En bugg för mycket

Redaktör
Ponny
En bugg för mycket

Enough is enough. De senaste dagarna har jag stött på fler buggar i ett spel än jag sammanlagd upplevt under hela mitt liv (FYI: 28 år). Call of Cthulhu är värt mycket, men någonstans går gränsen. Igår var jag tvungen att köra om ett hyggligt stort område tre gånger (på grund av en frusen mellansekvens) och idag fick jag veta att jag minsann måste ladda ner en sparfil för att ens komma förbi ett annat. AAARGH!

Som jag ser det har jag tre alternativ:

1. Spela vidare på en extern sparfil (och kanske stöta på ännu fler destruktiva buggar)
2. Spela om på Xbox (och vara tvungen att ta mig genom 75 % av äventyret – igen)
3. Glömma Cthulhu och spela, typ, Chrono Trigger (men alltid undra hur historien slutar)

Jag tänker låta saken vila ett tag. I morgon ska jag springa halvmaran och nästa vecka är jag på resande fot mest varje dag. Med lite distans (vilket i det här fallet blir halva jordklotet, men mer om det senare) tänker jag ta ett beslut. Just nu lutar det åt nummer ett, då jag mest vill lämna spelet bakom mig. Men å andra sidan kan det vara värt att spela om det till krysslådan och få positiva minnen. Well, vi får se.

[ia=29441; large]
Ett sådant här spel kan man bara inte släppa.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
En bugg för mycket

Du kan ju göra om tredje alternativet till:
"Spela Chrono Trigger och se någon annan köra igenom Cthulhu på youtube."

Så gör jag för spel jag är intresserade av men inte riktigt överväger att köpa pga pengabrist/tidsbrist eller andra spel som är mer intressanta.
T.ex så pallade jag inte spela igenom Dead Space spelen. Framförallt pga kameravinkeln som jag inte gillade, så jag kollade på "Lets Play" filmer på YT istället.

Laddade ner en patch, från FZs arkiv tror jag, Fixade alla spel förstörande fel. Dock inte en bugg 30 sek från slutet. Gick inte att klara, så det fick bli en vända till Youtube.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

tror det var så utvecklarna hade velat göra spelet komplett men så gick de i kk och utgivaren prånglade ut spelet för att få in det man hade lagt ner på investeringen.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Usch ja, buggigt spel, ful grafik. Spelade typ i två timmar sedan förpasade jag det till "Oblivon"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ska jag vara ärlig så är den bästa delen redan avklarad. Men du måste ju veta hur det slutar! Galnaste delen i spelet, när man vaknar på hotellet i början. Herre min gud så skräckslagen man blev.

Skrivet av Havocado:

Ska jag vara ärlig så är den bästa delen redan avklarad. Men du måste ju veta hur det slutar! Galnaste delen i spelet, när man vaknar på hotellet i början. Herre min gud så skräckslagen man blev.

Ja, det var skrämmande hur dålig grafiken var


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Havocado:

Ska jag vara ärlig så är den bästa delen redan avklarad. Men du måste ju veta hur det slutar! Galnaste delen i spelet, när man vaknar på hotellet i början. Herre min gud så skräckslagen man blev.

Ja, det var skrämmande hur dålig grafiken var

Jag tänker göra som alla som tror sig veta något om spel och hänvisa till att grafiken inte spelar någon roll i ett bra spel...

Gör så, men ibland är den viktig om det är just ett spel som drivs lika mycket av stämning som story. Jag blir mer skrämd av ett stearinljus som ser lite verkligt ut, än en inklistrad 2D bild av samma objekt i dålig upplösning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny
Skrivet av Havocado:

Ska jag vara ärlig så är den bästa delen redan avklarad. Men du måste ju veta hur det slutar! Galnaste delen i spelet, när man vaknar på hotellet i början. Herre min gud så skräckslagen man blev.

Snyggt eller ej, oh my freakin' god va rädd jag var för den delen! Ren och skär skräckstress.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fuidama:

Du kan ju göra om tredje alternativet till:
"Spela Chrono Trigger och se någon annan köra igenom Cthulhu på youtube."

Nja, jag vill spela igenom det – någon gång. Men kanske inte nu. Kanske blir en alfabetsresa till?


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar