Battlefield 3-betan redo – men konsolerna stoppar den

Inaktiv
Skrivet av TheRob:

Jorden går under, PC: fanboysen ser detta som ett allvarligt problem. Fan ta och skärp till er för fan, ni är rätt egotrippade om ni inte tänker på att konsol spelare också kanske vill spela samtidigt som alla PC spelare kan eller hur! T.ex. Barn på Julafton, ska alla PC barn få öppna presenten före konsol barn? I vilket samhälle är det rätt? Ska inte Julen firas samtidigt gemensamt av alla människor som nu firar JUL? ni är så barnsliga satt det är pinsamt. Jag tror DICE är tomten i detta fall och vill dela med sig av sina presenter (BF3) till alla samtidigt. Visst, konsoler är dåliga, dålig hårdvara mm. Men vem bryr sig om hårdvara? Självklart så bryr ni er om ni har ett grafikkort, processor och ramminne som kan utnyttja den briljanta grafiken som nu BF3 kan klämma ut med rätt hårdvara. Medans konsolerna får nöja sig med förfalskad 1080p och gammal hårdvara och typ snitta 30 fps. Men vem bryr sig? Ni PC - spelare VET att ni kommer ha den snyggaste grafiken och kommer alltid vara den dominanta spelaren eftersom PC spöar konsol på alla nivåer. Konsol är bara en förenklad PC och kommer alltid att vara det. Men erat gnäll är bara omoget och töntigt! Jag respekterar detta beslut för det ÄR RÄTTVIST!

Sen finns det många konsolspel som släpps tidigare än på PC. Vi PC spelare kanske också vill spela dem samtidigt som er. Sen vet vi att vi får inte bara snyggare grafik i BF3 på PC utan en sju i helvetes bättre spel upplevelse än vad ni konsolgossar kan drömma om!

Medlem

Provocerande artiklar much?...

Fick min post "censurerad" ( borttagen ). Men det är bra att man vet vilken nivå ni ligger på. Kan normala nyhets/slask- media köra extrem censur så skall naturligtvis FZ haka på

Hur som haver lär väl MS/Sony vara klara snart så betan kan gå igång.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Gillar inte att alla sidor börjar censurera mer och mer idag. Aftonbladet och övriga nyhetssajter har tagit bort kommentarmöjligheten helt och hållet. Snälla Fz.... låt det vara öppet så länge det inte sker några personpåhopp..

Medlem

Det är lite intressant att dom skjuter upp betan men inte release, med andra ord bryr dom sig inte det minsta om buggfixxar som betor brukar innebära (Se Starcraft 2 som exempel). Så betan är ett demo rakt av. Kanske därför dom avvaktar med att släppa den samtidigt

Medlem
Skrivet av lynx:
Skrivet av TheRob:

Jorden går under, PC: fanboysen ser detta som ett allvarligt problem. Fan ta och skärp till er för fan, ni är rätt egotrippade om ni inte tänker på att konsol spelare också kanske vill spela samtidigt som alla PC spelare kan eller hur! T.ex. Barn på Julafton, ska alla PC barn få öppna presenten före konsol barn? I vilket samhälle är det rätt? Ska inte Julen firas samtidigt gemensamt av alla människor som nu firar JUL? ni är så barnsliga satt det är pinsamt. Jag tror DICE är tomten i detta fall och vill dela med sig av sina presenter (BF3) till alla samtidigt. Visst, konsoler är dåliga, dålig hårdvara mm. Men vem bryr sig om hårdvara? Självklart så bryr ni er om ni har ett grafikkort, processor och ramminne som kan utnyttja den briljanta grafiken som nu BF3 kan klämma ut med rätt hårdvara. Medans konsolerna får nöja sig med förfalskad 1080p och gammal hårdvara och typ snitta 30 fps. Men vem bryr sig? Ni PC - spelare VET att ni kommer ha den snyggaste grafiken och kommer alltid vara den dominanta spelaren eftersom PC spöar konsol på alla nivåer. Konsol är bara en förenklad PC och kommer alltid att vara det. Men erat gnäll är bara omoget och töntigt! Jag respekterar detta beslut för det ÄR RÄTTVIST!

Sen finns det många konsolspel som släpps tidigare än på PC. Vi PC spelare kanske också vill spela dem samtidigt som er. Sen vet vi att vi får inte bara snyggare grafik i BF3 på PC utan en sju i helvetes bättre spel upplevelse än vad ni konsolgossar kan drömma om!

Alltså kan du och dom andra idioterna lägga ner med konsol vs pc striden någon gång?
Hur vet du om det är bättre spel upplevelse har du testat både pc och konsol betan eller nej det har du inte så lägg ner med fördomarna.
Vi som tycker om konsolerna låt oss tycka om det ni som tycker om pc vi (jag ellefal) låter er göra det jag använder pc mer men jag tycker det är roligar på konsoler att lira fps då det blir svårare att lira.

Inaktiv

Oooooouuuh.
Jag älskar sådana här trådar, en del trollar ju bättre än Houdini.
Men man kan ju förstå det, folk är ju trötta på att spelet till pc ständigt drabbas av konsolsjukan på ett eller annat vis.

Medlem

Som folk har sagt. Sitter man på Konsol är man inte seriös med sitt spelade. Endast Casual player.
Däremot de flest som lirar Bf på Pc är seriösa. Fixar ihop sin egen dator och fixar o trixar väldigt mycket med clockning och massa inställningar för att få det så bra som möjligt till respektive spelstil.

En PC spelare lägger ner otroligt mycket mer tid på småsakerna vilket konsolspelare inte kan göra.
Därför är de som är seriösa med sitt spelande Pc spelare och BORDE verkligen inte behöva vänta på Casuals.
Hardcore gamers på konsol är ju bara ett skämt.
Konsol lirare sitter ju bara o kollar Vapen Menyn osv 24/7..

Nej vi Pc spelare borde inte behöva vänta på Casuals imo.

Medlem

som vanligt ska man behöva vänta på konsollerna..... var inte deras main prio PC ?.,... släpp d till PC o håll konsollerna på räls....

ffs...
FPS SKA NJUTAS PÅ PC!!!! PUNKT SLUT!!!!


signatur

//Peace out

Medlem

Ska beställa nya datorn nästa vecka det passar ju perfa om den började snart betan Hihi

Inaktiv

Microsoft och Sony skiter med största sannorlikhet i att PC ägare blir upprörda över
att betan blir bromsad pga. konsolerna. De står för en alldeles stor del av marknaden
för att stiga åt sidan. Konsolerna tar mer o mer mark så det är bara att vänja sig...


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Skrivet av firsov:

Som folk har sagt. Sitter man på Konsol är man inte seriös med sitt spelade. Endast Casual player.
Däremot de flest som lirar Bf på Pc är seriösa. Fixar ihop sin egen dator och fixar o trixar väldigt mycket med clockning och massa inställningar för att få det så bra som möjligt till respektive spelstil.

En PC spelare lägger ner otroligt mycket mer tid på småsakerna vilket konsolspelare inte kan göra.
Därför är de som är seriösa med sitt spelande Pc spelare och BORDE verkligen inte behöva vänta på Casuals.
Hardcore gamers på konsol är ju bara ett skämt.
Konsol lirare sitter ju bara o kollar Vapen Menyn osv 24/7..

Nej vi Pc spelare borde inte behöva vänta på Casuals imo.

Hahaha, denna epoks bästa komik ses inte på tv, den upplevs på i stort sett alla internetforums
Herregud, varför är man mer hardcore om man vill slösa tid på att pilla med onödiga saker istället för att bara spela spelet istället?
Vissa spel är bättre på konsol, vissa är bättre på PC. Så är det bara, hjälper inte att hetsa upp sig över det.

Din jämförelse haltar ganska bra med. T.ex de som är bäst i världen på fightingspel, är de inte hardcore? Tror du de blev bäst i världen genom att slösa sin tid på att överklocka och krångla med hårdvaran? nej, de satte sig ner och spelade och övade istället.
Om du känner dig mer hardcore för att du kan bygga en dator eller whatever, så är det upp till dig... men tror inte att nån annan finner det så imponerande

Världens bästa formel 1-förare, tror du han sätter sig och skruvar och lagar sin bil själv? nej, han sätter sig bakom ratten och gör det han ska göra - Kör. De som skruvar själva är de som har gamla risiga raggarbilar Vilket av dessa man föredrar är en SMAKSAK.
Ja, inte världens bästa jämförelse men din var inte mycket bättre.

Medlem
Skrivet av firsov:

Som folk har sagt. Sitter man på Konsol är man inte seriös med sitt spelade. Endast Casual player.
Däremot de flest som lirar Bf på Pc är seriösa. Fixar ihop sin egen dator och fixar o trixar väldigt mycket med clockning och massa inställningar för att få det så bra som möjligt till respektive spelstil.

En PC spelare lägger ner otroligt mycket mer tid på småsakerna vilket konsolspelare inte kan göra.
Därför är de som är seriösa med sitt spelande Pc spelare och BORDE verkligen inte behöva vänta på Casuals.
Hardcore gamers på konsol är ju bara ett skämt.
Konsol lirare sitter ju bara o kollar Vapen Menyn osv 24/7..

Nej vi Pc spelare borde inte behöva vänta på Casuals imo.

Trixar med clockning för att passa respektive spelstil? Kan du utveckla det?

Medlem

Bah, Pc-spelare härda!

Jag är otroligt glad att konsoler finns, ni vet det är ju inte alla som har råd /har plats med stora dyra datorer som kan ploga varenda spel där ute. Jag hade inte haft hälften av alla mina spel om det inte vore för min (brors) xbox360!

Sluta vara egoistiska och tänk på oss som inte ha råd med det bästa....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tycker dessa nyhetsinlägg börjar likna en debatt mellan Kapitalister och Kommunister

Hur PC-spelarna beter sig här:
Hej! Jag är en PC-spelare som tycker att alla pc-spel skall ha det bättre än konsolerna, för att PC är bättre och kostar mer. Så basta! Jag vill ha det bästa... nu! Ge mig... nu... BF3.. ge.... mig...... GLAAAAUUUUGHH *Dreggel*

Konsol-spelare reaktion:
Jaha

F.ö. skall jag lira det på PC. Och det är 2 veckor kvar på September, och dom har sagt att deras planerade dead-line för beta-släpp är i September. Så gör nåt under tiden ni väntar, som att peta navelludd t.ex.

Medlem

Jag gnäller inte inte på konsolernas undermåliga prestanda i första hand, utan att konsolerna har kommit till för att blidka den stora grå massan. Den stora grå massan d v s småbarn och medelsvenssons som inte begriper tjusningen med ett riktigt bra spel, som bara vill ha en snabb kick hur simplifierad den än må vara. Spelutveckligen eller rättare sagt avveckligen beror på att för många spelar kosoler och det är med andra ord konsolernas fel att vi idag får skitpspel, spelvärlens motsvarighet till Lady Gaga, dåligt, simpel, lågstadiepopmusik.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Riktigt grym video.

Hade vart intressant att veta mer om relationen mellan Dice & Sony/Microsoft. Märkligt att denna process skulle vara någonting som Dice inte känt till, med tanke på Medal of Honor dealen borde det tagits upp vid något möte. Varför skulle man vilja kasta skam över konsolerna för publicitet när spelet ändå ligger i topp? Låter mer som ett dubbelt misstag gjort av Dice, först att det var en nyhet sen att de publicerade den på detta viset.

Medlem

EA verkar ha censurerat bort källan som nämns i nyheten. Någon som har en skärmbild?

Skriv svar