Korn i din Silent Hill-trailer

Robot
Korn i din Silent Hill-trailer

Gillar du metal från 90-talet kanske det kan glädja att Korn bidrar i kommande Silent Hill: Downpour. Skaka hårfästet med FZ.

#silent-hill-downpour


Medlem
Korn i din Silent Hill-trailer

Bra

Medlem

Låten var j*vligt bra iaf ^^

Medlem
Medlem

gillar låten riktigt mycket men är ett stort korn fan så, däremot videon i sig...ja vad ska jag säga den är ju riktigt dåligt ihop klippt. så redigeringen bakom videon kunde gjorts grymt mycket bättre än det där resultatet.


signatur

God is dead

Medlem

lägg av, det dära är på gränsen till att inte vara musik, för övrigt så passar det inte alls in till trailern som när Akira gjorde musiken, vet ärligt talat inte om det var så mycket till musik det heller men det var brytalt mycket bättre till den hära typen av spel, ta det hära exemplet http://www.youtube.com/watch?v=b4rXbSnk2ng

Det hära hör inte ens ihop med spelet, det harmonierar inte ihop med varandera, det är ungefär som att ta 2 styckna väggar och trycka ihop dom till en, så jävla illa är det,

Medlem

Sjukt bra trailer

Medlem

Antingen var det hur dom klippt ihop trailern men lipsyncen var riktigt dålig i en del scener.
Bra låt men vet inte om den passade in så jättebra...känns som konami försöker få ett mer amerikaniserat stuk på spelet genom att byta ut Akira Yamaoka.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av joche:

det dära är på gränsen till att inte vara musik

Och vad anser du vara musik då?

Ja jag gillar metal från 90-talet.
Varför skriver ni så och lägger upp en trailer med mjäkig tonårshårdpop?

Medlem

Najs huge korn fan

Medlem

Varför Korn, varför inte en Idol vinnare?!

ps. Korn - Blind.mp3 är bra. hear me clone!.


signatur

vaffödådå?.

Medlem

Mnjaa, det finns väl ställen denna låt kunde gjort sig bättre på.

Medlem

Men jag uppskattade faktiskt att de inte vill spoila heller, det är väl därför det blir lite innehållsfattigt. Är det något som är irriterande så är det alla miljoner klipp på BF3 och andra spel som gör att det knappt finns nåt kvar att uppleva för första gången när väl spelen släpps. 1 styck teaser för varje spel långt innan släpp och sen 1 styck trailer strax innan släpp. Mer än så blir för mig bara osnygg kapitalistisk hypesmörja som leder till irritation.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nja.., jag vet inte vad faktiskt... Tycker inte låten passar trailern och det blir bara pinsamt när de börjar nynna "I close my eyes, I go to sleep, he's always there i start to weep"... Löjligt! I början var jag optimistisk inför detta släpp, men jag börjar tvivla mer och mer...

MFZ
Medlem

pubisrockarna korn var väl lite väl opassande till detta?
verkligen ingen stämning alls.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Gillar Korn men nån annan artist hade nog passat bättre. Eller åtminstone äldre Korn-material. Typ 'Shoots & Ladders' skulle passa någorlunda med trajlern imo.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Korn? Lever de fortfarande?

Medlem

Var det bara jag som fick Shutter Island-vibbar? I övrigt en rätt bra trailer även om jag tycker att grafiken och animationerna var lite stela.. men det ska dom väl kanske vara i ett Silent Hill spel. Givet köp i alla fall.

Musiken var ju genomrutten, annars såg ju spelet rätt hyfsat ut, och då tänker jag inte grafikmässigt
Hoppas dom lyckas bättre än att man tar upp de gamla skivorna till SH1 & 2 igen...

Medlem
Skrivet av joche:

lägg av, det dära är på gränsen till att inte vara musik

Jag gillar inte heller låten, men det är hur som helst musik, vare sig du vill det eller inte.
Jag är medveten om att du sade "På gränsen".

Medlem

nice dock inget slår Silent hill 2 i mood sättande musik.

Medlem

fet trailer jao


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem
Medlem

Alltså förlåt men den trailern förstörde all min lust som jag hade för att köpa spelet. Om de marknadsför spelet med en trailer som innehåller Korn så känns det inte som de marknadsför spelet för mig eller någon av de gamla Silent Hill-fansen. Det här känns som sista spiken i graven. Silent Hill känns dummifierat, hollywoodfierat och extra lame nu. De borde sluta mjölka och bara göra en ny Survival Horror-franchise

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Alltså förlåt men den trailern förstörde all min lust som jag hade för att köpa spelet. Om de marknadsför spelet med en trailer som innehåller Korn så känns det inte som de marknadsför spelet för mig eller någon av de gamla Silent Hill-fansen. Det här känns som sista spiken i graven. Silent Hill känns dummifierat, hollywoodfierat och extra lame nu. De borde sluta mjölka och bara göra en ny Survival Horror-franchise

Japp

Har inget emot musiken, spelet är säkert bra men ge fan i att sätta Silent Hill i namnet. Skapa en helt ny serie istället men påstå inte att det där har mycket med Silent Hill att göra. Japaner vet tydligen mycket om skräck och stämning som inte amerikanarna gör. Usch, va besviken

Medlem

jag ska medje att orkestern är bra i början och det för mig låter det lovande men så hör man sångaren och låten och man bara tänker nej nej nej lägg ner, man bara funderar hur tänkte dom hära, jag blir så jä.a förbannad, till och med ett hjärndött spätt hör ju att det inte går ihop, det är som att danca tryckare till hårdrock, synd, men jag är inte sån som inte ger en andra shans, dom kan ju lyckas med något annat som har med spel att göra.

Medlem

Ska man vara ärlig så är grafiken riktigt gräslig efter alla spel som Silent Hill har gjort..
Fps spel är ju snyggare än detta på animationer och fps är bara pang pang? efter att man har spelat ''Dead Island'' ett antal timmar så känns nästan deras grafik som ett krav samt att deras action när det kommer som mest zombies också är ett krav, och man ska kunna hugga av kroppsdelar en ny generation är kommen gott folk, varför nöja sig med gårdagens B grafik när man kan få så mycket bättre

Skrivet av Saftnisse:

Ska man vara ärlig så är grafiken riktigt gräslig efter alla spel som Silent Hill har gjort..
Fps spel är ju snyggare än detta på animationer och fps är bara pang pang? efter att man har spelat ''Dead Island'' ett antal timmar så känns nästan deras grafik som ett krav samt att deras action när det kommer som mest zombies också är ett krav, och man ska kunna hugga av kroppsdelar en ny generation är kommen gott folk, varför nöja sig med gårdagens B grafik när man kan få så mycket bättre

Visst har du rätt på ett sätt att det inte utnyttjar dagens grafik som är möjlig, men det är många av oss som skiter i grafiken i spel för spelkänslan. SH har varit väldigt bra med finfin stämning även om grafiken halkar efter. Jag tokigt nog har inga knappt inga favoritspel de senare åren, och det beror inte på grafiken och att man kan hugga bort diverse delar. Säger inte att det inte vore lite häftigt men ändå... Se bara på wii-spelen, magicka och minecraft.

1
Skriv svar