Josef Fares gör spel med Starbreeze

Robot
Josef Fares gör spel med Starbreeze

Regissören bakom Jalla! Jalla! och Kopps har blivit speldesigner.


Medlem
Josef Fares gör spel med Starbreeze

då jag inte är nån större fan av hans fimler hoppas jag verkligen att spelet är lite mer "seriöst"

Medlem

Kommer de att göra ett spel med en talande kyckling?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Haha jag skrattar bara åt det faktum att Fares ska vara speldesigner, så spelet måste bli roligt! Hype!

Medlem

Jaha, bara för att han har gjort film och blivit "känd" så kan han bli speldesigner helt plötsligt utan utbildning. Är bra när man vet att utbildning är värt besväret..

Jag tycker de kan ta bort allt som har med utbildning att göra i dagens samhälle, allt handlar om kontakter. Så inte folk lägger ner onödig tid på sånt dom ändå inte får ut något av.

Lovar spelet blir skit, filmerna har inte varit några höjdare precis.

Medlem

Det är min syrras gamla gymnasie-klasskompis!
Filmerna är goa!

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Jaha, bara för att han har gjort film och blivit "känd" så kan han bli speldesigner helt plötsligt utan utbildning. Är bra när man vet att utbildning är värt besväret..

Jag tycker de kan ta bort allt som har med utbildning att göra i dagens samhälle, allt handlar om kontakter. Så inte folk lägger ner onödig tid på sånt dom ändå inte får ut något av.

Lovar spelet blir skit, filmerna har inte varit några höjdare precis.

Det beror ju på vilket område det handlar om. Speldesign handlar ju främst om kreativitet och en förmåga att samla ihop idéer till en helhet. Jag skulle förstår din irritation i fall någon hade fått ett sånt jobb utan att ha gjort någonting tidigare men speldesign och filmskapande är ganska närbesläktat så jag tycker att om man är en duktig filmskapare (dock säger jag inte att jag anser att Fares är det) så finns det en chans att man även kan vara en god spelskapare.

Medlem
Skrivet av rubbiten:

då jag inte är nån större fan av hans fimler hoppas jag verkligen att spelet är lite mer "seriöst"

Har du inte sett zozo?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av rubbiten:

då jag inte är nån större fan av hans fimler hoppas jag verkligen att spelet är lite mer "seriöst"

Har du inte sett zozo?

Hans sämsta jävla film. Ren och skär smörja.

Medlem

Såg honom på centralstationen här i Uppsala för nån vecka sedan, everything makes sense now!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av rubbiten:

då jag inte är nån större fan av hans fimler hoppas jag verkligen att spelet är lite mer "seriöst"

Har du inte sett zozo?

Hans sämsta jävla film. Ren och skär smörja.

Den var ganska bra tyckte jag, även om den blev lite rolig ibland när mobbarna skulle vara arslen ("Läser du matte? Jävla fjolla")


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Från Politiskt Korrekta filmer till Politiskt Korrekta spel? :\


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Spännande! Han har säkert något att tillföra, lite nytänk om inte annat.

Medlem

Hmja, han gillar ju de lite mer udda spelen, så det kan la vara en intressant twist.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

:X


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Jag älskade Kopps när jag var yngre. Ska bli intressant att se vad detta kommer att resultera i!


signatur

Have a good time!

Medlem

Jävla bölande det var här.. Bioware skaparna pluggade till läkare när de skapade Bioware varför gnäller du inte där Fr0gg0?

Medlem

Vill påminna om att Fares i radio under det senaste året bevisat sitt spelintresse då han både var med i reportage för P3 Populär och med i P3 Spel sedan i våras.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4090&gr...

Tänker inte uttala mig om Kvaliteten på ett spel så här tidigt i utvecklingsfasen. Men glöden har han.

Medlem

Tänk på att hålla diskussionen saklig. Finns ingen anledning till personliga angrepp.


signatur

Have a good time!

Medlem

Roligt!


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av Brain:

Tänk på att hålla diskussionen saklig. Finns ingen anledning till personliga angrepp.

Men jag måste ju förklara hur fel dessa personer har, som säger att Zozo var fares sämsta film. När det egentligen är hanns bästa och viktigaste!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Kalkon eller inte så är huvudpersonen i tråden engagerad och nogrann i allt han gör...
(om det blir kalkon så blir det med andra ord kvalitetsmärkt kalkon)


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Men ska han verkligen jobba som designer eller jobbar han bara i ett projekt hos Starbreeze? Är ju en stor skillnad om han faktiskt designar eller hjälper till med filmer eller dyl.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Jaha, bara för att han har gjort film och blivit "känd" så kan han bli speldesigner helt plötsligt utan utbildning. Är bra när man vet att utbildning är värt besväret..

Jag tycker de kan ta bort allt som har med utbildning att göra i dagens samhälle, allt handlar om kontakter. Så inte folk lägger ner onödig tid på sånt dom ändå inte får ut något av.

Lovar spelet blir skit, filmerna har inte varit några höjdare precis.

Nu är det ju så att spel liksom film, musik, måleri i största grad är konst. För att bli bra på det måste man inte nödvändigtvis vara utbildad för att ha ett sinne för det. Man behöver inte vara programmerare för att kunnda designa ett koncept, en idé, en vision.

Inaktiv

Tja, kan inte påstå att jag är ett Fares-fan men bättre än att Colin Nutley börjar göra spel iallafall...

Skrivet av abflex:

Speldesign handlar ju främst om kreativitet och en förmåga att samla ihop idéer till en helhet.

Visst är dessa saker viktiga, men först och främst handlar det om fingertoppskänsla för vad som är roligt och bra spelmekanik.

Spel och film är i grunden ändå väldigt olika. Film är en passiv upplevelse. Spel är lek.

Sen finns det ju de som är så angelägna att kombinera dessa att de glömmer bort vad spel egentligen är. Ärligt talat, det är nästan dags att hitta på ett nytt ord för detta. Super Mario Galaxy är utan tvekan ett spel. Men om Heavy Rain och Fahrenheit kan passas in i samma kategori av underhållning, det är jag inte så säker på...

Ah, härligt att den svenska avundsjukan lever och frodas, vad vore vi utan den...

Fares är en härlig kille som verkar göra det bästa av sitt liv, först film och nu spel. Det bör man beundra. Tummen upp för människor som har ambitioner!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vill se Uwe Boll göra ett spel, haters gonna hate

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ah, härligt att den svenska avundsjukan lever och frodas, vad vore vi utan den...

Fares är en härlig kille som verkar göra det bästa av sitt liv, först film och nu spel. Det bör man beundra. Tummen upp för människor som har ambitioner!

Mycket bra skrivet!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fr0gg0.:

Jaha, bara för att han har gjort film och blivit "känd" så kan han bli speldesigner helt plötsligt utan utbildning. Är bra när man vet att utbildning är värt besväret..

Jag tycker de kan ta bort allt som har med utbildning att göra i dagens samhälle, allt handlar om kontakter. Så inte folk lägger ner onödig tid på sånt dom ändå inte får ut något av.

Lovar spelet blir skit, filmerna har inte varit några höjdare precis.

Han kanske också har en utbildning, vad vet du?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar