Uppgradera dator. Tips?

Medlem
Uppgradera dator. Tips?

Hej, funderar på att uppgradera följande dator:

Nätagg:
Chieftec Smart Series 550W

Processor:
AMD Athlon II X4 620 Quad Core, Socket AM3, 2,6GHz, 2MB, Boxed

Morderkort:
ASUS M4A785TD-V EVO, Socket-AM3 AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, HDMI,

Minne:
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB

Hårddisk:
Western Digital Caviar GreenPower 500GB Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

Grafikkort:
PowerColor Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP

Det jag främst använder datorn till är att spela nya spel. Jag tror att grafikkortet är flaskhals så jag funderar på att bara köpa ett bättre grafikkort. Vad tror ni? Behöver jag uppgradera hela burken eller vissa delar?

Medlem

Om du vill uppdatera enbart för spel och nöjer dig med att spela på hyfsat bra inställningar så är det ju grafikkortet - annas så kanske ett hyfsat uppgraderings paket med nytt snabbare moderkort, RAM och processor samt nytt kort kan fixa till burken - men det beror lite på hur mycket du tänkt lägga på uppgraderingen...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Ge gärna en budget. Men det du kommer att ha mest nytta av, oavsett, så är det en SSD. Det är verkligen natt och dag.

Medlem

Antar att du inte har brist på pengar eftersom du inte nämner något om detta. Om jag skulle vara i din sits så skulle jag:

1. Köpt en Corsair 120gb SSD, underbart. På den har jag Windows 7, alla program samt vissa spel som jag vill ladda snabbare. Samt är en SSD tyst, och RIKTIGT jävla snabb.

Nätagget behöver du inte "uppgradera".

Kan inte så mycket om AMD processorer, antar att den är bra.

Moderkortet vet jag inte heller om det är bra, antar det.

Ram minnena ser bra ut.

Grafikkortet måste du nog uppgradera. Om din processor är bra och hyfsat ny, då rekommenderar jag verkligen ett Asus DCUII GTX580. Bättre grafikkort får man leta efter, 100+ fps med högsta inställningarna på BC2. Går knappt aldrig under 100 fps. Kylaren på den modellen är även väldigt tyst men kyler riktigt bra! Runt 25c idle med 20% på fläktarna, och högst 60c när jag spelar.

Medlem

Svårt att tipsa när man inte har någon budget att utgå ifrån, men om jag vore du så skulle jag spara pengar och köpa en ny dator. Men det är ju jag det.

Förslagsvis så tycker jag du kan börja med denna uppgradering:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/919126/uppgradering

Nästa steg är ett uppgraderingspaket med CPU, Mobo och Ram


signatur

Proud Halo fan since 15th of November 2001!
Xbox live: Exeptionel

1
Skriv svar