway och bullet drop som gör det svårt att snipea på avstånd. BF3 har mer av det helt enkelt. Sepciellt första snipergeväret man får som sniper är svårt att döda folk med på avstånd pga att det har dålig skada men är å andra sidan semi auto. Samt Assault rifles dödar extremt bra på avstånd (och de har av någon anledning inte bullet dropp) så i alphan whinade alla snipers som faaan på att dom var så dåliga.

Kan ju inte påstå den gör det mycket svårare öht, kanske lite på Heavy Metal, de måste ha svaj på siktet för att det ska bli en utmaning att ligga på långa avstånd! Tycker du att det är svårt nu så tillhör du nog den lilla skaran spelare som inte är speciellt bra, no offense!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

BF3 har sway och "hold breath" knapp. Samt jag sa aldrig att jag tyckte det var svårt, men Snipers var aldrig ett stort problem i alphan iaf. De har en stor lensflare som syns tydligt och deras första semi-auto sniper är inte speciellt kraftig. Däremot whinade alla snipers som bara fan på alpha forumen så risken är väl att det har ändrats till det sämre igen.

Men just lensflaren var buggig som fan, då den inte var beroende på scope utan på vapnet, så även om man t.ex. körde sniper vapnet helt utan scope eller med rödpunktssikte så lyste vapnet fortfarande. Samt nere i tunnelbanan lyste lensflaren som en rejäl strålkastare och bländade folk.

Ska man ha lensflare etc så måste det ju uppenbarligen påverka alla scopes, även de som sitter på assault rifles. Visst låt de variera i storlek eller nåt men man ska inte sätta något på en klass av princip känns bara flummit. Dessutom behöver assault en anledning att inte alltid köra scope.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar