Nattnostalgi: Konsoluppstarter

Robot
Nattnostalgi: Konsoluppstarter

Hur såg det egentligen ut när man drog igång de gamla konsolerna? Spana in laddrutor från när och fjärran.


Medlem
Nattnostalgi: Konsoluppstarter

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Playstation 1 var ju en riktig nostalgitripp där i video nr 2.

Länge, länge sedan man spelade bort sina dagar framför en sådan.

Fick såklart även minnen från Sega Mega och N64 m.fl. men just PS1 var den som låg mig närmast hjärtat.

Medlem

*gilla*

Inaktiv

Jag hade spelat Amiga och Commodore länge innan konsolerna kom. De sågs lite som en revolution. Man behövde inte sitta o spola o ladda kassettband i 30 minuter för att kunna spela.
Jag låg alltid mer åt Sega. Pasasde även på att skaffa Jaguar (riktig skit). Nån stans i början på 90-talet blev det PC i stället. Körde PC mest t.om de släppte 360:n. Har dock sparat allt gammalt junkt och spelar dem i bland....Usch va gammal man är...


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Skrivet av Nigel:

Jag hade spelat Amiga och Commodore länge innan konsolerna kom. De sågs lite som en revolution. Man behövde inte sitta o spola o ladda kassettband i 30 minuter för att kunna spela.
Jag låg alltid mer åt Sega. Pasasde även på att skaffa Jaguar (riktig skit). Nån stans i början på 90-talet blev det PC i stället. Körde PC mest t.om de släppte 360:n. Har dock sparat allt gammalt junkt och spelar dem i bland....Usch va gammal man är...

Något du skulle vilja sälja till en som var så dum och sålde sina prylar? Hehe. Har bara kvar mitt nes ich en atari 1040st.
Fattar inte man gjorde sig av med grejerna nu. Speciellt när man hade äMr Gimmick och Uforia och alla andra rare grejer som kanske inte var så rare i ens ögon då, hehe.

Medlem

Fan vad jag saknar Sega när jag ser det här

Medlem
Medlem

Megaman2 på nintendon 8-bit goda tider!

Medlem

Inget Super Nintendo eller missade jag det?

Medlem

Dreamcast har lätt den snyggaste och mest stilrena bootskärmen i mina ögon. Det var en njutning varje gång man startade maskinen!

Moderator | Testpilot

PS1 är lätt bäst!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inget som slår en gammal hederlig uppstart av Windows 95 och 98! Dock så gillar jag både Xbox classic och PS2.

Skrivet av DarkZide8:

*gilla*

*gilla x2*

Medlem

Säger som de flesta, PS1 är den betydligt mest nostalgiska startup. Spyro, Klonoa, Crash Bandicoot, Tekken, Worms...

Medlem

Vart var Playstations startup?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Galant:

Inget Super Nintendo eller missade jag det?

Jag dubbelkollade själv och hittade ingen Super Nintendo heller.
Sen fanns ju inte ens vanliga NES med heller vad jag kan se, bara den där Nintendo Disc System eller vad den nu hette.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Commodore CDTV hade fel bild. Bilden visar en Amiga CD32 istället för CDTV:n

Segas klassiska Master System och Mega Drive intron är så fina.

PS1 introt väcker bara hat, då den maskinen var början till slutet för allt som var bra med tvspel.

Förr var spelen till för oss nördar, nu är allting mainstreamanpassat junk och jag skyller på Sony och Microsoft.

Tacka vet jag dom gamla goa Sega vs Nintendo krigen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Commodore CDTV hade fel bild. Bilden visar en Amiga CD32 istället för CDTV:n

Segas klassiska Master System och Mega Drive intron är så fina.

PS1 introt väcker bara hat, då den maskinen var början till slutet för allt som var bra med tvspel.

Förr var spelen till för oss nördar, nu är allting mainstreamanpassat junk och jag skyller på Sony och Microsoft.

Tacka vet jag dom gamla goa Sega vs Nintendo krigen.

Var annars både CD32 och CDTV (inte nödvändigtvis i den ordningen) som jag såg det iallafall.
Och ja, var mycket käbbel på den tiden, Sega vs Nintendo (hade själv Super Nintendo när en del polare hade Sega Mega Drive så ^^)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Var annars både CD32 och CDTV (inte nödvändigtvis i den ordningen) som jag såg det iallafall.
Och ja, var mycket käbbel på den tiden, Sega vs Nintendo (hade själv Super Nintendo när en del polare hade Sega Mega Drive så ^^)

Bådas uppstartsskärmar fanns med ja, men bilden som presenterade konsolen var CD32 i bägge fallen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av afterclap:
Skrivet av Nigel:

Jag hade spelat Amiga och Commodore länge innan konsolerna kom. De sågs lite som en revolution. Man behövde inte sitta o spola o ladda kassettband i 30 minuter för att kunna spela.
Jag låg alltid mer åt Sega. Pasasde även på att skaffa Jaguar (riktig skit). Nån stans i början på 90-talet blev det PC i stället. Körde PC mest t.om de släppte 360:n. Har dock sparat allt gammalt junkt och spelar dem i bland....Usch va gammal man är...

Något du skulle vilja sälja till en som var så dum och sålde sina prylar? Hehe. Har bara kvar mitt nes ich en atari 1040st.
Fattar inte man gjorde sig av med grejerna nu. Speciellt när man hade äMr Gimmick och Uforia och alla andra rare grejer som kanske inte var så rare i ens ögon då, hehe.

Behåller nog grejjerna ett tag till. Rätt kul som sagt att ta fram ibland.


signatur

Jag vill ha page....

Inaktiv
Skrivet av afterclap:
Skrivet av Nigel:

Jag hade spelat Amiga och Commodore länge innan konsolerna kom. De sågs lite som en revolution. Man behövde inte sitta o spola o ladda kassettband i 30 minuter för att kunna spela.
Jag låg alltid mer åt Sega. Pasasde även på att skaffa Jaguar (riktig skit). Nån stans i början på 90-talet blev det PC i stället. Körde PC mest t.om de släppte 360:n. Har dock sparat allt gammalt junkt och spelar dem i bland....Usch va gammal man är...

Något du skulle vilja sälja till en som var så dum och sålde sina prylar? Hehe. Har bara kvar mitt nes ich en atari 1040st.
Fattar inte man gjorde sig av med grejerna nu. Speciellt när man hade äMr Gimmick och Uforia och alla andra rare grejer som kanske inte var så rare i ens ögon då, hehe.

Behåller nog grejjerna ett tag till. Rätt kul som sagt att ta fram ibland.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av DarkZide8:

*gilla*

*gilla x2*

gilla x2 +1


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det var då fan vad sega hade massa roterande prylar såfort det var CD som gällde

Sega master system <3

Medlem

Tack

Medlem

Pippin var ju rätt komisk, börjar med blåskärm...

Medlem

haha själv hade man spectra video Liknade dock commandore rätt mycket..

Medlem

Hade ingen aning om att sega har lanserat 2 miljarder konsoller....


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

[/quote]

Skrivet av Nigel:

Jag hade spelat Amiga och Commodore länge innan konsolerna kom. De sågs lite som en revolution. Man behövde inte sitta o spola o ladda kassettband i 30 minuter för att kunna spela.
Jag låg alltid mer åt Sega. Pasasde även på att skaffa Jaguar (riktig skit). Nån stans i början på 90-talet blev det PC i stället. Körde PC mest t.om de släppte 360:n. Har dock sparat allt gammalt junkt och spelar dem i bland....Usch va gammal man är...

Spelade du även Game & Watch innan=)?

12
Skriv svar