Spel som liknar Civilization

Medlem
Spel som liknar Civilization

God eftermiddag alla FZare!

Här i Falun är det inte mycket till sol ute, det är söndag och allt känns lite trögt som det kan göra vid den här årstiden! Därför vänder jag mig nu till er och lägger hela min psykiska hälsa i era händer för resten av hösten.

Jag är på jakt efter ett civilisations-byggar spel ala Civilization, sen om det utspelar sig på stenåldern, nutid eller framtid spelar ingen roll. Jag vill skapa, erövra och regera, spelet får gärna ha multiplayer men det är inget måste! Jag har lagt hundratals (tusentals?) timmar på Civ liren, så dom kan vi räkna bort, så därför vill jag ha så många tips som möjligt som kan göra hösten lite ljusare för en höstallergisk student!

Jag tackar sålänge!

Medlem

De spel jag spelat som liknar Civilization är Colonization, Civilization: Call to Power 1 och 2, Sid Meier's Alpha Centauri (det mest självklara valet) och i viss mån även Galactic CIvilization 1 och 2.

Alla dessa är rätt bra. Älskade Colonization och Call to Power när jag var liten. Vet inte riktigt hur bra dom åldrats men det finns ju en Colonization-"expansion" till Civilization 4 som kan vara värd att kika på.


signatur

Have a good time!

Medlem

TotalWar serien?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar